• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Mammsen, ninime och julies. Tack för bra tios och bra skrivna saker helt enkelt. Hade nog nån panik igår, känns mkt bättre idag!
    Kram på alla

• mijja12

Sorry att jag inte svarat er här inne. Har vilat och haft mobilen avstängd. Var inne på förlossningen och allt var bra med bebisen. Blödde bara i lördags idag har jag inga blödningar. Men det var en sammandragning jag hade fått som gjort att blödningen hade kommit igång. Ha en underbar söndag

• Hejåhå

Mijja: så bra att allt såg bra ut. Vad gjorde de för kontroller?
    Jag har haft blödningar vid tre tillfällen, lite i trosan och på pappret när jag torkat mig, kanske en färsk droppe.
    Hur mycket blödde det för dig och hade du smärtsam sammandragning?

Jag åkte aldrig in till FL eftersom blödningarna inte var så rikliga, men ska på UL imorgon för att se om moderkakan hamnat knasigt och samtidigt göra ett TUL.

• mijja12

Hejåhå: dom satte sånt bälte på magen och kollade bebisens hjärtljud sen kollade dom med ultraljud samt kolla så jag inte var öppen och kände det gjorde fruktansvärt ont. Blödde inte så mycket vaknade med att trosan vad lite röd. Men knappt kommit något i trosskyddet jag hade på mig. Sammandragningarna kände jag knappt. Ska på vårat andra ultraljud på tisdag.

• natlup

Ibland när jag ligger i soffa eller tar det lungt å känner jag mig inte gravid. Kan ligga å bara länna mig jätte tjock. Men så fort jag känner bebis så kommer jag på mig själv vara gravid.

E jag ensam om att känna så här?

• Stövelkatten

Jag är superless på att vara gravid! Känns som hela livet går åt pipan just nu, framförallt förhållandet med sambon. usch. Och som nummer två är jag världens sämsta mamma för tillfället. Kort stubin och alldeles för lätt till tårar.

Skit.

• natlup

Håll ut katten. Snart har ni ett till litet mirakel. Det blir bättre ska du se. Skickar styrkekramar åt er!

• Novixi

Natlup: känner igen känslan :) kan vakna på morgonen ibland och tro att magen försvunnit för jag inte "märker av" den. Hade mycket sådana stunder när jag "glömde" att jag var gravid när jag hade mycket i skolan och pluggade. Satt jag vid datorn en dag kunde jag komma på mig själv att tänka "visst ja, jag är gravid" när bebis rörde sig :P haha! Konstig man är ibland :) men du är inte ensam!