• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Den här midsommarn kunde ju börjat bättre. :( har knappt sovit alls i natt och nu på morgonen har jag fått samma jävla magont som när jag blev inlagd förra veckan. Och ovanpå det är det gäster påväg hit från hela Sverige och jag har massa mat som jag skulle lagat nu på förmiddagen. Har så ont att jag inte kan röra mig. Vet inte vad jag ska göra.

• fransyskan
    mammsen skrev 2012-06-22 10:18:53 följande:
    Någon som funderat något på dop? Jag kommer nog undvika dop bara pga att jag inte vill samla familjen.
    //...//
    Jag är ju inte troende, men dottern är döpt och jag tycker det är en fin sak.. jag vill dessutom inte göra olikt mellan barnen..
    Usch, vad svårt det kan vara med familjen ibland :(

Vi är ju inte troende så kommer inte ha något dop, men jag vet ju att det för många oreligösa är just en fin grej. Jag hoppas verkligen du hittar en bra lösning! Dock tycker jag inte att du ska oroa dig för att dina barn ska må dåligt i framtiden om det slutar med att att du väljer att göra olika.

Har faktiskt aldrig någonsin träffat en odöpt som beklagat sig över sitt grymma ovattnade öde!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-22 10:51:31 följande:
    Den här midsommarn kunde ju börjat bättre. :( har knappt sovit alls i natt och nu på morgonen har jag fått samma jävla magont som när jag blev inlagd förra veckan. Och ovanpå det är det gäster påväg hit från hela Sverige och jag har massa mat som jag skulle lagat nu på förmiddagen. Har så ont att jag inte kan röra mig. Vet inte vad jag ska göra.

Vila! Beställ pizza eller låt andra laga mat. Vad har de för nytta av dig när du ansträngt dig och åkt in till akuten igen?
  • Sommaren12

Det är jättefina gäster så tror säkert de skulle ta över helt ifall jag vill, men du vet ångesten när man planerat nåt i ett par månader och man hade en hel jättebra plan och så raseras allt. Jag är sån som vill va en bra värdinna, får panik av att detta händer just idag. :( lutar åt att jag åker in. Vet att det inte blir bättre. Har jag tur ger de mig nåt smärtstillande och skickar hem mig annars lägger de väl in mig igen å så får folket fira utan mig. Dock hittade de ju inget sist så känns inte som att de lägger in mig iaf.

• LiJon

Sommaren12; fy vad tråkigt, förstår besvikelsen... och vad jobbigt att inte veta vad det är. Åk in tycker jag så att du åtminstone får smärtstillande. Hoppas det ger med sig snabbare den här gången!

• Ellenbmt

Usch mammsen vilken röra!
    Fast om det ändå är osämja kanske man kan utesluta vissa deltagare ändå, trotts sura miner. Om det ändå är sura miner lixom?....

Ta det lugnt och var ego sommaren!

Kram på er alla med jobbiga dag idag!!

• Bellatrixx

Sommaren12: usch vad tråkigt med magont. hoppas det blir bättre och gästerna förstår nog att du inte orkar men jag förstår att det känns trist för dig

Glad midsommar allesammans! Firar även att jag går in i v. 35 idag, kul! Inte långt kvar nu. Jag hoppas kunna träna så snabbt som möjligt efter förlossningen, undra om det är knepigt att bli av med den lite större bakdelen och låren? Någon som vet? Tänkte om bäcknet luckras upp att man då automatiskt blir lite bredare om höftarna då? Kanske bara är önsketänkte dock
    För mig blir det lugnt idag, grilla med min familj och sambon arbetar så efter det får jag mysa till Game of thrones eller något annat skoj  

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-06-22 11:14:45 följande:
    Det är jättefina gäster så tror säkert de skulle ta över helt ifall jag vill, men du vet ångesten när man planerat nåt i ett par månader och man hade en hel jättebra plan och så raseras allt. Jag är sån som vill va en bra värdinna, får panik av att detta händer just idag. :( lutar åt att jag åker in. Vet att det inte blir bättre. Har jag tur ger de mig nåt smärtstillande och skickar hem mig annars lägger de väl in mig igen å så får folket fira utan mig. Dock hittade de ju inget sist så känns inte som att de lägger in mig iaf.
    Om dom är fina så kommer alla garanterat att förstå! Du kanske har en extra fin favorit-gäst som kan komma tidigt och ta över det du behövde få gjort nu på morgonen/förmiddagen? Så slipper du stressa över detta och kan fokusera på det viktigaste; du själv och bäbisen.