• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

Använder vanliga trosor, finns absolut inget behov för gravidtrosor här inte =)

Ang bikini så använder jag min vanliga, jag använder i princip inga gravidkläder öht förutom ett par jeans och ett par capri. Vanliga leggings, långa linnen och tröjor funkar urbra fortfarande, och gjorde så hela förra gången också men då blev jag inte större än vad jag är nu, får väl se vad jag säger om 2 månader!!  

• Novixi
    Stövelkatten skrev 2012-05-24 22:46:08 följande:
    Ja, det gjorde jag! har hittills bara sett de vägghängda på blocket, så inget napp ännu.
    okej va synd! har inte ens börjat använda vårt men gillar det redan Glad
  • Gadget

Ja, det var min läkare som sa att en för aktiv bebis kunde tyda på en stressad en. Men jag tror de bara är olika och har sina faser. Min har sedan igår sprattlat runt som sjutton och jag sitter mest i soffan.

Ang bikini kunde jag ha ett par underdelar sedan innan men inte överdelarna. Tänkte jag kunde köpa mig någon billig överdel på hm men tji fick jag då de bara hade till C-kupa. Hittade en annan dubbelt så dyr som jag fick ta istället. Men vad gör man...

Trosor kan jag ha mina flesta vanliga, några är obekväma. Köpte ett tvåpack mammatrosor på hm som jag gillar.

• godisbit
    astro skrev 2012-05-24 18:12:38 följande:
    Finns magskydd för gravida, vet inte varför det inte är vanligare. 

www.gobaby.se/bilstolar/tillbehor/2me-besafe-... t ex
    Jag har detta och tycker det är fenomenalt. Dels känns det säkrare om olyckan skulle vara framme och dels så håller det undan bältet så det inte klämmer lika mkt på kissblåsan! =)
  • Novixi

går in i v. 30 idag (v.29+0) alltså 10 veckor kvar tills lill-bus är beräknad att komma! Skrattande närmare bestämt 77 dagar kvar. vart försvann de andra 30 veckorna som tydligen redan gått?!!

imorgon ska vi på återbesök hos BM och hoppas att min livmoder växt mer, annars blir det troligtvis TUL snart för att kolla så bebis växer i alla fall

• godisbit

Ni som inte fått appen att funka, kolla tillbaka i tråden till tidigare idag så skrev jag hur jag gjorde.

• cupcakekiller

Jag bestämmde mig efter att jag fick reda på könet (den 4 april) att min son ska heta Elvis, fast nu gillar jag namnen Axel och Leon med..Axel ska han iofs heta i mellannamn men ändå, är det vanligt att man ändrar sig efter att man har fött?
    Känner mig nästan dum att jag har sagt till alla som frågar vad han heter och så kanske jag inte alls tycker att han passar i Elvis när han väl är här, kommer inte folk tycka att man är konstig som helt plötsligt byter?
    Jag kallar ju honom för Elvis jämt när jag pratar/bloggar om honom så.
    Gaah, mycket pladder men jag är förvirrad..

• astro
    cupcakekiller skrev 2012-05-24 23:30:16 följande:
    Jag bestämmde mig efter att jag fick reda på könet (den 4 april) att min son ska heta Elvis, fast nu gillar jag namnen Axel och Leon med..Axel ska han iofs heta i mellannamn men ändå, är det vanligt att man ändrar sig efter att man har fött?
    Känner mig nästan dum att jag har sagt till alla som frågar vad han heter och så kanske jag inte alls tycker att han passar i Elvis när han väl är här, kommer inte folk tycka att man är konstig som helt plötsligt byter?
    Jag kallar ju honom för Elvis jämt när jag pratar/bloggar om honom så.
    Gaah, mycket pladder men jag är förvirrad..
    Tror faktiskt det är ganska vanligt att bebin "passar på fel namn" när hen väl kommer ut. Vi har råkat ut för det ett par gånger och håller namnen som "antagligen" tills vi vet säkert. Med Dexter t ex lutade det åt Joshua men det fastnade inte på honom. Nu när han är tre så sitter ju Dex som gjutet helt enkelt, Joshua var fel namn för honom, så är det bara.

Andranamnet däremot brukar man kunna spika. För oss blir det en Septima eller en Septimus den här gången, vad som hamnar framför får vi däremot se

Tror i alla fall inte att folk reagerar så väldigt på ett namnbyte, det måste ju ändå hända rätt ofta. 
  • fru Elle

Det är nog inte helt ovanligt att bebisen får ett annat namn än vad som var bestämt. Jag känner två som har sagt ett namn när bebisen är född men sen har de ändrat sig efter några veckor.

Då har jag sagt fel några gånger innan jag har lärt mig det nya. Men om det inte känns rätt så tycker jag man ska byta. Vi brukar ha bestämt namnen som barnen har fått heta. Men vi brukar lägga till om det är namn som passar.