• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen

FAN FAN FAN!
    Jag som alltid bruka rosa min sambo men FAN SÅ ARG OCH BESVIKEN jag är nu!
    Vi beställde en 20 bitars tårta till kalaset imorgon som han skulle hämta SENAST 14 idag - för det första åkte han för sent hemifrån och så ringer han nu och säger att han tappat den i bussen för att han inte höll i den!
    VA FAAAAAAAAAAAAAAAN? Är det inte ganska logiskt om man har lagt flera hundra kr på en tårta och den är ganska stor att man HÅLLER DEN HELA VÄGEN I BUSSEN?
    Men neeeeeeeeeeeeeeeeeee ne man måste ju sitta o fippla med mobilen varje sekund man är ute.
    Nu är det för sent att köpa en ny, inte som att man ens har råd att lägga de pengarna på ÄNNU EN heller för den delen.....
    Vill bara gråta, det kalaset som skulle bli så perfekt för lilltjejen känns bara förstört nu:( 

• Sommaren12

Är på Öland nu. Alla andra får jobba medan jag vilar magen. Smärtan är under kontroll åtminstone så jag hoppas det håller sig så. Tack för er omtanke!

Tjockisbullen: förstår din frustration, hade antagligen gått i taket själv, men tänk om han blivit så arg ifall du tappat tårtan? Ta ett djupt andetag och släng ihop några goda rabarberpajer. Billigt och gott! Annars kan jag tipsa om en marängtårta som alla barn verkar älska.

Vispa 4 dl grädde, krossa tre dubbeldaim och blanda med grädden. Lägg ett lager daimgrädde på en marängbotten, hacka jordgubbar eller kiwi och lägg på. Lägg på nästa marängbotten och så grädde igen. Toppa med skivad kiwi eller hela jordgubbar över hela ovansidan. Mums! ;)

Hoppas ni blir sams och får ett mysigt firande ändå. Shit happens! Kram

• fru Elle

tjockisbullen; Förstår att det känns surt med tårtan. Hoppas den inte föll ur asken och gick att rädda.

Här har vi firat en traditionell midsommar i sommarregn . Var ganska förberedd på att det skulle regna på eftermiddagen idag då alla väderleksrapporter visade det. Vi skippade att åka och dansa kring midsommarstången som barnen inte brukar vara så intresserade av. Firade med några vänner och deras barn, åt god mat. Var en lugn midsommar och det passade mig utmärkt. Hade dock gärna önskat mig lite bättre väder .

Hoppas ni har haft en trevlig midsommar! 

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • V3ritas
    tjockisbullen skrev 2012-06-22 22:22:29 följande:
    Den kommer ju gå att äta men den är INTE snygg ALLS!  Men men inte mkt o göra åt, får ju göra det bästa av det ändå! 

Går det inte att forma till den och lägga nytt på som döljer vad som hänt med den då? Typ sugarpaste/marsipan eller grädde? Det var verkligen oturligt med tårtan, men det kommer nog bli en toppenfödelsedag för tösen iaf
  • Karo77

God morgon allihopa! Sitter pa terassen i stekande morgon sol bara ibikini. Pa menyn: kellogs spécial Med mjolk, kaffe, honungsmelon och persika. Harliga sommar!!!!!

• fransyskan
    Karo77 skrev 2012-06-23 08:22:47 följande:
    God morgon allihopa! Sitter pa terassen i stekande morgon sol bara ibikini. Pa menyn: kellogs spécial Med mjolk, kaffe, honungsmelon och persika. Harliga sommar!!!!!
    Får ni sol? Jag blir avundsjuk -- här är det mulet värre!

Jag prövade min TENS maskin igår. Kan absolut känna att det pirrar på lägsta nivån men vågade inte experimentera mer än så. Men nu vet jag i alla fall att den "funkar" -- kan rapportera senare om den faktiskt hjälper också! Om inte annat så håller jag tummarna för placebo effekten.

Hoppas alla får en trevlig helg och att era nära och kära inte är alltför bakis!
  • Roos26

Har plötsligt fått som kniv hug innefrån nedersta magen å ner i slidan. Kom plötsligt å hugger å ilar riktigt ont ca 2 gr i min. Trodde först vattnet gick eller nåt men icke. Ligger å vilar å har även kvar min mensvärk när jag ligger ner från tidigare. Någon mer? Kan de va bäbisen dom fixerat sig så de trycker på? Gör ooont:/

• tjockisbullen

Godmorgon!

Idag står den på kalas, trots halvtaskigt väder och misslyckad tårta!!! :)

Usch vilken dröm jag hade inatt:(
    Drömde att jag var iväg på nästa TUL och att jag på något vis fick se en helt tydlig bild av hans ansikte, då säger jag: Åh men gud så söt han är varpå barnmorskan säger: Men han lever inte!
    Jag blir helt iskall och precis då vaknar jag!
    Fy så hemskt det var! Tur att jag har känt honom böka runt därinne! 

• LindaPernilla
    Hej allihopa!
    Följer er om vad som skrivs, men har inte varit särskilt aktiv själv.

Grattis till er som redan fått era små! {#emotions_dlg.flower} Helt otroligt att se bilder på hjärtegrynen när man själv sitter med magen i vädret och inser att det faktiskt ligger en sån liten plutt där inne!

Nu är jag i vecka 33 (går in i ny vecka på onsdagar) och tycker att veckorna rusar fram nu! Började mitt sommarvik för tre veckor sedan och det går fort, så det är väl därför det känns som att veckorna springer iväg. Det gick saktare när jag satt hemma och inte gjorde någonting :P Går bra på jobbet trots att magen känns lite i vägen ibland.

Börjar fundera mer och mer på förlossningen! Jag ser fram emot det. Med sonen gick det enkelt, smidigt och i normaltakt (värkar från 05 på morgonen, kom in på förlossningen klockan 8.00 och han var ute strax efter 13). Hoppas att denna går lika smidigt, men har ställt in mig på att det kan bli hursomhelst ;) Ingen idé att sitta och hoppas på värsta drömförlossningen och så blir den utdragen och konstig.

Har ni packat BB-väskan?
    Jag tänkte göra det inom en snar framtid. Man vet ju aldrig! Och med tanke på att flera stycken redan har fått sina småttingar så blir jag lite stressad ;) Vill oxå få iordning i bebisrummet, kasta ut sambons speldator och bara sätta igång att dona! Men det får vänta 2-3 veckor till..

Ska ni göra något roligt i sommar?
    Vi planerar lite småsvängar. Törs inte ge oss iväg så långt. Men vi får besök ifrån Skåne vecka 28 som stannar en vecka, och det ser jag fram emot! :)