• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Här rör de på sig konstant i magen. Efter UL i vecka 18 har hon varit så aktiv. Hon e den aktivaste av dom om man jämför med dom andra 3.

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-05-25 06:53:22 följande:
    Här rör de på sig konstant i magen. Efter UL i vecka 18 har hon varit så aktiv. Hon e den aktivaste av dom om man jämför med dom andra 3.
    Lillan har haft sina perioder, lugna dagar och lite mer aktiva men nu har hon varit jätteaktiv hahaha..
  • Blomsterfröna

Vad är lugna dagar? Ha ha. Kommer bli orolig när hon konmer röra sig mindre, om hon nu gör de.
    Med min andra dotter så ca hon aktiv under förlossningsarbetet och de va extra jobbigt... De vs inte kul slls

• NiniMe
    Blomsterfröna skrev 2012-05-25 07:01:34 följande:
    Vad är lugna dagar? Ha ha. Kommer bli orolig när hon konmer röra sig mindre, om hon nu gör de.
    Med min andra dotter så ca hon aktiv under förlossningsarbetet och de va extra jobbigt... De vs inte kul slls
    Ja vad jag läste nu så kan dom ändra mönster och kännas annorlunda, lite lugnare rörelser men det stämmer verkligen inte här, hon håller på som attans hahaha
    Usch nä det kan inte vara kul när man ska föda att dom håller på som attans hahaha..

Jag har ju haft moderkakan i framvägg med min ena son och med andra sonen var den fram till vänster, denna gången har jag i bakvägg och ja det känns verkligen skillna denna gången... har känt alla tidigt men rörelserna är verkligen markanta nu
  • Ellenbmt

Så bar min dotter med blomsterfröna- sjövild hela fl, sen kom hon it helt slut!

• Svipp

Angående bikini så ammade jag mina två förra barn under sommaren och har därför kvar stora bikinis. Väldigt bra! men jag har bestämt mig för att ta det lite lugnare i solen. Precis som ni skrivit är det ju inte så kul med pigmentfläckar och jag blir också jättefort brun nu.

Angående namn har vi ju oxå i princip bestämt oss för Sigrid, men när folk frågar är jag lite försiktig med att svara om de inte tjatar. Vill inte ha kommentarer. Om jag säger det lägger jag alltid till: om det nu passar henne. Men om ni känner för att byta sen så tycker jag absolut ni ska göra det. Det kanske blir förvirring någon vecka, men han ska ju heta sitt namn hela livet sen.

Min lilla bebis rör sig väldigt ojämt och jag väntar fortfarande på rejäla sparkar, inte bara gräva runt. Men jag har moderkakan i framvägg så det kanske beror på det.

• LindaPernilla

Godmorgon!
    Hoppas ni har en lika solig och fin dag som vi har här! :)
    Underbart att kleta in sonen i solskyddsfaktor och kunna skicka iväg honom till skolan med lättare kläder & foppatofflor! :P

Lillbus i magen knölar och sparkar. Har varit väldigt vild igårkväll och nu på morgonen.

Jag måste köpa en ny bikiniöverdel! Provade min igår och.. nej.. det funkar verkligen inte! Haha. Så måste köpa en ny. Jag kommer inte att ligga och glassa på stranden, men något besök där kommer man väl att göra. Annars så är svärföräldrarnas gigantiska pool ett ställe jag kommer att spendera mycket tid i :P
    Underdel skiter jag i att handla ny, jag har snott sambons badbrallor istället.

Har ni några roligheter planerade i sommar? Ska ni iväg på något kul?
    Vi ska försöka hålla oss på "hemmaplan" så mycket som möjligt, men ändå försöka hitta på lite kul. Sonens pappa tar med sonen på längre semester i år, så vi tar lite kortare svängar så som leksand sommarland och furuvik. Törs inte ge oss iväg på längre turer än så.

Sambon ska iväg på festivalen "Getaway Rock" som är i Gävle, men det ligger bara två mil härifrån så. Hade varit kul att dra dit, men då är det en månad kvar till BF och är det stekhett så kommer jag inte palla, så jag stannar hemma :P

• Naimis

Bikini? Jag hade nog inte ens se mig själv i bikini i sommar. Känner mig totalt obekväm med att vara så naken. Men blir de för varmt kanske jag ändrar mig. Har någonstans i alla flyttkartonger nån bikini från somnarn när jag ammade som borde passa i så fall.

Ang namn och att bestämma innan så har ju vi inprincip lagt ner namn jakten Cesar eller Ceasar blir det (om han är de minsta lik storebror passar de). När folk frågar säger jag att än så länge är det en Cesar, men att de kan ändras.

Idag firar företaget jag jobbar på 20 år och de firas med familjefest. Lite roligt 150 barn anmälda.

• lillakotten

Ang bikini så måste jag testa min ikväll. Vi åker till Spanien på söndag och då kan det vara bra med en bikini som passar. Jag är även i vanliga fall en som sitter under parasollet eller ligger i vattnet så så mycket solande blir det inte för min del.

Ang namn så var vi bestämda sist men när bebis väl kom så tyckte jag inte att namnet passade alls. Men pappan hade redan bestämt sig så det fick bli Ella ändå och nu 2,5 år senare så är det klockrent. Denna gång så är det redan bestämt vad lillebror ska heta men vi håller det för oss själva så man slipper kommentarer osv.

• sowe81
    godisbit skrev 2012-05-24 23:11:18 följande:
    Ni som inte fått appen att funka, kolla tillbaka i tråden till tidigare idag så skrev jag hur jag gjorde.
    tack.. får prova ikväll när jag kommer hem.. kan ju inte gärna börja dra upp tröjan och försöka här på jobbet =)