• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

I kalmar var det bara 4 man fick 2009 iaf. Är ju olika från BB til BB

Bindor fick man ett par, först de superstora "blöjorna" och sen tegelstensbindorna.  

• Bellatrixx

Vilket härligt väder det är ute nu, hoppas det håller i sig ett tag. Vågar dock inte sola i bikini,
    minns att ni skrev om att sola men är det okej ett kortare tag? Jag är rödhårig så vågar inte vistas i solen för länge ändå, blir som en liten kräfta.

Har inga "gravid-shorts" och har mest baskläder så som längre linnen och sådär som gravidkläder, tänkte att det var så varmt och tänkte att jag kunde testa mina shorts som jag hade förut, för det första fick jag gapa efter killen då de var allra högst upp i klädskåpet och sedan när de satt på var de som ett par riktigt tighta latex-braller liksom RIktigt läckert! Man svettas ju som en jag vet inte vad men det var bara att klä på sig igen, hur gör ni? Går ni barbenta? Vad har ni på fossingarna? Mina fötter är ungefär lika breda som långa just nu, de har svullnat som tusan. Haha!  

Hoppas ni har det riktigt härligt i sommarvärmen  

• A R

Jag har ärvt mammakläder av min svägerska och hon måste älska shorts för nu har jag fyra stycken :) har en del kjolar och klänningar som jag kan ha också. Både mammakläder och vanliga (typ omlott) På fötterna har jag sandaler när det är så här varmt. Har ett par snygga och bekväma sandaler som är säkert fyra-fem år och lagade men jag älskar dem :)

• Kampis

Här går jag omkring i bikinitop och shorts från morgon till kväll =)

har ett par fula gamla sandaler med målarfärg på fötterna, fula som stryk men så himla sköna :)
    har väl inte svullnat nåt nämnvärt ännu   

• Saftmedbulle
    astro skrev 2012-05-24 18:12:38 följande:
    Finns magskydd för gravida, vet inte varför det inte är vanligare. 

www.gobaby.se/bilstolar/tillbehor/2me-besafe-... t ex

Såg att du drabbats av diabetes förresten. Rekommenderar att du skaffar ett par LCHF-kokböcker, det gör livet utan socker lättare. Ulrika Davidsssons t ex. 
    Tack för bra tips!
  • Bellatrixx

A R- haha vilken tur! måste vara härligt att kunna ha några att variera emellan och snällt att du kunde ärva.
    Vad är det för slags sandaler? Vanliga eller finns det några piffiga, som är både snygga och sköna? Man brukar ju ha turen annars att det är antingen eller. Hihi.

Kampis- Det lät riktigt skönt!! passar bikinin bra eller blev du tvungen att köpa en ny nu när du är gravid? Vart hittade du din isf? Om man får fråga, det kanske är för privat..  

• Roos26

Här har man gått i bikini heladagen :P saknar oxå shorts men på hm har de fått in billiga å snygga så ska dit å köpa:) blir med röd i vanliga fall men åt melatonan innan jag var gravid å sitter nog i lite för med de så blir jag inte röd utan riktigt brun:) å får lättare färg fortfarande ....

• Tjej snart 22

Hej hej! Tänkte om jag får hoppa in här, är en 22 årig tjej från Södertälje som väntar mitt första barn, beräknad 24 aug =) Dvs att jag idag är i v 27 (26+5)

• capy
    kaffepaus skrev 2012-05-24 12:10:22 följande:
    Hej tjejer! Här hoppar jag in lite hux flux med en liten fråga om det är okej?
    Skrev ett par gånger i den här tråden innan men jag valde att hålla mig lite i bakgrunden.
    Min fråga, någon vars mage som "knäpper, klickar el knakar"? Vet inte hur jag ska förklara det men min mage har klickat ett par gånger idag, förstår verkligen inte varför..? Någon som har någon erfarenhet eller teori om varför det klickar? Är i v.29+1 idag :) Kram!
    Hallå hallå,
    min mage gör samma sak. Låter ungefär som när man klipper naglarna med en nageltång eller lite som ett "ledknak" i fingrarna. Verkar vara relativt vanligt förekommande (har googlat runt lite) men ingen verkar veta vad det beror på. En populär teori verkar vara att det faktiskt är bebisens leder som knakar, men jag har väldigt svårt att tro att det skulle höras så tydligt utåt (min man hör det också klart och tydligt). Jag är i v29+3 och ljudet hördes första gången för ett par veckor sedan. Tror i alla fall inte att det är något att oroa sig över Glad
  • A R
    Bellatrixx, ja det är en lyx att få ärva så mycket mammakläder, jag är jätteglad för det. Har till och med mammanattlinne : ) Sandalerna är från Camper ett skomärke som har både snygga och sköna skor tycker jag, och de håller tydligen i många år! 

Hej Tjej snart 22 och välkommen till oss, bara roligt att vi blir fler här!