• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Schüsslersalt? I Tyskland i alla hälsokostaffärer eller på homeopatiska apotek. I Sverige vet jag inte, på nätet borde det gå att finna i alla fall. Kanske även i vanliga hälsokosten.

• NiniMe
    Gadget skrev 2012-05-24 13:20:28 följande:
    Schüsslersalt? I Tyskland i alla hälsokostaffärer eller på homeopatiska apotek. I Sverige vet jag inte, på nätet borde det gå att finna i alla fall. Kanske även i vanliga hälsokosten.
    Okej då ska jag undersöka saken
  • TinTixie

Skriver inte speciellt ofta men läser vad ni skriver varje dag Skrattande Har börjat tvätta de första bebiskläderna & det känns fantastiskt bra. Vi vet inte kön men har fått ärva både pojk- och flickkläder av släkt så jag tänkte att jag skulle tvätta upp lite av varje så man klarar sig de första två veckorna & sedan kan tvätta resten när man kommit hem & vi vet vad det blev. Känns himla onödigt att tvätta flera kassar med kläder som ändå kommer bli ståendes.

Har börjat fundera mycket över vad man ska ha med sig till BB oxå, känner mig mest osäker på vad man ska packa ner till bebis & hur mycket. Någon som har några tips? 

För övrigt så ligger bebis med huvudet långt ner & har nu det senaste dygnet vevat som fasen med armarna, det känns allt för ofta som att bebis är påväg ut med en arm eller två. Ganska obehagligt faktiskt, någon som känt eller känner så? Och sist men inte minst -  hickan.. Herregud, minst 6-7 gånger om dagen!  

• Gadget
    TinTixie skrev 2012-05-24 13:37:27 följande:

...
    Har börjat fundera mycket över vad man ska ha med sig till BB oxå, känner mig mest osäker på vad man ska packa ner till bebis & hur mycket. Någon som har några tips? 

...  

Får man inte allt man behöver till bebis under BB-tiden därifrån? Kanske är olika från olika sjukhus, men jag har alltid förstått det som att man bara behöver kläder till hemresan. Och babyskydd till hemfärden förstås.
  • TinTixie
    Gadget skrev 2012-05-24 13:40:37 följande:
    Får man inte allt man behöver till bebis under BB-tiden därifrån? Kanske är olika från olika sjukhus, men jag har alltid förstått det som att man bara behöver kläder till hemresan. Och babyskydd till hemfärden förstås.

Kan nog kanske stämma. Tycker jag har läst så många olika svar i andra trådar så man blir osäker. Har fått för mig att deras kläder är ganska tråkiga oxå, känns roligare att klä bebis i de kläderna man köpt själv Glad Men blöjor & sånt borde man väl få på BB?
  • tjockisbullen

Sist jag födde barn på Huddinge sjukhus fick man ju Libero boxen som innehöll deras produkter i form av blöjor, våtservetter, tvål + lotion prover o diverse sådant.
    Sedan på BB fick man en pampers påse som innehöll prover från de samt body + en snuttefilt från Polarn.
    Så nog klarade man sig några dagar med deras grejer även hemma! 

• Saftmedbulle

Blä! Har fått graviddiabetes... så... nu blir det hård diet här hemma... fast... skadar väl inte att vara lite nyttig, antar jag.
    Var på förlossningen igår (i tre timmar! Det var kaos där... verkar ju lovande inför BF i sommar...) för att kolla. Hade inte känt bebis på några dagar och blev rekommenderad av BM att ringa. Allt såg bra ut - skönt!
    Hoppas ni alla mår bra i värmen!

• Naimis

Idag har jag varit hos BM för att ta lite blodprover. Vi gjorde även den vanliga rutinkollen jag skulle göra nästa vecka. Proverna på lever- och gallvärde får jag svar på nästa vecka.

Fick även reda på att min bm har semester sista veckorna i juli, så mitt förhoppnibgsvis sista besök blir med nån annan. Om jag inte kanske kan få en hinnsvepning (som lyckas) tedan den 5/7 fast de tror jag inte.

Vecka 30+6

Blodtryck: 110/65

HB: 143

Socker: 4,7

SF-mått: 30 cm

Bebis hjärtljud: 140 slag/min

Vikt: +11 kg

Han ligger fortfarande med huvudet ner, men fortfarande rörligt. Ryggen mot min högra sida som jag misstänkt då de är.mest rörelse högt upp på vänster sidan.

• Saftmedbulle
    7eHimlen skrev 2012-05-23 09:16:44 följande:

La det här i bildtråden, men tänkte att det kanske borde ligga här oxå :P :

Jag älskar oxå ugglegrejorna från Jysk! Men vi har satt köpstopp på oss själva eftersom vi redan handlat så himla mycket :P så jag hoppas att svärmor fixar istället :P eller att det finns något kvar i juli när jag får handla igen ;) Är det fler än jag som har "för mkt" kläder? Haha, vi har hittat så mkt på second hand att vi nästan hoppas på att få en kräkbebis bara så vi hinner använda allt!

För mycket kläder? Ha, ha... låter ju som ett lyxproblem... Det enda vi har så här långt är en napp, som jag fått av facket, en barnvagn, som vi fått av några vänner och fick vi faktiskt låna en säng (0-6 mån) av några andra vänner. Fast... kanske börjar det bli dax? Drar mig nog ändå lite, men jag vet ju att snart så...