• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Poison82
    Lacey skrev 2011-12-14 20:42:06 följande:
    Jag åker in till gynakuten på Södersjukhuset imorgonbitti. Helt utmattad och ledsen nu, blöder inte lika mycket nu.
    Men var ju tydlig mensblödning förut idag, så jag antar det är helt kört.
    Håller alla tummar för att blödningen inte betyder missfall.
  • Lilja85

Lacey: Håller tummarna jag med för att det inte är någon fara! Önskar all lycka till imorgon, å en stor styrkekram till dig/er!

• Naimisen

Lacey- Lycka till imorn! Förstår att du är helt förkrossad, men det är ju inte helt kört

• Novalina
    NiniMe skrev 2011-12-13 05:36:46 följande:
    Hejsan och välkommen hit Jag har inte fått ngt missfall innan men jag förstår din oro, detta är nog något många har, jag går just nu och längtar till v.12 är kommen så man kan släppa det lite, vissa dagar känner jag mig inte alls gravid överhuvudtaget men andra dagar kommer det igen, tyvärr är det ju så att oron har man nog där hela tiden :-/ Resten av ett barns liv... Tyvärr kan jag inte svara så mycket mer på frågan men jag vill att du ska känna dig välkommen Ingen brukar svara på ngt jag skriver heller så vi får hålla hand genom detta HjärtaSkrattande
    Vad roligt att fler svarat nu iaf.

Det känns faktiskt tråkigt då ingen alls svarar, men vi är visst flera som upplevt det så.

Men vi är väl väldigt många medlemmar, och det skrivt otroligt flitigt i just denna tråden nu tycker jag, så det är kanske inte så konstigt, men likafullt tråkigt att inte få ett enda svar. Och sen kanske en skriver efteråt och får typ 100 svar.

Tack för välkomnandet iaf, nu känner jag mej mer välkommen ändå! Solig

Jag är i v.7 idag (6+1)... Allt bra hittills, mår toppen - men magen är svullen = enda grav.symtomet.

Jag tog ett grav.test (det 2:a) igår för att se att jag verkligen fortf. är gravid *fniss*, men det va jag verkligen!! Skrattande
    2 starkt röda streck, som kom jättesnabbt! Drömmer

Ska på KUB-samtal ons nästa v. Nån annan som har sånt inbokat redan?...
  • Novalina
    annhapannha skrev 2011-12-13 07:01:08 följande:

Hej!
    Hoppar in här i er tråd och det är ok?! Fick plus på stickan 4/12 och är nu i v. 6, BF 10/8. Detta är tredje försöket med första barnet. Har alltså två MF bakom oss i sept och nov. Hoppas denna gången att det är tredje gången gillt. Men jag har svårt att tro att det är sant. Ska till BM på måndag och troligen kommer jag då få tid för VUL veckan efter jul. Och då om där är ett tickande hjärta kan jag nog släppa rädslan lite över att få ett nytt MF. Vet att det inte finns några garantier, ett MF kan man få ändå.

Grattis till graviditeten!!!

Och jag beklagar verkligen missfallen, så tätt dessutom... Jobbiga kast mellan hopp och förtvivlan... Skäms

Jag ska försöka få ett VUL innan jul, vill så gärna se ett tickande hjärta, för jag har hört att mf-risken då är mindre iaf... Hade mf i början av okt, är i v.7 nu, bf 7/8.

Du har ju liksom jag lätta att bli gravid iaf, det är ju alltid roligt att veta att man är högfertil Jag är ändå 35 år, och då sägs det ju att fertiliteten ska va lägre än om man är yngre, och att mf-risken är större.

Men inte säkert jag passar in där för det.

Hur gammal är du själv?

((Kram))
  • Novalina
    annhapannha skrev 2011-12-13 07:05:46 följande:
    Jag förstår din oro för MF, men tyvärr kan man ju inget göra utan det är bara att se tiden an. Vad jag har hört är det ovanligt med två MF. Så man får nog försöka att inte oroa sig, vilket inte är det lättaste.
    Skönt att höra att det är ovanligt med 2 mf på rad iaf!!!

Fast jag vet ju flera som fått det, men de kan ju va sällsynta...
  • astro
    Novalina skrev 2011-12-15 03:05:41 följande:
    Vad roligt att fler svarat nu iaf.

Det känns faktiskt tråkigt då ingen alls svarar, men vi är visst flera som upplevt det så.

Men vi är väl väldigt många medlemmar, och det skrivt otroligt flitigt i just denna tråden nu tycker jag, så det är kanske inte så konstigt, men likafullt tråkigt att inte få ett enda svar. Och sen kanske en skriver efteråt och får typ 100 svar.

Tack för välkomnandet iaf, nu känner jag mej mer välkommen ändå! Solig

Jag är i v.7 idag (6+1)... Allt bra hittills, mår toppen - men magen är svullen = enda grav.symtomet.

Jag tog ett grav.test (det 2:a) igår för att se att jag verkligen fortf. är gravid *fniss*, men det va jag verkligen!! Skrattande
    2 starkt röda streck, som kom jättesnabbt! Drömmer

Ska på KUB-samtal ons nästa v. Nån annan som har sånt inbokat redan?...
    Det blir lätt lite ojämnt när tråden är full av folk. Ibland blir det olyckligt, jag var t ex med om en tjej som skrev en väldigt känslig sak (i den förra vänta-tråden jag var med i) utan att få svar ... precis efter henne var det en som skrev en sak om modefärg på barnvagn och fick MASSOR av svar. Det ser ju liksom lite ... hänsynslöst ut onekligen. Fastän det antagligen bara handlade om att det ena var så lätt att kommentera medan det andra däremot var svårt.

Jag kommer inte att göra KUB. Däremot borde jag nog ringa MVC, har inte gjort det än. Nästan pinsamt. "Ja hej, det är jag igen, den där som ringer er nästan varje år ... eh ... dags igen ..."  
  • Novalina
    FruFoxy skrev 2011-12-13 07:50:02 följande:
    Dumma telefon som byter ut ord! Gummis oss ska såklart vara gummisnodd!
  • Novalina
    Gatto skrev 2011-12-13 08:32:17 följande:
    Jag har också en ofostrig graviditet bakom mig och är väldigt orolig över att det ska vara tomt denna gången också, speciellt eftersom jag inte får så starka streck på proverna. De blir väl synliga men inte lika starka som kontrollstrecket.
    Tror att om man gått igenom ett mf så vet man hur lätt glädjen kan ryckas bort och då tror jag att man oroar sig mer. Jag försöker tänka att det som händer händer och att det är kroppen sätt att hantera något som inte hade blivit så bra. Men det är grymt svårt att inte noja hela tiden. Styrke kram till alla oroliga.
    Vad är "ofostrig graviditet"? Har jag aldrig hört talas om! Mkt ovanligt el.?...

Vilka symtom har man då? Vanliga grav.symtom el.?...
Svar på tråden Augustibebis 2012