Inlägg från: Aprilia1977 |Visa alla inlägg
  • Aprilia1977

Augustibebis 2012

Måste bara fråga (ska även prata med min BM). Enligt den läkaren som jag träffade idag, så talade han om för mig att jag inte fick ligga på höger sida och sova, utan rygg + vänster sida. Enligt honom belastar jag levern extra mycket om jag ligger på höger sida. Och stoppar blodtillförseln, då levern har stora blodkärl. Låter för mig så orealistiskt.. men jag vet inte om det är högre risk om fostret ligger längre in i livmodern.

Tror ni att min läkare har rätt??

Idag sa en kollega till mig att hon tycket att det var konstigt att graviditeten knappt syntes på mig. Vecka 18 och knappt en mage..... hmmm.... och tänk, jag blev superledsen över vad hon sa... hmmm (KÄNSLIG)     

• Aprilia1977
    Kampis skrev 2012-03-08 18:42:23 följande:
    Såhär såg jag ut i v 26 då tex

Jättefin!!!!!
  • Aprilia1977
    mammsen skrev 2012-03-08 19:42:20 följande:
    Med min dotter så syntes knappt magen försen v 20 och jag var smal då..
    Och till slutet av graviditeten hade jag en söt ganska lagomstor kula (som vissa andra har i v30)
    Dock föddes min dotter 52cm lång och vägde 3630g och jag hade gott om fostervatten =)
    Vi är bara skapta olika =)
    Även om det är tråkigt att inte få mage nu på direkten (jag är i v 16+3 med andra barnet och har ingen mage än) så glädjer jag mig åt att jag nog kommer klara ta på mig kläder och skor hela tiden ut och att alla kommer vara lite avis sedan mot det tunga slutet att jag inte är enorm :P
    Har du lite tur får du det som jag ;) 
    Ja, jag håller tummarna att det kommer att bli så! Glad 
  • Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-08 20:36:04 följande:
    Jag börjar bli orolig.

Väntar min fjärde, min tredje graviditet.

Är i vecka 16+4 idag.

Jag har inte känt av min bebis något alls ännu!! Det verkar som att alla har känt sina kottar för flera veckor sedan. :(
    Jag tycker att jag borde ha känt lite i alla fall?

Är det någon här som inte har känt sin bebis ännu???
    Jag har inte känt min diamant än. Är idag i vecka 18. Kanske pga att det är mitt första barn??
  • Aprilia1977
    Naimis skrev 2012-03-09 07:38:08 följande:
    20+0 idag, 50% avklarat halva tiden to go. Bara!
    Vart har tiden tagit vägen?
    Grattis och vad skönt!!!  Solig
  • Aprilia1977
    Ellenbmt skrev 2012-03-09 11:22:46 följande:
    Fick rediga sparkar igår på Ullared! "glöm inte att köpa till mig" sa den :) hittade dock inte såååå mkt, lite tvättlappar, bäddset, kudde, tre vita/grå bodys/sparkdräkter. Köpte desto mer till dottern!!

Babygymen som jag velat ha var dyra och skräniga. Tyvärr.

Kram på er
    Åh, vad tråkigt... jag som hört från min väninna (när hon var där förra året) att det fanns såååå mycket bra och billiga saker till bebisen. Att hon hittat sin Bugaboo till en billig slant etc....hmmm... 
  • Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-11 19:01:52 följande:
    Vi skulle flytta 1 maj, jag var gravid med tvillingar och hade bf den 16 maj.

Mina kom den 17 april så vi fick flytta med två bebisar och en grinig 3 åring :/
    Vi hade inte heller nån flyttfirma men många hjälpsamma vänner och jag måste säga att det gick rätt så smärtfritt :)

Det jobbigaste var att packa och det gjorde jag som gravid... Pust, stånk och stön... Hehe...
    Men det går nog bra Anneh ;)

Kram kram

17 april är en sååååå bra dag!!!!Kyss
  • Aprilia1977
    jguz skrev 2012-03-11 20:50:28 följande:
    Är det din födelsedag?? :)

April e en kanon månad att få barn i.
    Då kan man vara hemma två somrar med barnet :)
    Ja, det är min födelsedag! Så ovanligt att se den 17 april så där.. haha... låter kanske lite knasigt!
  • Aprilia1977
    natlup skrev 2012-03-11 23:08:07 följande:
    Tack så mycket för informationen. Gjort mig lugnare då man vet vad som väntas. Imorrn kl 8 e de min tur. Lägger upp bild å info så fort ja kan. Någon mer som ska på UL imorn ( 12 )
    Jag hoppas att allt gått som en dröm idag!
  • Aprilia1977

Och jag har RUL i morgon kl 16.... känns som en evighet.

Har en fråga (som alltid). När ni känner era bebisar sparka, så har de flesta sagt att det känns som bubblor/fjärilar etc. Jag vet inte om det är bebisen jag har känt, men känner liksom små kickar.... någon som pickar inifrån magen...

Men det kanske kan vara något annat.....tarmar/muskler etc.

Igår var det första gången sedan i nov/dec som jag tränat ett riktigt bra pass utan vikter. Fick så otroligt bra övningar av en tjej i receptionen. Tänk att vanliga benböjare utan några som helst vikter kan kännas idag. Å andra sidan så förstår jag att det blir så, då jag inte tränat på tre månader.

Ut i solen!

Solig        

Svar på tråden Augustibebis 2012