• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Jag drack hallonbladste med pojkarna men man ska inte börja dricka det förrän runt vecka 35.... Jag tyckte det var gott, så gott att jag hade 3-4 påsar i hahaaa

• Ellenbmt

Usch katten! Jag känner mig med ensam. Och tjock. Och lat.

Sambon tycker att jag gnäller för mkt... Jag tycker man läser så mkt om killar som åker till Ica innan stängning för att köpa typ godis osv för att den gravida tjejen har craveings... Så är det inte här inte....
    Han vill ha sex tex i duschen fast han vet att jag har bråck och foglissossning. Och så vill han inte höra något om krämpor och inte bryr han sig när jag oroar mig över diverse tryck osv. Igår kom glassbilen förbi, och jag visade med blicken hur toksugen jag var, då röt han till som till dottern när hon tjatar, att nej vi ska fan inte köpa glass idag!

Herregud. Vart tog min sambo vägen? Jag behöver ju gnälla.... Men om jag inte får klaga till den jag delar mesta tiden med, vart ska jag då gnälla?! :(

• Aprilia1977
    any19877 skrev 2012-05-24 06:54:09 följande:
    Hej tjejer! Idag är jag i v 28+2 och har vaknad av mensvärk. Är det någonting jag ska oroa mig för? Hoppas att tvillingarna kommer inte flr tidigt:(
    Jag har ju oxå haft "mensvärkar", men vad jag har hört så är det att livmodern växer! Om du är orolig, ring förlossning, det gjorde jag i måndags och de är sååå gulliga! Jag hoppas att dina två diamanter stannar kvar där inne ett bra tag!

Kramen till er alla tre! 
  • Aprilia1977
    Stövelkatten skrev 2012-05-24 07:41:30 följande:

Åh, jag vet inte... Tycker du inte om det så känns det ju onödigt, tänker jag.

Förresten; jag är också inne i en period av oro, framförallt oroar jag mig för tyst moderkaksavlossning, eller att bebisen bara dör. sen är jag i allmänhet väldigt bitter och ömklig just nu, känns som alla vänner är puts väck plus att jag själv är ful och otrevlig. Wohoo...
    Vet du, min svärmor har verkligen skrämt upp mig. Hon berättade att halva hennes moderkaka hade lossnat när hennes son (min sambo) föddes. Och att den delen som lossnat var svart!

Usch, jag tänker precis som du. Jag är glad så länge min bebis väcker mig mitt i natten med hicka (som jag tror att han hade då) och han har hicka i skrivandets stund (känner små tickande långt nere i magen mot underlivet. 

Tänk att det kan vara skönt att vara lite för sig själv, jag är oxå lite ledsen till och från, men sätter på lite musik, drar ut någon låda som behöver städas och så är dagen förbi.

Apropå fulhet, så känner jag mig verkligen som en stooooor överviktig gråsäl! Sambon säger att jag är vacker, och samtidigt säger han "tjockis" till mig. Ibland är det helt ok och lite gulligt, men ibland inte!

Nä, det är vackert väder, ut i det fina!

Kramen till er två!      
  • Aprilia1977

Ellenbmt: Vilken karl du har, du får jättegärna gnälla här. Jag hoppas att du kan prata med din man och förklara hur du känner dig... Åh, hade jag varit i närheten så hade jag kommit över med GB klassiker-lådan till dig!

• Svipp

Jag känner precis som dig MiniMe! Graviditeten är något jag genomlider för att få en fin belöning sen. Längtar så fantastiskt mycket till hon kommer ut och vi får se vem det är som gömt sig där inne. Och så får jag dricka viiiiin, ååå ett glas rose' på verandan med några vänner... *drömmer* Kommer nog inte vars så social i sommar...
    Och sen som ni säger, få tillbaka min kropp! Så jag kan göra vad jag vill! Fast, eftersom jag kommer att amma så kan jag ju ff inte sova på mage vilket jag längtar efter.
    Sen känner jag oxå sådär ibland, att hur ska jag räcka till till tre barn? Helst de gånger när allt inte flyter på så smidigt, när det är bråk och gråt och så. Hur kunde jag vilja ha mer av det här frågar jag mig då. Tur att det är fantastiskt mysigt med barnen ännu oftare.
    Nu ska vi cykla till förskolan. Ha en bra dag allihopa!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-05-24 07:49:00 följande:
    Usch katten! Jag känner mig med ensam. Och tjock. Och lat.

Sambon tycker att jag gnäller för mkt... Jag tycker man läser så mkt om killar som åker till Ica innan stängning för att köpa typ godis osv för att den gravida tjejen har craveings... Så är det inte här inte....

Han vill ha sex tex i duschen fast han vet att jag har bråck och foglissossning. Och så vill han inte höra något om krämpor och inte bryr han sig när jag oroar mig över diverse tryck osv. Igår kom glassbilen förbi, och jag visade med blicken hur toksugen jag var, då röt han till som till dottern när hon tjatar, att nej vi ska fan inte köpa glass idag!

Herregud. Vart tog min sambo vägen? Jag behöver ju gnälla.... Men om jag inte får klaga till den jag delar mesta tiden med, vart ska jag då gnälla?! :(

Argh, känner så igen mig! Och oss! Min sambo är olidlig emellanåt, har väldigt svårt att förstå att det faktiskt gör ONT att bli nypt i bröstvårtorna just nu, eller liknande. Dessutom är han sjukt lynnig. Han gav sig på att sluta röka i början av veckan igen, men det funkar inte alls. Han blir totalt vidrig! Det i kombination med mitt humör är bara inte kul för någon. Hua...

Men det här med att dra ut på nattjakt efter något jag råkar vara sugen på skulle han aldrig göra, så det är inte bara din sambo.
  • NiniMe
    Svipp skrev 2012-05-24 08:13:02 följande:
    Jag känner precis som dig MiniMe! Graviditeten är något jag genomlider för att få en fin belöning sen. Längtar så fantastiskt mycket till hon kommer ut och vi får se vem det är som gömt sig där inne. Och så får jag dricka viiiiin, ååå ett glas rose' på verandan med några vänner... *drömmer* Kommer nog inte vars så social i sommar...
    Och sen som ni säger, få tillbaka min kropp! Så jag kan göra vad jag vill! Fast, eftersom jag kommer att amma så kan jag ju ff inte sova på mage vilket jag längtar efter.
    Sen känner jag oxå sådär ibland, att hur ska jag räcka till till tre barn? Helst de gånger när allt inte flyter på så smidigt, när det är bråk och gråt och så. Hur kunde jag vilja ha mer av det här frågar jag mig då. Tur att det är fantastiskt mysigt med barnen ännu oftare.
    Nu ska vi cykla till förskolan. Ha en bra dag allihopa!
    Hahahaha du skriver PRECIS det jag tänkte
      Desamma
  • astro
    Ellenbmt skrev 2012-05-24 07:28:48 följande:
    Jag drack sånt förra gången men det var inget gott... Är ni många som dricker hallonbladste här inne? Borde man pina i sig det?
    Jag har gjort det med femman och sexan, och tror att det är därför jag sluppit gå över tiden med dem som jag gjorde med de första fyra (på gränsen till påtvingad igångsättning med alla fyra). 

Blödde mindre efteråt gjorde jag också. Mycket mindre.

Nu tänker jag dock nöja mig med att ta med teet till förlossningen, för jag är lite osäker på kombinationen oxitocin och snitt ganska nyss ... annars hade jag absolut druckit hallonblad igen fastän det smakar gräsmatta.