• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sowe81

Jag får det inte att fungera med den appen, kan inte ens höra mitt eget hjärta. Hur håller ni telefonen? Vilka inställningar har ni? Hjälp mig, jag vill också kunna lyssna. :)

• LiJon

Oj vad mycket läsning att komma ikapp efter en dag!

För att avhandla ämnet sambo så är han jättegullig ang graviditeten till 90%. Men som några fler av er säger är han inte lika intresserad av att titta & känna på magen som jag, jag kan ju ligga helt fascinerad och följa guppandet. Han ÄR intresserad men har inte samma tålamod att kika på magen i väntan på en spark. Däremot har han börjat kalla mig i "ni-form" så skickar han sms frågar han alltid hur hans tjejer mår och vad vi gör, haha. Sen tycker jag att jag är mer påläst, läser på om (och diskuterar här såklart ;) ) vad man ska ha för typ av babyskydd t ex. Han har ju egentligen ingen aning mer än det jag informerar honom om.

Okej, aldrig är man ju nöjd - men behöver man oroa sig för en FÖR aktiv bebis? Idag har det på riktigt inte varit lugnt mer än max två minuter om ens det, det har rört sig hej vilt över magen hela tiden från 07:00 till nu liksom... ungen lär väl sova nån gång? Haha. Tänker på det Gadgets läkare (var det va?) som sa att det kunde tyda på en stressad bebis. Men jag förstår inte vad hon skulle vara stressad för... jag tar det jättelugnt nu när jag är sjukskriven, jobbar ju två dar i veckan på mitt extrajobb fortfarande men där tar jag det också lugnt.

• anneh

Ni som inte får appen att funka, det kan va så att ljudet är nerdraget.. Finns en grej man drar upp det med :)

• kaffepaus
    capy skrev 2012-05-24 20:34:01 följande:
    Hallå hallå,

min mage gör samma sak. Låter ungefär som när man klipper naglarna med en nageltång eller lite som ett "ledknak" i fingrarna. Verkar vara relativt vanligt förekommande (har googlat runt lite) men ingen verkar veta vad det beror på. En populär teori verkar vara att det faktiskt är bebisens leder som knakar, men jag har väldigt svårt att tro att det skulle höras så tydligt utåt (min man hör det också klart och tydligt). Jag är i v29+3 och ljudet hördes första gången för ett par veckor sedan. Tror i alla fall inte att det är något att oroa sig över 

Ja men vilken bra jämförelse! Det låter ju verkligen som när man klipper naglarna med nageltång. Googlade runt lite jag med och visst verkar det vara vanligt att det knäpper. Tycker dock att det är lite lustigt att man inte alls verkar veta vad det är eller beror på! Att det skulle vara lederna på bebisen som knakar har jag också väldigt svårt att tro.

Satt på möte med jobbet idag och det knäppte till så de hörde och fick kommentaren "va, det var inte vattnet som gick nu va?" så kasade karlarna jag hade på var sida om mig iväg från mig med stora och rädda ögon ;)
  • DetGodaLivet

Jag har inte köpt gravidtrosor, men däremot ett gäng ganska lågt skurna trosor i superduper-andas-material från craft eller nåt sånt som jag tror är till gympa och löpning egentligen.  De är skitbra nu när det är så varmt, man blir mycket mindre svettig. Köpte dem på Stadium och de sitter bra under magen också.

• DetGodaLivet

Jag har jättemycket mammakläder,,,vår tvärtmaskin har pajjat så vi har inte tvättat på 3 veckor (utom underkläder det har jag kört på jobbet) i väntan på bedömning från försäkringsbolaget - men jag har fortfarande mycket att välja på. Finns vissa fördelar med att vara loppisfreak. 

Sen kan jag se ut hur som helst på jobbet, annars hade det kanske inte varit så kul kombinationer nu mot slutet. Men imorgon kommer nya tvättmaskinen:)  

• fru Elle

Har lite gravidtrosor, men använder annars de som är lågt skurna och de funkar att ha under magen. Har inga som går över magen. Provade lite bikinitrosor och det är väldigt många som inte fungerar, de flesta rullar av magen. Men har hittat ett par i lite bredare som inte rullar av. Tror det får bli dem och ett linne. Har några baddräkter för gravida men hittar bara igen en och den sitter inte snyggt. 

Skulle vilja ha tunna leggings/tights som inte går ner till foten. Gärna som man kan ha som stödstrumpa, för jag har problem med åderbråck på mitt ena ben. Både precis under knät och på låret. Men bara tanken på att gå runt med tjocka stödstrumpor/strumpbyxor nu när det är så varmt står jag inte ut med. Någon som har något tips?

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle
    DetGodaLivet skrev 2012-05-24 22:26:53 följande:
    Jag har jättemycket mammakläder,,,vår tvärtmaskin har pajjat så vi har inte tvättat på 3 veckor (utom underkläder det har jag kört på jobbet) i väntan på bedömning från försäkringsbolaget - men jag har fortfarande mycket att välja på. Finns vissa fördelar med att vara loppisfreak. 

Sen kan jag se ut hur som helst på jobbet, annars hade det kanske inte varit så kul kombinationer nu mot slutet. Men imorgon kommer nya tvättmaskinen:)  
    Inte kul att vara utan tvättmaskin , tur att du har en del att välja på.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012