• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Maj ÄR en tokstressig månad, så mycket med barnens skolor, utflykter och klassresor. Jag ska med äldsta sonen på klassresa och bo över på hotell, är dessutom indelad i yngre sonens våraktivitetsgrupp och maken ska ha 40-års kalas i början av juni. Det blir hemma hos oss med ett 50-tal gäster och buffé som vi själva fixar. Jag tycker det är kul med matlagning så det känns ändå ok. Sedan, efter det då blir det lugnt. Helgen efter skolavslutningen åker båda killarna på semester åt var sitt håll i fyra dagar utan oss. Jag och maken hade tänkt oss en weekend för oss själva och det lutar åt glashotellet, Kosta boda. Eller har ni några bra förslag?

• Gadget

Här är det också lite si och så med sexlivet. Fast faktiskt pga min man. Jag har lust som aldrig förr, men han som när jag precis blivit gravid oroade sig lite över just det här med sex, har för mycket annat i tankarna just nu med mycket som händer i egna firman, sjuk mamma och massa annat. Men vi försöker ligga nära och gosa ändå, fast det är hemskt hur man nästan kan "glömma av" det också. Gissar att när barnet är här får man verkligen påminna sig själva att ta hand om varandra emellanåt också.

• ullis1990

Jag gick på ett vikariat på jobbet där sista dagen var igår, fredag. Innebär detta att jag måste skriva in mig på arbetsförmedlingen direkt på måndag för att få behålla min SGI?

• NiniMe
    A R skrev 2012-05-12 10:21:07 följande:
    Mina killar har tidigare delat rum och för oss har det fungerat jättebra, mer som en trygghet. Det gäller bara att hitta rutiner och hålla på dem (lättare sagt än gjort ibland). Det är bara ett och ett halvt år mellan mina killar och de har fram till för ett par år sedan haft samma läggningstider vilket har underlättat.
    Ja jag har 15 månader mellan mina och storebror vill verkligen dela rum, han tycker det verkar kul
    så vi får testa och se Nu har vi fasiken köpt färg så nu ska det målas på deras rum hahaah Grööööön ville dom ha hehe
  • cupcakekiller

V. 26 idag och min svank har börjat göra ont bara jag går runt i ca 15 min..Bläh.
    Förörvrigt har jag precis kommit hem från Öppet Hus på lillasyrrans skola, vann en toffifee ask, helgen är räddad! :)

• eightythree
    NiniMe skrev 2012-05-12 07:49:54 följande:
    Så nu har min energi kommit tillbaka, dock håller den bara i sig halva dagen sen pyser den iväg fram mot Eftermiddagen hahaha.... Jag har i mina grav alltid fått en rastlös känsla i kroppen runt vecka 30 och framåt,  då har jag alltid målat lägenheten eller ngt hahaha, min man tycker jag är störd som har stått och balanserat på en lite stege höggravid för att kunna måla..... Ajja nu ska jag inte måla iallafall, INTE än Lillans rum ska dock målas sen men nu ska jag möblera om pojkarnas rum och anpassa det så dom kan dela rum

ÄR det någon här som har barn som delar rum? Jag är lite nervös för att flytta in lilleman till storebror, kommer det bli en massa lekande osv iställlet för att sova... Jag delade rum med min syrra men då var jag runt 4-5 då fatta man liksom att det var sovdax, men lillebror han blir 3 i september och han är en busunge,, hahaha ajja vi får testa och se Jag börjar liksom bli SUGEN på att göra vid lillans rum trots att hon förmodligen inte kommer sova där den första tiden ahahah
    Mina pojkar har delat rum. Har fungerat ok, men det märks nu när de är 3 resp 8år att den äldre vill vara mer ifred och leka mer försiktigt än lillebror. Nu ska vi flytta till lägenhet nästa helg i väntan på det rätta huset i rätt stad för oss, så nu kommer lillebror delvis få dela rum med bebis (som kommer att få sova i vårt rum) och storebror blir helt själv i sitt rum. Barn anpassar sig oftast efter vad som gäller så det blit nog bra oavsett hur man väljer att göra. Allt är inte för evigt Lycka till med fixet!
  • Sommaren12

Ullis1990: tyvärr skulle du varit inskriven redan från idag. Helger räknas också. :( men skriv in dig genast på mån och ring FK. De tillämpar ibland en tre månaders överlappningsperiod.

• Angelica1991

Hej det är med stort leende och glädje tårar som jag skriver :) det blev snitt för min del min söta prinsessa ville ut och det var fort 120510 12:44 kom min lilla Sofia till världen 800 g och 32,5 cm lång hon är helt underbar och så stark. vart inga som helst komplikationer

• Angelica1991

Hej det är med stort leende och glädje tårar som jag skriver :) det blev snitt för min del min söta prinsessa ville ut och det var fort 120510 12:44 kom min lilla Sofia till världen 800 g och 32,5 cm lång hon är helt underbar och så stark. vart inga som helst komplikationer