• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    lills skrev 2012-05-23 20:12:16 följande:
    Stövelkatten: Vi köpte ett skötbord på IKEA, SNIGLAR hette det och så målade vi det vitt. Blev både billigt och bra:)

Tack för tipset, men det jag är ute efter är ett bord med mer funktion och förvaring plus att jag inte vill behöva fixa till något själv.
  • fru Elle
    Jloow skrev 2012-05-23 21:07:56 följande:
    Som regel är det ju så att är man inte arbetsförd på grund av komplikationer så ska man ju kunna vara sjukskriven. Ibland tror jag FK svartmålas på grund av allt som står i pressen. Men det skrivs ju aldrig om dom fallen där det faktiskt går bra vilket som jag förstått det är väldigt många procent..
    Nej jag har aldrig haft problem med FK med att bevilja sjukpenning eller utbetalning av FP. Bara en sak, fick först besked att jag bara fick jobba 30 % när jag skulle vara sjukskriven på 50%. När man ringer till FK kommer man i kontakt med de som gör en första bedömning. De utgick från 100%, jag jobbade 80,52% och tog en lägstanivå FP-dag för att skydda min SGI. De menade att jag för att få sjukpenning på 50% max fick jobba 30,5% för jag var fortfarande FL 19,5%. Ringde flera gånger angående detta då min arbetsgivare ifrågasatte detta. Men fick schema för en tjänst på 30.5%. HR-avdelningen och en jurist där tittade på det. HR tog sen kontakt med FK och fick besked att jag skulle jobba 50% av min tjänst på 80,52%. Något jag tyckte hela tiden. Sen kunde inte min handläggare på FK förstå att jag hade fått ett så felaktigt besked flera gånger. Hade säker ringt 5 ggr ang detta och varje gång skrev de in i min journal att jag max fick jobba 30,5%.

På denna månad hade jag ju en hel del timmar att egentligen jobba igen men det behövde jag inte göra. Arbetsgivaren menade att det inte var mitt fel, att jag inte hade kunnat göra något annat utifrån det besked som jag fick från FK.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Novixi

Stövelkatten: vi fick tag i ett brio skötbord begagnat för 600 kr, inklusive skötbädd. Riktigt klipp! :) nypris kostar de ca 2300 kr :/
    Tycker det verkar väldigt stabilt och bra ned förvaring, en låda och två hyllor plus en handdukshållare. Även bra sköthöjd för mig som är kort, 88 cm i sköthöjd :)
    Rekommenderar detta skötbordet starkt så se om ni hittar det begagnat. Bild och info finns på brios hemsida :)

• Jloow
    fru Elle skrev 2012-05-23 21:33:03 följande:
    Nej jag har aldrig haft problem med FK med att bevilja sjukpenning eller utbetalning av FP. Bara en sak, fick först besked att jag bara fick jobba 30 % när jag skulle vara sjukskriven på 50%. När man ringer till FK kommer man i kontakt med de som gör en första bedömning. De utgick från 100%, jag jobbade 80,52% och tog en lägstanivå FP-dag för att skydda min SGI. De menade att jag för att få sjukpenning på 50% max fick jobba 30,5% för jag var fortfarande FL 19,5%. Ringde flera gånger angående detta då min arbetsgivare ifrågasatte detta. Men fick schema för en tjänst på 30.5%. HR-avdelningen och en jurist där tittade på det. HR tog sen kontakt med FK och fick besked att jag skulle jobba 50% av min tjänst på 80,52%. Något jag tyckte hela tiden. Sen kunde inte min handläggare på FK förstå att jag hade fått ett så felaktigt besked flera gånger. Hade säker ringt 5 ggr ang detta och varje gång skrev de in i min journal att jag max fick jobba 30,5%. På denna månad hade jag ju en hel del timmar att egentligen jobba igen men det behövde jag inte göra. Arbetsgivaren menade att det inte var mitt fel, att jag inte hade kunnat göra något annat utifrån det besked som jag fick från FK.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012

Oj Nee det låter ju som att det inte riktigt lyssnats på vad du sagt varje gång utan bara tittat på senaste anteckning och utgått från det. Väldigt tråkigt och höra måste jag säga. Skönt att det ordnade upp sig i alla fall för dig.
  • Kampis

Alltså jag förstår mig inte på alls hur ungen ligger just nu.. nånting hårt trycks ut ibland över naveln och vad jag kan känna måste det vara huvudet. Samtidigt är det mest rörelser uppåt, till vänster o naveln men inte sparkar utan mer buffar. Ibland kommer det nåt nere till vänster om naveln som är mer kickar.

Undrar om hon ligger och boxas måntro?! :) 

• Ellenbmt

Jag saknar cigg, (feströkare) ,min kropp och kondition men mest av allt min vanliga ork! Och ohämmat sex ;)

• Ellenbmt

Idag såg jag något som brukar ske vid själva befruktningen, mina vårtgårdar har blivit tefat och möööörkbruna, nu! Över natten! Lite större och så har de ju varit sedan start, men nu är de, enorma... Och skinnet på magen är mera spänt idag, lixom lite genomskinligt nästan...

• DetGodaLivet

Vi har köpt ett skötbord från typ Elfa. Det är fult, men mer praktiskt än något annat vi hittat. Hade ett med hyllor senast och det var grymt bökigt att komma år det som stod längst in på hyllorna (de blir ju rätt djupa). Nu ville jag ha med lådor man drar ut på alla planen.

• RockTheRebell

Ellenbmt! Lustigt att du säger det idag! För 20 minuter sen gjorde jag samma upptäckt själv om båda sakerna! + dessa svullna fötter.. som antagligen knappt är en uns av vad de kan få bli senare. Men imorgon ska jag hemåt igen till mina vanliga mönster och inte såhär mkt stillasittande..  och till BM ska vi med! Men först ska jag ha mitt sista prov i min skolgång för all framtid. =D

• NiniMe

Jag är verkligen skittrött på att vara gravid.. Detta är inget jag gillar, har aldrig gjort hahaha, dock är det tredje gången så självklart älskar jag ju det som kommer med det *liten bebis*
    Men jag känner mig fängslad i min kropp i 9 månader, man kan ju inte göra det man vill längre, inte jag iallafall.. Jag älskar ÖÖÖÖÖL, speciellt på sommaren, det är liksom min öltid, sen dricker jag knappt alkohol under resten av året, ironiskt nog har man varit gravid över sommaren alla 3 gångerna hahaah...
    Ja lilla pyret är mer än välkommen och jag ber till gudarna att hon kommer vecka 38 och inte vecka 42

Idag går jag in i vecka 32 Så tiden den går iallafall och jag börjar bli lite pirrig, det är ju fan inte långt kvar för ankomst, sen är jag TREBARNSMAMMA... Hur ska man orka liksom, med två killar här hemma som är mitt upp i trots och vägran dagarna i ända hahaha...