• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Hallojsan tjejer, nu är vi hemkomna från landet hos min syster där vi firade midsommar med snapsvisor och snapsar (med fruktsoda i ) snälla dom är och tänker på mig hahaha...
    Har lagt upp en bild på megakulan i bildtråden hahaha...

Här har svullnaden kommit med dunder och brak, har känt innan att jag varit lite svullen men är mina ben ner i ca 1 timme, sittande eller stående så ser det ut som vaden är direkt kopplad till tårna haha, spänner som fan och inte alls skönt...

Ang tälta så hade jag inte gett mig på det, MEN det är för att jag hade kissat på mig om jag skulle tagit mig upp mitt i natten och springa på dass hahaha, sov en gång på en luftmadrass hos mamma, på golvet.. Fick en hostattack mitt i natten och jag var tvungen att ta mig upp från golvet, supernödig och hostande hahha, ja jag kissa på mig faktiskt hahah, inte helt men halvt så neeej det gör jag inte om höggravid mer haha

• fransyskan

Hemska släktingen slog till igen.

Maken skulle hämta henne från hotellet elva. Kvart i elva står jag i duschen då jag hör hur någon bankar och ropar vid dörren (!!!) -- jag tänker att något hänt grannarna och skyndar mig ut och vem står där och flinar om inte släktingen! Hon har bestämt sig för att ta taxi hem till oss istället. Jaha, välkommen, välkommen...

"Var jag inte klar?" undrar hon. Ehm, nej. Jag har jobbat hela veckan, haft henne i hasorna varje kväll och det är för fasen lördag morgon och hon skulle inte anlända förrän kvart över elva. Jag går och klär mig, har just börjat borsta håret då jag hör hur hon är i mitt kök och skramlar och rotar! Var nära att jag stannade kvar i badrummet...

Finns ju vatten, toa och jag tror man skulle kunna bygga ett ganska mysigt bo med handdukar i badkaret!

Värst av allt -- hon pratar om att komma och hälsa på igen i slutet av augusti!!!

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-23 12:33:27 följande:
    Igår kom det slemproppsbitar från morgon till kväll, från lillfingernagel små bitar till klumpar på ca en tesked tror jag. Inget blod i. Funderar på å ringa fl om de vill kika på tappen men jag antar att de har vettigare saker gör sig, har inga regelbundna sd eller så heller, men bebisen ligger åt rätt håll och jag har ganska mkt sd och tryck neråt. Inget smärtsamt. Sist hade jag dock bara små lätta sd två timmar som öppnade mig 4cm utan att jag la märke till det....

Ringa kan du väl alltid göra? Så är de iaf förvarnade. Om du öppnade dig så mycket sist utan att du märkte det så låter det väl vettigt att höra av sig. Tycker jag.

Själv väntar jag bara på att upptäcka slem eller blod. Har som konstant mensvärk med toppar med sd. Fast inte regelbundet. Kanske är mitt konstiga humör som påverkar, känner mig typ som i en bubbla? På måndag ska läkaren äntligen kolla på mitt blygdben, hoppas han har något vettigt att säga. Det är också förvirrande med den smärtan, eftersom det gör ont på samma ställe som mensvärken.

Jag är förresten drottning av överanalyserande.
  • Ellenbmt

Jag överanalyserar med. Och googlar. Min kille brukar kalla mig miss google.

Känns som magen sjunkit mkt med idag, men det är väl egentligen bara å vara tills ungen poppar ut, varför undrar man egentligen lixom. Ska försöka vila lite mitt i kaoset här hemma nu tänkte jag....

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-23 14:40:08 följande:
    Jag överanalyserar med. Och googlar. Min kille brukar kalla mig miss google.

Känns som magen sjunkit mkt med idag, men det är väl egentligen bara å vara tills ungen poppar ut, varför undrar man egentligen lixom. Ska försöka vila lite mitt i kaoset här hemma nu tänkte jag....

Eller hur! Ut kommer ju ungen förr eller senare. :)

Det blev fixande i bebisrummet för fullt idag till de peppande tonerna av raised fist.
  • Ellenbmt

Här bärs det ved och barnvaktar treåringar :) fullt ös medvetslös...

• Sommaren12

Nu börjar jag med känna sånt där ilande mellan benen emellanåt. Obehagligt men än då länge inte så jobbigt.

• Roos26

Åkte in till östra efter att men Värken å huggen inte släppte. Givetvis gav de med sig när jag var där och när jag mätta mina SD så var de som bort blåsta för den stunden. Kom givetvis tillbaka sen:/ Men tappen var opåverkad så det var skönt att veta:D huggen berodde antagligen att bäbisen sjunkigt ner i bäckenet en aning ..... Undrar om de tar bort min sjukskrivning nu för han skrev i papprena att inte var någon anledning å tro att jag skall föda tidigare som de helatiden sagt innan. Å på mÅnd ska jag träffa min mödravårds läkare igen för ev förlängd sjukskrivning .....alltid något att oroa sig för:P

• Ellenbmt

Så dubbla känslor Roos! Både skönt att inget var på g ännu, men ändå lite typiskt på nåt vis!

• mammsen

Ellenbmt - Men då tycker jag iallafall du ska ringa, det är ju bara kul att få komma och kkolla läget lixom :) Förkkllara för dem att du inte hade så ont av det i början siist heller, då brukar de nog ta det på mer allvvar.. 

Fransyskan - Fan för släktingar utan hyffs, har som ni förstått ett par av den sorten med.. Men det är då du går ut med på facebook att ni är magsjuka strax innan slutet av Augusti så ni slipper besök då ;)