• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Gadget: tack för tipset!! Kan komma till användning i helgen när klassen ska ha avslutningskalas i parken!

Stövelkatten: varje år vid denna tiden saknar jag cigaretter. Slutade röka för fem år sen men alltid på våren blir jag nostalgisk och saknar några bloss i solen. Gravid som ogravid. Jag har bestämt mig för att bygga ett eget skötbord och ha på tvättmaskinen! Ska försöka mig på det nästnästa helg när jag förhoppningsvis kan lura på blivande morfarn uppdraget hehe... Listigt!

• Fyran2012
    Jay84 skrev 2012-05-23 19:28:10 följande:
    Angående BF-listan så är alla datum fram till 5/9 med om man tittar i datorn men via appen syns bara fram till 20/8. Kopierade Stövelkattens lista från idag (eftersom jag inte var med längre) och nu ser jag hela listan i appen.. Någon annan som vill kolla och se hur det ser ut?

Jag har tröttnat lite på att vara gravid men det är bara när jag ska välja kläder eller köpa något nytt. Har väldigt svårt för att gå upp i storlekar utan att må dåligt.. Men det är ju förhoppningsvis temporärt.. Saknar också vin och alls goda ostar man inte får äta.
    Jag fanns inte med på listan längre, men det är åtgärdat nu.
  • Hejåhå

Jag saknar mest att inte få sova på mage!

Nu när det är varmt så börjar man känna sig höggravid helt plötsligt. Det kommer bli en tung sommar med svullna fötter, rövsvett och klistriga och skaviga lår. Så ställ frågan om en månad igen....då är jag nog sjuuuukt less :)

• lills

Stövelkatten: Vi köpte ett skötbord på IKEA, SNIGLAR hette det och så målade vi det vitt. Blev både billigt och bra:)

• bez imena

Kör med babypuder på låren, blir tokröd o irriterad annars... O mellan skinkorna går ju också, hehe :) funkar fint om det känns skavigt!

• Jay84

Fyran2012: Jag kopierade den listan som Stövelkatten la in innan idag men den är från 24/4 så de som lagt till sig efter det saknas i listan.. Jag var inte heller med men la till mig igen :)

• LiJon

Oh i hear yooou! ;) Vin är nog det som står överst på listan, ett glas vitt vin. Speciellt märkbart nu när det nästan är sommar och uteserveringarna öppnar. Annars är det som ni säger mögelost. Sen saknar jag att kunna gå kortare vändor/upp för en trapp utan att bli heeelt flåsig och få mjölksyra i benen, haha. Och att inte få ont i svanskotan vid minsta ansträning, DET står nog överst på listan btw... :)

• carran no1

Å alla som är sugna på vin, jag drack ett för några helger sedan som var alkohol fritt... dock mousserat som smakade precis som azti cinzano och det var helt underbart gott!! dock kommer jag inte alls ihåg va d hette nu så klart men om man frågar efter ett som smakar som azti så vitte dom på systemet vad de var för nåt... 

Tycker i överlag att många alkohol fria är helt okej och även en del öl sorter!

Jag tycker oxå det börjar bli liiiite jobbigt att vara gravid nu eftersom att jag har sån fruktansvärd foglossning och en 14 månaders som har kommit in i kläng period nu... men jag antar att det inte kommer att bli så mycket smidigare med två små barn sen heller så jag gnäller nog inte ;) Jag har det faktiskt oxå ganska bra som är helt avstängd i från mitt jobb å bara är hemma hela dagarna å¨ skrotar.. speiciellt i denna värme! 

På våan MVC finns det heller ingen läkare mer än typ varannan vecka utan man får vända sig till hurläkaren om det är något.... lite dåligt då husläkaren inte alls är insatt i graviditets grejer.... 

• LiJon

Stövelkatten och Ninime; ja jag tycker också det är jätteknepigt. Det var SSK:n i telefon som sa att mvc inte hade någon egen, hon lät rätt säker på det. Fast jag kanske borde ringa och kolla med BM, hon lär ju veta. Känner mig frustrerad och maktlös när jag känner att läkarna inte förstår och inte tar med det väsentliga i intygen, det finns ingen privat mödravård här heller. Helst vill jag ju ha en läkare som är insatt och kan formulera sig och beskriva besvären riktigt, nu ser det typ ut som att en 10-åring skrivit intyget... Nu är det ju inskickat så det är väl bara att hålla tummarna, annars får man väl som någon annan skrev kanske överklaga? Jag KAN inte jobba nu oavsett hur gärna jag vill, kunde jag skulle jag ju självklart jobba den korta tid som är kvar istället för att krångla fram och tillbaks mellan olika stafettläkare.