• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet

Ja du, ny bil var väl ungefär det första som blev av från vår inköpslista...där var det inga problem för herr'n i huset att få ändan ur vagnen minsann. 

Men skönt att vara ute i god tid med det tycker jag för då hinner vi jobba upp bufferten igen innan föräldraledigheten. 

Mitt engagemang i bilar är ungefär noll- Är de säkra och inte kostar för mycket i drift är jag nöjd. Han känner nog ungefär detsamma om övriga babyprylar så allt annat har jag köpt. Jag kanske borde engagera honom mer och "släppa in" men är så himla petig med saker så jag vill helst bestämma själv. Han får leva ut sitt boande genom att snickra något.

• TheMaraja

Var på en klädbytardag idag och är supernöjd. Blev mest till äldre tjejen men det är så kul att få så mycket för pengarna För 330 kr fick jag. Stövlar, jumpaskor, regnbyxor, kappa, 3 kjolar, 3 jeans, 1 tjocktröja, 1 pyjamas, 4 t-shirts, 3 långärmade tröjor och så en tröja och ett par byxor till lillen i magen . Bra kap gör mig fasen glad!

Ska nog börja gå oftare på sånna dagar

• DetGodaLivet

Ja bytardagar is da shit... jag köper nästan alla barnkläder på sådana. Sedan blir det några omgångar nytt när mina favoritaffärer har sina slutreor.

Man får så sjukt mycket mer och finare saker för pengarna och blir nästan lite snål till slut. Börjar tycka att 79 pänn för en body på HM är apdyrt när man kan få en mycket snyggarfe villervallabody för 25 på bytardag.

• Challelotten

Vi pendlar långt till jobbet så det blir ju tanken också när vi köper bil. Även om vi har kollat på en helt ny bil så kostar den inte mer än den vi kör nu.

Har vart inne på trade för första gången nu och lagt lite bud på kläder och gravidbälte så surt att lägga ut mycket pengar på nått man bara kommer använda 3 månader till.
    Håller med att man kan få så mycket mer på loppis/ byttar dagar. Bara synd att det inte finns så mycket utav dem.

• TheMaraja

Precis, det känns verkligen så haha. Vi köper nytt när vi hittar något fint vi vetkligen vill ha men bytardagarna är ju perfekt för alla vardagskläder till dagis och så. Känns bra nu också när man behöver dubbelt av stövlar och regnställ och så för att ha både hemma och på dagis

• Kampis

Här nere är det fruktansvärt dåligt med bytardagar, så nu har jag huserat på tradera några dagar på jakt efter villervalla-fynd. och jag har fyndat!

Sammanlagt har jag köpt en klänning, en dregglis, en body (helt ny) och en velourjacka för  sammanlagt 130 kr inkl frakt från 3 olika säljare!  
    Älskar villervalla :)

Jag som eg hade shop-stop tills London nästa vecka. .oops.   

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-04-22 20:43:07 följande:
    "Mabs cotton stödstrumpa med bred benvidd" heter de. Finns i fyndhörnan på Minimundus.se  

Ska väl inte ropa hej förrens jag provat dem... men måtten verkar bra.   
    Ah, det var dem jag köpte. :-S Tycker alla strumpor klämmer åt alldeles för mycket precis under knäna, så jag får liksom blåmärken. Nåja, ska ge dem ett nytt försök.
  • Stövelkatten
    jguz- Jag blev inte sjukskriven på sjukhuset, mest för att jag redan har en läkartid inbokad och det är bättre att göra det via MVC när vi ändå dragit igång processen där. (krävs ju eventuellt uppföljning med mera) Annars hade det nog blivit gjort på sjukhuset, om jag hade velat. Jag tycker vården här har varit helt otroligt bra ur den synpunkten, alla tar en på allvar och inget är löjligt eller så.
    Skillnad mot förra graviditeten i Norrköping där de inte ville sjukskriva mig trots 3 besök på förlossningen i förtid, och sen med motiveringen "om du pluggar kan du ju göra det hemma, då finns ingen anledning för sjukskrivning". Nåja... allt bra för denna gången, bara hoppas att doktorn i morgon är lika bra som de andra hittills.
  • tjockisbullen
    DetGodaLivet skrev 2012-04-22 20:43:07 följande:
    "Mabs cotton stödstrumpa med bred benvidd" heter de. Finns i fyndhörnan på Minimundus.se  

Ska väl inte ropa hej förrens jag provat dem... men måtten verkar bra.   
    Beställde ett par till mig där nyss - tack för tipset:) 
  • Sommaren12

V 25 idag! Är också sista veckan på den här extremt påfrestande kursen. Puh!

Står i min gravidapp att mannen kan höra hjärtslagen från bebis om han lägger örat mot magen. Har ni provat det?! :)