• Novalina

Augustibebis 2012

UmmAminah skrev 2011-12-25 20:01:32 följande:
    trist med mf... aj aj va ont det gör i hjärtat...
    fick mf i nov, alltså månaden innan detta pluss. kände mej så gravid o hann leta bf juni tråd o allt o så var det bara o plocka bort. >_<
    men med lite tur ä'r du snart gravid igen poison82
    Ja, visst finns det hopp iaf, många blir gravida snabbt igen!

Jag fick ju mf i början av okt, hade en vanlig mens emellan, och är nu gravid i v.7+4 (v.8).
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ari Gold skrev 2011-12-25 20:08:10 följande:
    Ja samma för mig, jag hann tillbringa 4 dagar i julibarnstråden sedan gick det år skogen. Hoppas det tar sig snart igen för dig poison!
    Jag va i maj-tråden, men gick ur den, och det smärtade rejält att accepera att det inte skulle bli så som man ställt in sej på så mkt. Inge kul att forts följa den tråden då precis, och se deras växande magar och fina VUL-bilder då man va i den sitsen...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-25 20:24:40 följande:
    Vecka 7. Så det var tidigt men ändå så verkligt och jag var så glad. Känns sjukt orättvist men det är det väl egentligen alltid.
    OK... Ja, visst är det orättvist...  

Kikade in lite i din blogg, jättesöt son du har!! Drömmer Hur gammal är han nu?

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-25 20:26:47 följande:
    Kanske det. Inget jag direkt går och tänker på just nu, jag såg fram emot denna bebis och hoppades så att det skulle gå vägen. Jag blir gravid igen javisst men denna bebis överlevde ändå inte. Eller embry om man ska vara teoretisk men för mig var det en bebis i magen.
    Jag vet hur det känns...

Men för min del hjälpte det att tänka att naturen är intelligent, och det va antagligen nåt fel på lillfröets utveckling, så därför skötte naturen det på bästa sätt...

Och den själen som va i din mage, kommer säkert att vilja bosätta sej där snart igen - och då slå rot riktigt bra denna ggn!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-25 20:33:23 följande:
    :) . Han fyller 2 år på tisdag. En riktig buse som tittade ut 15 dagar förtidigt så han blev ett helt år äldre än han skulle göra. När han ska fylla 15 så lär han klaga som tusan på oss för att han blev född så sent.
    Kul du fråga, blir alltid glad att få berätta lite om min fina kille. Tack och lov för honom Hjärta
    Hihi, ja så det kan bli! Drömmer 

Jag fick oxå sk akutsnitt som jag läste i din blogg att du fick, men det va för jag va så långt gången, v 42+0. Jag hade dock inga värkar som du, och blev inte sövd.

Ja, man får va tacksam för att man har ett underbart, friskt barn iaf - det är inte alla som ens kan få ett barn... Min son är 15 mån.

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Poison82 skrev 2011-12-25 20:35:17 följande:
    Ska försöka tänka likadant sen men idag är jag inte mottaglig för sånt. Även fast jag vet att det stämmer, missfall brukar bara ske om där är något galet ju. Naturen och dess mystiska väg. 
    Såklart du måste få sörja... Det är helt naturligt och nyttigt, för att kunna acceptera och se framåt igen. Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-25 21:26:18 följande:
    Godkväll tjejer!

Jag var inom sjukhuset idag och tog det andra blodprovet. Fick inte veta resultatet i fredags av någon anledning så jag visste inte vad jag ville höra.
    Men fyra timmar senare ringer barnmorskan och säger att jag har värdet är 611 och det är en normal ökning.
    Så jag frågade vad jag hade i fredags och det var något på 200 så visst är det en fördubbling på¨två dagar  

Men, jag sökte lite på det, jag är nog ännu tidigare än jag trott så..Jag misstänker en septemberbebis.
    Jag ville ju hänga med er , hoppas jag får göra det ändå?

Tänker nog hålla mig lite tyst nu så jag inte blir alltför ledsen om det händer något, även om gravidteten växer på så har jag ändå den ofostriga i bakhuvudet och stjäl mycket tankar,

Härligt att höra, grattis!! Solig

Risken att du ska få 2 st ofostriga graviditeter på raken är väl så minimal att den nästan är obefintlig, skulle jag gissa?...

Så våga va glad åt din graviditet, det tycker jag verkligen!! Drömmer

Såklart du får hänga med oss i aug.tråden - vi skulle ju sakna dej annars!

((Kram))Hjärta
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    EmelieeH skrev 2011-12-25 22:48:58 följande:
    Hej allesammans! Hoppas ni haft en toppenmysig julafton. Underbart att se sin dotter så uppspelt och glad av alla paket.

Själv har jag fått en lätt blödning med bruna flytningar. Inget jag stött på tidigare men man kunde få de i samband när man egentligen skulle få mens eller att ägget fäster sig. Är i vecka 4. Ingen riklig blödning dock. Någon mer som fått sådant?
    Ja, julen är verkligen barnens högtid, så härligt att uppleva deras glädje och nyfikenhet! Drömmer

Ang. blödningen så har jag hört att om den är brun såär det iaf inget att oroa sej för, precis som du säger.

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tramses skrev 2011-12-26 00:30:30 följande:
    Hej igen!
    Jag lämnade tråden för drygt en vecka sedan pga mf. Jag har ändå följt er sedan dess. Antar att det är en form av terapi även om det kanske kan låta konstigt.
    Ser nu att ett par av er har det väldigt jobbigt just nu och sitter i samma sits som jag. Jag beklagar verkligen. Det gör så ont. Ville bara hälsa er att ni ska tillåta er själva att vara ledsna och besvikna. Och framför allt: var snälla mot er själva! Sitt inte och anklaga er själva för att ni gjorde si eller så. Det hade inte gjort någon skillnad.
    Även om ni inte tror det själva så kommer ni att bli glada igen. Därför är det viktigt att sörja ordentligt och i sin egen takt.
    Det har bara gått en dryg vecka sedan jag fick min störtblödning, men redan nu börjar jag blicka framåt igen och det som kändes så tungt då känns inte alls lika jobbigt nu. Hoppas att ni snart mår bättre och ta hand om er! Stora lyckönskningar i framtiden!
    Dina kloka ord är säkert till stöd för många. Tack! Drömmer

Önskar dej detsamma - varmt lycka till, och ta hand om dej med!  Hjärta

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    EmelieeH skrev 2011-12-26 02:22:35 följande:
    Arba: ja ang den lilla blödningen som nu är borta varade i 2 dar och var ljusröd brun. Vänner till mig med sa att detta var normalt men självklart blir man i ett frågetecken när man inte fick så med dottern. BVC reagera inte heller så mycket. När väntar du bebis?
    Förstår dej. Jag hade heller inga blödningar då jag väntade min son, men har förstått att vissa blöder fast det inte är nåt fel. Men skulle jag upptäcka blod nu, särskilt efter mf:et, så skulle jag bli jäteorolig iaf.

Hoppas dock det inte kommit mer för din del, och att du mår bra.

Jag har bf 7/8, är i v.7+5 idag. Du då?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012