• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • lillakotten

Katten: här är en till med jätte kort stubin. Visst känner man sig hemsk när man skriker på sin lilla älskling :/. Jag försöker lämna över så mycket som möjligt till min man när jag känner att det rinner över men det är inte lätt. :(

• tjockisbullen

Även här är det ett problem nu med stubinen!
    Minsta lilla och jag får världens utbrott, följd av världens ånger sekunden efter:(
    Som tur är så hjälper ju min sambo ENORMT mkt samt vår dotter är faktiskt grymt snäll!
    Hon fyller 3 år på onsdag och på lördag står det kalas på schemat. Så man har en del att stå i denna vecka, vilket lär göra stubinen ännu kortare sorgligt nog.
    Trött som jag vet inte vad är jag också! Känner mig FÄRDIG med att vara gravid nu men än är det några veckor kvar! 

• astro

Min förmåga att samordna är minimal just nu. Blev tvungen att tillkalla alla fyra stora barnen för att kunna hantera småbarnen + koka majskolvar + göra såser medan maken grillade. Fast då var småttingarna verkligen i farten också, särskilt Bella, min ettåring. Hon var i toppform idag. När dotter nr 2 skulle hälla upp mat till sin hund låg det ett antal sugrör och en boll i hundmatspåsen, 17 vet hur det gick till men jag är övertygad om att det var Bellas busstreck. Dessutom låg alla blöjorna i badbaljan och makens klocka återfanns i vaggan

Gott blev det i alla fall. Jag gjorde ett ädelostsmör som jag verkligen älskar, kokade gorgonzola i mikron, hade i en msk vinäger och en försvarlig mängd vitlök, och rörde i smör tills det tjocknade. Absolut perfekt att doppa grillad lax i. 

• Ellenbmt

Astro- du verkar vara supermorsan!
    Katten- jag tror vi har det liknande med stubin sambo och barn, en känsla jag får när jag läser dina inlägg.
    Vaknade igår och bråkade skrek och grät ikapp med dottern enda till alla på kalaset kom kl 14. Mådde skit!

Igår efter barnkalaset låg jag en timma i sängen och grät och försökte få i mig vatten, då jag missat att dricka under dagen, skulle sedan gå ur sängen, men insåg att det var kört, två knivar i svanken, behövde genast kräkas, sambon fick bära mig till toan så jag kunde kräkas, sen låg jag där i en hög å grät ett tag. Sen nattade vi dottern tillsammans, sjukt att få hjälp?! Min kille jobbar runt 200timmar i månaden utan överdrift och när han kommer hem tjurar han och lägger sig i soffan. Om jag vill ha stöd brukar han tycka att jag är hypokondriker och gnällig. Men igår var han den fina kille jag föll för. Fint att se en glimt av honom.

Bullen- samla kraft inför kalaset! :) ta inte på dig för mkt.

• Albasmamma

miijja: skönt att du åkte in och att allt såg bra ut.

Stövelkatten och ni andra i samma sits: Känner också igen mig. Jag fick en välbehövlig paus från både man och barn nu i några dagar. Kändes som om jag inte gjorde annat än gnällde/tjatade på barnen sista dagarna. Försök "komma ifrån", om än bara för en timme, gör nåt helt annat och få egen tid så kanske det känns bättre. Stor kram!

• Ellenbmt

Jag längtar efter gymmet. Där har jag min egentid och rensar huvet med hög puls och svett... Nu ligger jag bort dagarna i soffan.
    Jag älskar min dotter över allt annat, och paniken som uppstår i huvet när jag kommer på att hon snart har en konkurrent får mig svajig. Men jag önskar att jag kunde gå en dag ensam.

• lillakotten

Ellen: jag får också panik av tanken på att lillan ska få dela första platsen hos mamma (hur är det ens möjligt?!). Jag får liksom dåligt samvete av att veta att Jon kommer få vänta och att hon får mindre uppmärksamhet. Det känns inte rättvist. Men jag antar att det hör till hormonerna ;)

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-18 08:13:14 följande:
    Jag längtar efter gymmet. Där har jag min egentid och rensar huvet med hög puls och svett... Nu ligger jag bort dagarna i soffan.

Jag älskar min dotter över allt annat, och paniken som uppstår i huvet när jag kommer på att hon snart har en konkurrent får mig svajig. Men jag önskar att jag kunde gå en dag ensam.

Uh, ja... Då känns det ju inte bättre att man är en skitkass mamma såhär i slutet!

Det vore underbart att vara iväg någonstans själv, men eftersom jag dessutom hoppar på kryckor så känns det långt bort just nu. Jag blir ju bara ännu surare när jag måste göra ett spektakel av mig så.

Jag har helt gett upp att göra fint i bebisens rum, tappade liksom lusten. Kanske skulle fönstershpppa lite på nätet för att få igång sugen.
  • fransyskan

Gissa vem som sov noll timmar inatt pga baby-party i magen och som sedan missade busshelvetet och fick promenera till jobbet. Tog bara 45 jävla minuter.

Nu ska jag ta och äta en banan och läsa ikapp. Hoppas alla haft en bra helg!

• RockTheRebell

Natlup: kul du säger det! Igår var jag jättefet hela dan. Fast hade ledig dag så det var meningen att inte göra nåt. Hormongråtandet fångade mig också på förmiddagen. En film där ett husdjur dog och så är det runt veckorna jag tog bort min hund förra året. Dålig kombo! Sambon kramades o strök kinden.