• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Poison: nej dom sa bara att det är rätt vanligt, och händer då och då. Men konstigt är det!

• Poison82
    anneh skrev 2011-12-15 09:17:14 följande:
    Poison: nej dom sa bara att det är rätt vanligt, och händer då och då. Men konstigt är det!
    Vanligt?? Jag har då aldrig hört talas om det. Hur kände du det på dig då?
  • Gatto

Alba: såg att du frågade om ofostrig, såg även att någon annan svarat men jag svarar också. Jag hade inga symptom alls den gången. Mer än ett ganska starkt streck när mensen var tre dagar sen. Det finns massor att läsa om detta, det är en vanlig anledning till missfall. Det ovanliga i mitt och annehs fall är att kroppen inte fattar utan behåller graviditeten ganska länge. Jag blödde inte heller men hade grymt ont och som anneh skrev en tanke att något var fel bak i huvudet. Åkte in till gynakuten och fick beskedet att det var tomt. Det händer för att det är kromosomfel eller andra svåra fel på embryot som gör att det återbildas. Tror att symptomerna på ofostrig är lika många och lika varierande som en frisk graviditet. Vissa känner allt och andra inget. Jag försöker tänka på att det är ju trots allt så att majoriteten av alla grav går bra och att det är vår tur denna gången.

• FruFoxy

God morgon!
    Är det fler än jag som har en jobbig klåda på magen? På mig är det strax ovanför mitt gamla ärr från kejsarsnittet (-02) och det kliar så jag blir galen! Kliar som ett myggbett ungefär. Gaah! Har inte varit med om det innan, kan det vara nått graviditetsrelaterat tror ni? Har kliat i en vecka snart.

Vad ska ni hitta på idag?
    Själv ska jag, håll i er, baka! Haha, igen Och städa. Försöker mentalt ladda upp för ett barnkalas på lördag med massor av 9-åringar. Hujedamig! 

• anneh

Poison: hade en konstig känsla bara, det kändes inte rätt helt enkelt.. Det saknades nåt. Svårt att förklara, men jag visste att det var tomt.

• Sandrina
    FruFoxy skrev 2011-12-15 09:28:58 följande:
    God morgon!
    Är det fler än jag som har en jobbig klåda på magen? På mig är det strax ovanför mitt gamla ärr från kejsarsnittet (-02) och det kliar så jag blir galen! Kliar som ett myggbett ungefär. Gaah! Har inte varit med om det innan, kan det vara nått graviditetsrelaterat tror ni? Har kliat i en vecka snart.

Vad ska ni hitta på idag?
    Själv ska jag, håll i er, baka! Haha, igen Och städa. Försöker mentalt ladda upp för ett barnkalas på lördag med massor av 9-åringar. Hujedamig! 
    Jag förstår inte hur du orkar!!! Eller ni andra mammor som redan har barn.

Själv orkar jag knappt med mig själv, haha! Försöker mest överleva dagen så jag får gå hem och sova någon gång!

Får man någon slags övernaturlig kraft som mamma bär man fått barn? :)

Beundrar er verkligen!!
  • Kosmos katten

Oj oj va det skrivs här. Orkar inte ens läsa igen allt.

Har mått pyton hela veckan. Min bruna flytning har minskat men illamåendet ökat. Kräktes i tisdags. Blä! Har dock köpt ett sea band nu. Tycker det hjälper lite. Förstår inte hur folk kan åka till jobbet när de mår illa. Om jag inte ligger still så känns det som jag ska kräkas. Kan knappt gå till köket utan att jag snabbt måste återvända till soffan el sängen. Vet inte vad jag skulle göra utan min underbara sambo. Hur gör ni andra som mår illa? Åker ni till jobbet?

• Hejåhå

Sandrina: man orkar för det finns inget alternativ. Man har liksom ingen möjlighet att tycka synd om sig själv, utan man kör bara!

• SälenCia

Jag blev förkyld så jag slapp välja men det är tveksamt om jag hade gått till jobbet med detta illamående!

En bra sak är att jag nu ska vara ledig 3 veckor över jul. Det ger mig tid att må mindre illa och gå tillbax till jobbet lite gladare.

• Poison82
    Sandrina skrev 2011-12-15 09:37:16 följande:
    Jag förstår inte hur du orkar!!! Eller ni andra mammor som redan har barn.

Själv orkar jag knappt med mig själv, haha! Försöker mest överleva dagen så jag får gå hem och sova någon gång!

Får man någon slags övernaturlig kraft som mamma bär man fått barn? :)

Beundrar er verkligen!!
    :) . Jag undrar faktiskt vad jag gett mig in i. Nu har jag haft turen att min son sover väldigt bra och hela nätterna så min skräck är att nästa INTE ska göra det. För jag fungerar inte utan sömn, jag är ingen bra mamma om jag ej fått sova. Och tyvärr är sambon väldigt dålig hjälp på den punkten
Svar på tråden Augustibebis 2012