• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Framsyskan: jag brukar också försöka buffa ibland för att få honom att sparka tillbaka. Det var mest mitt på huvudet, om nu det är vad jag känner, som det kändes läskigt att trycka. Annars ligger de ju skyddade i fostervattnet. Men det kanske inte är någon fara någonstans. Jag känner lite försiktigt i alla fall för det känns så häftigt att han är där under huden. Så overkligt. Kommer man någonsin fatta, ens när de är ute, att det legat en riktig levnadsduglig bebis där inne i magen? Känns ännu konstigare nu när Angelica fått sin att de liksom är färdiga nu även om det är tidigt.

• Sommaren12

Försöker med förstå Gadget! Svårt!
    Jag behöver visserligen inte buffa för hon är igång 24/7 ändå men han som gör mina ultraljud sa att de ligger väldigt bra skyddade och att det inte är nån risk med buffandet för att få dom att flytta sig.

Fransyskan: Som jag uppfattat det delar sig magmusklerna på alla och min pt sa att nu är det ingen mening att jag försöker träna magen för de är ändå delade. Fast jag har inte undersökt nåt vidare och det är inget jag kan känna om de delat sig eller ej.

• A R

Mina magmuskler är delad och det syns och känns tydligt. När jag ligger ner och ska resa mig upp (som sit up)
    blir magen typ trekantig med en ås mitt på magen och även om jag spänner magen så finns där ingen muskel som tar emot mitt i. Ser faktiskt helt knäppt ut Rynkar på näsan 

• Sommaren12
    A R skrev 2012-05-13 13:26:35 följande:
    Mina magmuskler är delad och det syns och känns tydligt. När jag ligger ner och ska resa mig upp (som sit up)
    blir magen typ trekantig med en ås mitt på magen och även om jag spänner magen så finns där ingen muskel som tar emot mitt i. Ser faktiskt helt knäppt ut Rynkar på näsan 
    Ahh men då är nog min med delad för min mage ser likadan ut när jag reser mig och jag har också tänkt att det ser lite mysko ut.
  • NiniMe

Så då har jag målat klart pojkarnas rum, gröööönt, precis som storebror ville ha det och pappan här hemma (datanörd) har stolt installerat en dator till dom hahaha... Tur han har två pojkar som kan följa hans intresse, nu kommer tösen så har jag min hahaha

• fransyskan
    Visst ser det huskigt ut? :D
    Gadget skrev 2012-05-13 11:41:54 följande:
    Jag känner lite försiktigt i alla fall för det känns så häftigt att han är där under huden. Så overkligt. Kommer man någonsin fatta, ens när de är ute, att det legat en riktig levnadsduglig bebis där inne i magen?
    Nej, jag vet inte... det är helt otroligt.

Herregud, tänk att en dag är dom finniga, svettiga tonåringar och vi kommer att helt plötsligt slås av tanken att år 2012 levde de här människorna inne i våra kroppar, just under våra hjärtan. Och sedan kommer vi att säga "tänk att du var så liten en gång i tiden" och dom kommer att stöna och säga "faaan vad du är pinsam, mamma."

Heh, like bra vi njuter (så mycket det nu går) medans vi kan.
  • natlup
    Så e det för mig med.Ser jätte konstigt ut. Var även tvungen att testa att spänna magen och känna om jag kände lite muskler. Det ända jag kände var en liten spark inga muskler.. :P
  • LindaPernilla
    NiniMe skrev 2012-05-13 14:23:39 följande:
    Så då har jag målat klart pojkarnas rum, gröööönt, precis som storebror ville ha det och pappan här hemma (datanörd) har stolt installerat en dator till dom hahaha... Tur han har två pojkar som kan följa hans intresse, nu kommer tösen så har jag min hahaha
    Här i familjen är pappan också en datanörd :P Haha! Eller ja, spelnörd som länge spelat WoW, Starcraft och väntar nu iiiivrigt på Diablo 3 som han väntat på i åtta år som släpps på tisdag! Så nu vet man vart han kommer befinna sig ett par veckor framöver. Blöh! :P
  • Sommaren12

Alltså jag har så ont i magen att jag önskar nån skjöt mig just nu... :( har ni ont i magen mycket?