• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 10:08:06 följande:
    Haha! Babyproffsen-cirkusen fortsätter! Nu är chefen på väg HEM till oss! Undrar vad det ska lösa? Spänningen är olidlig!! :D

Skulle tro att han/hon inte kan tänka sig att det är nåt fel "utan det är de där jävla kunderna som inte kan fästa liggdelen, bäst jag åker och visar" ;)

Gud vad jag hoppas att det löser sig för er, har aldrig hört om så mycket problem tidigare :S

Fick ni skicka tillbaka den första delen eller vad hände med den?  
  • Tesdy
    NiniMe skrev 2012-06-18 10:58:04 följande:
    Fasen jag har fått tryck mot stjärten, känns som jag behöver bajja hela tiden hahaha, e detta normalt?
    Låter ju inte helt normalt. Jag själv är öm i hela baken och det känns som om jag suttit på ett stenblock i en veckas tid utan att resa mig.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Karo77
    fransyskan skrev 2012-06-18 10:09:59 följande:
    Aha, ser att ni diskuterat förlossningar en hel del... I Paris med omnejd finns inte möjlighet alls till en "naturlig" förlossning genom vanliga vården. Eller jo, finns ett privat "alternativt" center där man har lite mer val men det ligger alldeles för långt borta för oss. Här föder man alltså i gynställning, punkt slut. Nio av tio kvinnor får epidural (inga alternativ erbjuds) och sju av tio blir klippta för att undvika att de eventuellet spricker. Alla blir kopplade till ett IV där man får vätska/socker (det är förbjudet att äta och dricka). Genom droppet får i stort sett alla oxytocin eller liknanade för att påskynda värkarbetet. De som tackat nej till epidural berättar ofta att vårdpersonalen kommer in två-tre gånger per timme för att kolla om dom ändrat sig. "Jamen, det är ju bättre för barnet att det här går fort och att du inte är så trött. Du får inget pris för att du klarar det här själv". Osv, osv, ad nauseam. Målet är att alla ska föda inom 12 timmar och att mamma och barnet mår bra fysiskt. Att man ska ha en bra "upplevelse" finns inte öht med på kartan. En stor del av min klass förra helgen gick ut på att doulan gav råd om hur man kan "fuska" sig till en mer naturlig förlossning; inte komma in till sjukhuset direkt man börjar få värkar, be om att få gå på toa ofta och sedan stanna länge, smyga i sig lite vatten, osv. mijja12:    Vad skönt att allt gick bra!!! Usch vad orolig du måste ha varit! :(

Vilken bra beskrivning,det ar précis sa det gar till! Jag fodde min forsta i frankrike 2006 och nu foder jag schweiz(Genève). Har i Genève ar det samma sak!!! Inga mojligheter att valja hur du vill ha det(stallning/bedovning,osv).......efter att ha last alla era inlagg om palasning,och bestamma hur det ska ga till,och hur sjukvarden ser ut i sverige sa kanner jag mig helt snurrig ar det i grunden sa bra att vara jatte "palast" nar det galler forlossning? Ar det inte risk for att man blandar sig i for mycket..... Nar det inte gar som planerat sa maste ju utbildade personalen ta sina beslut.Ar det verkligen sa illa i sverige att i fall inte du ar palast och kraver minimum sa riskerar du for tidig avnavling och barnet forlorar 20% blod, eller Risk for "vena cava syndrom")? Detta inlagg ar inte ett pahopp eller en kritik mot nagon, jag bara ville delà Med mig min synpunkt som boende utomlands. Sjalv tycker jag att fa en bra "upplevelse" handlar ju om hur man Accepterar olika situationer! Det ar faktiskt sallsynt att allt gar som planerat .....och man hinner ju inte bli utbildad BM via bocker under graviditeten. Men jag ar ju onekligen sotis pa er mojlighet att valja bedovning/ stallning, att kunna att och dricka
  • Sommaren12

Haha! Hela historien om Babyamatörerna errrhmmm Babyroffsen menar jag! 

Mars - Vi beställer vagnen från Babyproffsen via en annons på Blocket för den var billigare där.

April - Vagnen kommer, men den ser ut som ett demo (skitiga däck och broms, märken på liggdelen) och inte "ny" som det stod. Dessutom är det en tvillingliggdel (avsmalnad) som inte framgick i annonsen. Plus att vi inte fick nåt kvitto. Vi mailar och klagar. De svarar att vi kan få ett presentkort på 500 kr (!). Vi svarar nej tack och att vi ska ha ny liggdel. De går med på det, de ska skicka direkt.

4 veckor senare - Ingen liggdel har kommit. Vi mailar chefen. Chefen ringer och förklarar att Lasse på lagret har fått en hjärtattack preciiiis när han står och ska skicka vår liggdel, ambulansen kommer och liggdelen blir stående i nån vrå. De ska givetvis skicka den direkt nu. 

3 veckor efter det - Ingen liggdel har dykt upp. Sambon mailar och frågar vad som händer. Jomen den ÄR skickad nu. Ok.

2 veckor senare - Jag får gravidspasmer och ringer upp chefen och säger ett par sanningens ord! Han ber att få återkomma. Vilket han gör strax därefter och låter jättenöjd när han säger "Den ligger på posten på Stortorget i Linköping och väntar på er". Bara det att vi bor i Kalmar och inte Linköping. Ups! 

2 veckor efter det - Vi får en ny liggdel hem och tack gode gud, det är RÄTT liggdel!! Mannen sätter ihop den, men handtaget klickar inte hur mycket han än försöker, han provar även med handtaget i tvillingdelen men det funkar bara inte. Konstruktionsfel!!! Jag ger upp och gråter. Säger att jag skiter i vagnhelvetet och att vi kan ha en kundvagn från Maxi! Mannen kontaktar chefen på babyproffsen igen men han är på fotbolls-vm i Kiev. Tar tag i saken när han kommer hem. Så nu har vi TVÅ värdelösa liggdelar.

Idag - Chefen har ändå vägarna förbi Kalmar och kommer hem till oss. Inte heller han lyckas få ihop handtaget i liggdelen så han tar båda liggdelar med sig och därmed har vi noll liggdelar.

To be continued....

Ps. Nä jag bjöd då sannerligen inte på kaffe haha! Flört 

• godisbit
    Sommaren12 skrev 2012-06-18 11:35:33 följande:
    *fotbolls-em var det såklart. :P
    efter allt snurr i den här affären är det nästan så jag väljer att tro att det är babyproffsens chef som trodde han varit på vm och inte din felskrivning