• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

natlup:
    I hela graviditeten kan man få det eftersom det är växtvärk, livmodern som växer. Har du väldigt ont? 

• Sandrina

Jag är i vecka 6+7 och har fortfarande ont i magen till och från. Ibland mer ibland mindre.
    Oroar mig dock inte eftersom jag inte har några blödningar utan tänker att det säker ska vara så! :) Tänker att det inte är så konstigt med tanke på all aktivitet som sker i magen för tillfället.

• Naimisen

Nyköpingsbo- Har vänner där första barnet föddes med katastrofsnitt, och de två andra vaginalt och de gick hur bra som helst.
    Mamman säger att vaginalt definitivt är att föredra.

De går säkert bra

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Mitt första var ett akutsnitt och de två efter är vaginala. Vid tvåans förlossning var de dock väldigt uppmärksamma på mig eftersom jag fick en igångsättning också. Men inga problem uppstod, inte heller under treans förlossning. Jag hoppas verkligen det blir en vaginal förlossning denna gång också för jag känner som du, att snitt inte är att föredra! 

• Gadget

Fru Foxy, jag har också klåda på en fläck på magen. Men tänker att det är vinterluften som gör mig lite torr. Smörjer med fet kräm där. Fast vem vet, kanske är det ett gravidtecken.

Har också som någon annan skrev undrat hur alla orkar med som har jobb och/eller små barn sen innan. Jag har fullt upp med att samla energi ibland för att ta mig runt i lägenheten. Men gissar att det är lite för att jag KAN vara så också.

BinniBoo: Stort grattis! Extra härligt när det är som ett mirakel på riktigt. Men hur kan det gå till? Har ägget svävat ut i bukhålan och ändå lyckats ta sig in i livmodern!?

Själv har jag idag kräkts för första gången. Tjoho. Förstås inte så trevligt, men jag är ändå glad för alla symtom, hjälper mig att inse att detta är på riktigt nu. 

• Stövelkatten

Jag jobbar 50% fram till 20/12, och efter helgerna antar jag att jag ska gå upp till 100% igen. Och jag har ingen aning om hur jag ska orka? Jag är så förbannat trött att jag somnade i 20 min igår på jobbtoan, sov sen på tåget hem för att ta en tvåtimmars tupplur på soffan när jag kommit hem. Och sen somna klockan 22. Rolig mamma är man ju inte direkt heller när man är så trött. :S

Jag har förövrigt en känsla av att det är två där inne.  

• FruFoxy

gadget:
    Tycker du det hjälper med att smörja in dig? Testade det igår men det fungerade inte alls.
    Grattis till spyan!  

• FruFoxy

mästerkattenistövlar:
    Vilken vecka är du i nu? Det låter verkligen tufft att vara SÅ trött!!
    Har ni tvillingar i släkten?
    Det här är min första graviditet som jag inte misstänker att det är två därinne, hoppas det inte betyder nått!  

Svar på tråden Augustibebis 2012