• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AnnaSv

Nupp är själva ultraljudet som tas vi kub.. Kub är alltså både nupp och blodprov om jag förstått det rätt..

• Poison82

BF lista, jag börjar här så får ni andra kopiera och lägga in er. Tänk på att lägga in er i datumföljd så blir det lättare att följa :) ..

Poison82  BF  18/8 2012  Andra barnet

• FruFoxy

Naimisen:
    Var inskriven, eller rättare sagt, jag bokade tid för inskrivning och ul samtidigt och gjorde ul innan inskrivningen. Och då kostade det ingenting.

Bullen:
    Mina byxor börjar bli tajta också, fick köra gummisnodd idag för de gick inte att knäppa.

• Naimisen

FruFoxy- Ok, bra att veta, då kanske jag ringer dit imorn da

• Carolines Secrets

Poison: det finns en bf-lista!

Är sjuk!! Halsont och förkyld :(

Har köpt mina första mammabyxor nu! Köpte en storlek större än vad jag har nu och så är det strech så kan växa i dem även över ben och rumpa :) Köpte även en mammatröja i small.

Det lustiga är att av alla affärer jag var inne i så var det bara hm som hade mammakläder!
    Är det så litet utbud av mammakläder verkligen? Inte ens Lindex hade!

• Augustimamman
    Poison82 skrev 2011-12-13 20:18:33 följande:

BF lista, jag börjar här så får ni andra kopiera och lägga in er. Tänk på att lägga in er i datumföljd så blir det lättare att följa :) ..

Poison82  BF  18/8 2012  Andra barnet

Det finns redan en BF-lista, höll själv på att missa den dock. Kolla TS tilläggskommentar! :)
    any19877 skrev 2011-12-13 20:05:23 följande:
    Bullen85: va kul! Ja pluggar också, är lite oroad dock för det ekonomiska delen...
     Det gör jag också. :/ Jag har ju jobbat ett par år innan jag började plugga och FK sa att föräldrapenningen skulle grundas på min förra lön. Skitbra ju! Fast de nämnde inte att det inte fick vara något som helst glapp mellan jobb och studier, jag sa upp mig ett par veckor innan skolan började för att hinna resa lite. Men det ska även finnas någon överlappningstid man kan nyttja, det bedöms dock individuellt (skitknepigt!) så det e bara att vänta och se ifall de tänker ge mig lägsta eller baserat på förra lönen... Tur i alla fall att min sambo jobbar och har en bra lön, det hjälper. 

Jag började plugga nyss. Stod i ett vägskäl i livet - barn eller plugg! Är 26 och har bara fokuserat på att jobba och resa hittills. Hade jag fortsatt jobba och skaffat barn känner jag mig så väl att jag vet att plugget aldrig hade blivit av. Samtidigt ville jag inte vänta längre med barn. Så det blev allt på samma gång, det SKA helt enkelt funka har jag bestämt! Men man behöver kanske ett extra stöd, känner mig ganska orolig ibland över hur jag ska orka...

Vad läser du?
    Ellenbmt skrev 2011-12-13 20:07:25 följande:
    Bullen85- kör en gummisnodd runt knappen och ögla genom knapphålet! Funkar till v 20 eller mer!! :)
    Tack för tipset! Har aldrig fattat hur man ska fästa den där snodden men nu vet jag :) Är dock rädd att klasskompisarna ska se det. Ryktet går snabbt på skolan... Tur att ingen anar något än!

Lite kul apropå. På vår föreläsning idag pratade vi om psykologiska ting och föreläsaren drog en parallell: "När ni någon gång har en bulle på gång i ugnen kommer ni snart uppmärksamma att ALLA på stan är gravida eller har barn. Så fungerar våra hjärnor". Jag hade bara lust att skrika "JAG VET!!" haha men han utgick nog från att ingen har barn eller planerar det heller för den delen med tanke på att min klass består av så många unga. Nästan alla kommer mer eller mindre direkt från gymnasiet... 
  • Sonrisa
    Naimisen skrev 2011-12-13 20:17:28 följande:
    Casiopeia- Vi har en BF-lista..se länk i trådstarten
    Haha, sorry! Jag säger ju det, inte lätt att se allt när vi skriver så mycket! Skrattande
  • Stövelkatten
    Carolines Secrets skrev 2011-12-13 20:26:23 följande:
    Poison: det finns en bf-lista!

Är sjuk!! Halsont och förkyld :(

Har köpt mina första mammabyxor nu! Köpte en storlek större än vad jag har nu och så är det strech så kan växa i dem även över ben och rumpa :) Köpte även en mammatröja i small.

Det lustiga är att av alla affärer jag var inne i så var det bara hm som hade mammakläder!
    Är det så litet utbud av mammakläder verkligen? Inte ens Lindex hade!
    Jag vet! Lindex hade väl ändå förut? Jag tror nätet är bästa stället, finns lite roligare saker. Närmaste HM här har väldigt trista preggokläder.
Svar på tråden Augustibebis 2012