• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup

Jag har en liten fråga. Hur ska man bädda sängen? Ska man bara ha lakan eller ska man ha någon typ av galonmatreal på madrassen innan lakanet?

• DetGodaLivet
    natlup skrev 2012-05-12 22:26:10 följande:
    Jag har en liten fråga. Hur ska man bädda sängen? Ska man bara ha lakan eller ska man ha någon typ av galonmatreal på madrassen innan lakanet?

Man kan ha plastad frotté för att skydda madrassen från kiss om det skulle läcka.
  • Ellenbmt

Detgodalivet- min bästa vän hade en sån, hon älskade den, de har den fortfarande som sittvagn till treårig dotter. Det enda jag vet är att den var svår i snön och att man behövde en extra solkeps på suffletten, enligt henne iaf. Väldigt liten och smidig med bra varukorg och finns i många fina färger ju!

• DetGodaLivet

Ja jag kan gissa att den inte går så bra i snö och terräng, det gör ju inga vagnar med svängbara hjul. Men vi kommer ha en normal vagn som förstavagn.

Tyvärr är den typen av vagnar jag gillar bäst sjuuukt stora i bilen och på vår 7-sitsare är bagaget rätt litet. Chassit på liggvagnen tar tex upp nästan hela bagaget och liggkorgen (enooorm) måste förvaras inne i bilen. Känns inte hållbart om vi ska åka någonstans hela familjen.

När jag är själv med baby eller bara några av barnen kommer jkag att köra min gamla kombi och den kan man ha in hur stor vagn som helst i.   

• Gadget

Tack A R och Sommaren, det är precis som ni skriver, plötsligt ilar det till och känns som om jag ska kissa på mig men bara för en sekund. Fast konstigt nog känner jag inte att han rör sig samtidigt så han är väl bara precis där och sparkar nu ikväll på något sätt. Men skönt att förhoppningsvis kunna utesluta UVI då. Tycker man läst så mycket att det inte känns som vanligt när man är gravid men också att det kan vara illa för bebisen så jag blir så nojig när det känns konstigt där nere.

• Sommaren12

Detgodalivet: sån plastad frotté, har du nåt tips på var man kan köpa det?

Gadget: jag vet inte om det kan kännas olika för olika personer men jag känner direkt om jag har uvi. Då känner jag mig knipkissinödig hela tiden och det blir värre när jag kissar fastän det knappt kommer nåt. Men är du orolig så kolla för säkerhets skull, det är ju snabbt gjort hos bm. Och drick massor vatten för det hjälper faktiskt himla bra om det inte riktigt brytit ut. Alltså flera liter typ. Vatten är ju aldrig fel att dricka. I vanliga fall när jag haft uvi har jag klarat mig helt på vatten med pressad citron i.

• RockTheRebell

Gadget! Så har jag med nån dag till eller från. Men oftare är problemet att liten ligger ivägen typ för urinvägen och jag får luta mig frm, bak eller nån av sidorna för att kunna kissa färdigt, eller ens alls ibland. Tur dolda kameran inte går för då hade ja trott nån lurade mig för det ser kul ut xD