• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen
    Lijon - Min mage ska vi inte snacka om! som ett lager av ljus päls!! haha Nej det är nog inte så illa som päls, men det är garanterat så jag har reagerat på det! Förra graviditeten fick jag typ "raggarsträng" eller vad det heter, nu är hela magen fjunig haha.. Tur jag inte visar upp magen för andra än sambon :P

Åh tjejjer! Min bebis var med på hugget imorse och flaxade runt därinne, jag och sambon låg och babblade i sängen på morgonen och lillen i magen gjorde sina häftigaste karatesparkar, underbart att ha en partner som tycker om att hålla handen på magen och visar lite intresse :) Det hade jag inte sist.. Är bara så lycklig över det och längtar såååå efter min lilla son <3 Längtar så efter att ha någon att dela bebistiden med denna gången eftersom jag var ensam sist, jag njöt alltid av bebistiden även om jag var helt själv första året.. Det var alldrig jobbigt eller slitsamt för jag var så nöjd och lycklig.. Men nu ska det bli underbart att dela det! Jag längtar nästan mer efter att se Sonnys reaktion när han får se sin lilla son första gången än min egen tror jag! Men blir rädd ibland att han inte ska känna samma lycka som jag! Jag hoppas min attityd smittar av sig <3 
  • Ellenbmt

Lijon- min mage har fått en raggarsträng med grova hårstrån, får pilla bort dem! Däremot har det stannat av och ljusnat under armarna, rakat mig Max en gång i månaden och då bara ljusa fjun?! Även mindre hår på benen...

• Sommaren12

Lijon: quicktime måste du ha. Är nog nåt hos dig för många andra har sett dom. Min mage är med helt fjunig nedanför naveln. Tur iaf att det är ljusa små fjun och inte en griv raggarsträng som jag hört att man kan få... Försvinner sånt sen?

Idag sa morsorna på kalaset att de använde stödstrumpor hela tiden! Jag trodde man bara hehövde det när man flyger... Ska ta fram mina nu... Hur gör ni?

• LiJon

Sommaren12; Ah okej! provar att installera nu.

Haha okej, jag är inte ensam hårig då  Vet faktiskt inte om det försvinner, kanske någon icke-första-gångs vet? Jag har inte ens skaffat stödstrumpor än och känner inte att jag har behovet, än har jag inte blivit svälld om benen. Möjligtvis lite om fötterna om jag varit igång mycket.

Däremot är jag orolig över en annan grej, för typ två år sen fick jag som en bula nere på högra smalbenet, fick snabb tid på vårdcentralen och sköterskan jag träffade misstänkte genast blodpropp. Blev ju skitskraj men så kom läkaren (utländsk) och klämde och kände lite och ba "Åååderbråck, inge farligt, men blir do gravid man MÅSTE operera". Han var inge vidare på svenska så jag förstod inte riktigt vad det innebar, mer än att det är nåt med klaffarna i blodkärlen som kan brista när trycket blir för hårt... Jaja bulan försvann sen och har inte kommit tillbaks (peppar peppar) men det oroar mig lite eftersom han lät så övertygad om att det skulle förvärras om jag blev gravid. Tänker när man blir än större, högsommarvärme och svullna ben att den kommer tillbaks och jag måste operera, iih. Kanske man ska använda stödstrumpor i förebyggande syfte.

• Ellenbmt

Hörrni!! Paniiiik! Kan slemmisen lossa såhär tidigt? V 25 nu typ... Gick nyss på toa och..... Eh. Ska jag ens säga mer lixom?

• Sommaren12

Lijon: fast stödstrumpor ska förebygga proppar och åderbrock. Jag är livrädd för det sistnämnda så nu åker de fram. Hur mycket ska de klämma åt egentligen? Mina är ju tajta men inte extremjobbiga att få på. Märker inte sen att jag har dom. Tänk om de inte gör nån nytta?

Ellenbmt: massa slem här med för två veckor sen. Knappt en dl ca. Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag skulle ringa förlossningen om det kom mer. Det gjorde det inte.

• TheMaraja

Ellenbmt; oj ingen aning. Säker på att det var den? Min var ungefär som ett rått ägg förra gången. Utom gulan då men det är säkert också olika.

• Ellenbmt

Det var supersegt, som genomskinligt... Matsked, elastiskt som fan....