• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sandra1983

mammsen och fransyskan: det verkar otroligt jobbigt med dessa släktingar. Mammsen, jag skulle nog struntat i dopet, jag är inte heller döpt och jag har inte hamnat i helvetet ännu (vad jag vet!Glad). Jag förstår att det är en fin ceremoni, men kan ni inte ha en egen liten namngivningsceremoni hemma med bara din lilla mysfamilj (dvs din sambo och barn). Fransyskan: ärligt, jag hade nog ballat ur. Har inget tålamod alls och ska hon dessutom komma tillbaka snart igen!! Nä, sätt stopp för det där, magsjuka låter som ett jättebra skäl att skylla på!

• NiniMe

Jag funderar faktiskt oxå på att skita i dop men så är pojkarna döpta, känns ju konstigt att inte lillan blir döpt men jag funderar fortfarande, tycker mest det är en MASSA utkastade pengar...

• fru Elle

När det gäller dop eller inte dop så är det en enkel fråga för oss. Våra två tidigare barn är inte döpta så det blir inget dop denna gången heller.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mammsen
    fru Elle skrev 2012-06-23 18:56:29 följande:
    När det gäller dop eller inte dop så är det en enkel fråga för oss. Våra två tidigare barn är inte döpta så det blir inget dop denna gången heller.
    Önskade jag kunde säga samma sak ;)
  • Nadja93

Hejsan på er alla glada människor :) Såg forumet och tänkte jag också skulle skriva lite.. Jag väntar mitt första barn till den 18 augusti och tycker det är jätte spännande. Dock så är jag lite rädd inför förlossningen som närmar sig. Hur är det med alla här? Är det erat första barn ni väntat eller har ni fler? :)

• Jloow

Vi kommer definitivt ha dop. Men det känns som ett självklart val eftersom vi är aktiva inom kyrkan och lever med en reformert övertygelse. Vi har redan börjat planera lite löst för det. Vart vi vill vara, vem som ska utföra dopet, när osv..

• mammsen
    Nadja93 skrev 2012-06-23 19:22:44 följande:
    Hejsan på er alla glada människor :) Såg forumet och tänkte jag också skulle skriva lite.. Jag väntar mitt första barn till den 18 augusti och tycker det är jätte spännande. Dock så är jag lite rädd inför förlossningen som närmar sig. Hur är det med alla här? Är det erat första barn ni väntat eller har ni fler? :)
    Välkommen till tråden! Här är fullt av både mammor som väntar första barnet och oss andra som väntar andre, tredje, fjärde eller femte osv.. 
    Jag väntar mitt andra barn den 19 Augusti! Min dotter fyller 5 år i sommar så jag har glömt det mesta om hur det känns att vara gravid! Haha Vi har föressten redan fått 4 tidiga Augustibebisar redan!
    Nu väntar jag en son och det känns toppen! Jag är inte så orolig för förlossningen (det var jag inte sist heller) och just nu så längtar jag väldigt mycket! känner mig mest förväntansfull och possitivt inställd även om jag vet att det gör ont och så med, men det är värkligen en upplevelse som jag vill vara med om igen :) Men det finns blandade känslor inför förlossningen i tråden och hur man än känner så delar man sin oro eller sina förväntningar med flera! :) 

Vad oroar dig mest inför förlossningen??
  • novaunique

Jag har 25 dagar kvar nu!
    (blir ju planerat kejsarsnitt för oss)
    Känns som det inte kommer vara en dag för tidigt, svullna fötter och många förvärkar...

• natlup

EN super nervös. Bebisen i magen har inte alls rört sig lika mycket sen igår kväll inte reagerat på glass eller på buffar. När hon väl har buffat så har de inte alls varit så som det brukar. Fick även tre sammandragngar på 15 minuter. Ringde fl å de ville att ja skulle komma in så skulle kolla så att allt ser bra ut

Jag håller alla mina tummar å tår att bebis bara har haft lite slöa dagar.

• 7eHimlen

Bez mena - du blir inte automatiskt blå bara för att du får en propp. Jag fick ju en i v 8, o det kändes som ett sendrag som aldrig kom, plus att jag var skulle! Så åk in o kolla för säkerhets skull!