• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Förlåt för mitt långa inlägg om släktproblem och oro inför dop igår! Jag vet inte vad som flög i mig! Riktig panik och ångest över det värkligen! Tror det slutar med att vi skiter i dop helt och hållet istället! Men tack för svaren :) Och fransyskan, nej jag tänker mer på dotterns skåp på väggen med alla fina dop-presenter och sånt i, och att sonen inte skulle ha något liknande gör mig lite ledsen.. Sambon föreslog att ha 2 dop i hemlighet! Haha, våra pappors familjer på det ena och mammors familjer på det andra, kul när det hade kommit fram! Haha

Mardrömmar! - Ser att fler haft mardrömmar just inatt, jag drömde att jag var hos tandläkaren och de skulle bara kolla om det stämde att jag var gravid eftersom jag sa det.. De konstaterade att jag inte alls hade gått så långt som jag trodde och enligt RUL utan hade väldigt många foster i magen, sådär 8-10st som var ca 1 dm långa... Dock konstaterade tandläkaren att de var döda och att jag hade börjat föda dem, så de låg lixom några stycken utanför livmodertappen :/ Jag sa att jag behövde gå och kissa och försökte rymma därifrån för att leta efter ett riktigt sjukhus då det kändes som att det var något skumt med tandläkaren :/Helsnurrigt jag vet, ingen logik i det hela.. Men jag vaknade med hjärtat i halsgropen och undrade länge vad som hände sedan i drömmen innan jag lixom "vaknade ordentligt" och fattade att jag kunde somna om.. Suck.. 

Sommarplaneringar - Vi har värkligen inga planeringar för sommaren och det känns bra! Vi har sagt att vi gör några småutflykter istället de dagarna det är fint väder och vi känner för det helt enkelt, en impuls-sommar.. Så tar vi föräldraledigt båda två till vintern/våren när grabben blivit ca 6 månader och åker iväg någonstanns där vi får lite försmak på sommaren :)Vi har ju redan varit på Skara sommarland, sambon och dottern ska med hans familj till lisseberg snart, då stannar jag nog hemma,, annars blir det mest att sitta vid sommarstugan i ljungskile och bada och fiska när vädret känner för det.. 

Tjockisbullen - Va!! Åååh, det är ju sånt man blir så jävla irriterad på! Men olyckor kan ju hända och han skämms säkert nu i efterhand.. Jag är säker på att barn inte bryr sig så mycket om utseendet utan mer om smaken! Tråkigt dock att lägga ut mycket pengar på något som i slutändan inte är det man ville ha! Men det blir ett bra minne :)

Roos26 - Vet inte varför det känns så men det gör det på mig med :) När jag rör mig på ett visst sätt osv så hugger det till så, och det gör ganska ont så jag gör alltid små ljud ifrån mig, hatar sån plötslig smärta! Tror att det ska vara ganska vanligt men du kan altid ringa till förlossningen om du är orolig, de har ju hand om så mycket mer än just bara förlossningar som alla värkar tro :P

• Kampis

Idag åker vi på semseter till Böda (öland) och är där tills torsdag! påbörjade packningen i morse och hjälp vad mycket det blir som ska me.. som tur är har vi lånat en takbox för hundburen stjäl 70% av bagaget...!

Undrar hur det blir att tälta många nätter med foglossning men jag är inte så pjoskig av mig och jag får ju skylla mig själv så...! 

• 14mars

Hej allihoppa! Igår grillade vi och på natten blev både jag och sambon illamående och spydde, så tror att köttet inte vart färdigt. Jag fick även jäääätte ont i magen. Idag mår jag dock bra! Men kan detta va något farligt för bebis?

• mammsen
    Kampis skrev 2012-06-23 11:00:37 följande:
    Idag åker vi på semseter till Böda (öland) och är där tills torsdag! påbörjade packningen i morse och hjälp vad mycket det blir som ska me.. som tur är har vi lånat en takbox för hundburen stjäl 70% av bagaget...!

Undrar hur det blir att tälta många nätter med foglossning men jag är inte så pjoskig av mig och jag får ju skylla mig själv så...! 
    Från golvläge tar jag mig bäst upp om sambon hjälper mig upp på alla fyra så jag sedan kan dra mig upp med hjälp av han utan att använda benen så mycket ;) Skonsammt för dig och bra för sambon som kommer att bli toppenstark ;) Annars får ni helt enkelt bygga upp en upphöjning så du kan kravla dig fram till tältöppningen och bara ta ett kliv ut,, Hoppas på inte allt för kissenödiga nätter och håller tummarna för bra väder åt er! :)
  • bez imena

Låter mysigt med semester! :) vi kommer nog åka runt siljan bara och slappa vid vår sjö :) och kanske åka till makens hemland till våren! Har någon varit i Kroatien? Underbart land!

Inatt har min ena fot gått och fått sig ett pistolskott känns det som. Den är inte svullen men kan inte gå på den foten och kag känner som att något vasst skaver på fotryggen... Vore det propp så skulle väl foten va blå? :(

• Kampis
    mammsen skrev 2012-06-23 11:07:28 följande:
    Från golvläge tar jag mig bäst upp om sambon hjälper mig upp på alla fyra så jag sedan kan dra mig upp med hjälp av han utan att använda benen så mycket ;) Skonsammt för dig och bra för sambon som kommer att bli toppenstark ;) Annars får ni helt enkelt bygga upp en upphöjning så du kan kravla dig fram till tältöppningen och bara ta ett kliv ut,, Hoppas på inte allt för kissenödiga nätter och håller tummarna för bra väder åt er! :)
    Hahha oj vad jag srattade när jag försökte se mig framför mig hur det skule se ut hahahhaha!!

Jag har inga problem med att att komma upp från golvet, är typ ingen skillnad mot innan, men är lite fundersam på hur fogarna regerar mot att det inte blir nåt "stöd" av luftmadrassen :/

Ja vädret ser ut att bli skit men vi får väl hoppas att meterologerna har fel (för det har de ju aldrig ;) ) 
  • mammsen
    Kampis skrev 2012-06-23 11:42:09 följande:
    Hahha oj vad jag srattade när jag försökte se mig framför mig hur det skule se ut hahahhaha!!

Jag har inga problem med att att komma upp från golvet, är typ ingen skillnad mot innan, men är lite fundersam på hur fogarna regerar mot att det inte blir nåt "stöd" av luftmadrassen :/

Ja vädret ser ut att bli skit men vi får väl hoppas att meterologerna har fel (för det har de ju aldrig ;) ) 
    Ah, ok,, ja du.. Ju mjukare desto bättre säger det ju när det gäller sängar och foglossning, Så en halvdåligt uppblåst luftmadrass kanske är toppen! Haha
  • ullis1990
    Karo77 skrev 2012-06-23 08:22:47 följande:
    God morgon allihopa! Sitter pa terassen i stekande morgon sol bara ibikini. Pa menyn: kellogs spécial Med mjolk, kaffe, honungsmelon och persika. Harliga sommar!!!!!

men du!!! här sitter man i soffan och tittar huttrande ut på regnet som fint durar utanför fönstret! :(
  • Ellenbmt

Igår kom det slemproppsbitar från morgon till kväll, från lillfingernagel små bitar till klumpar på ca en tesked tror jag. Inget blod i. Funderar på å ringa fl om de vill kika på tappen men jag antar att de har vettigare saker gör sig, har inga regelbundna sd eller så heller, men bebisen ligger åt rätt håll och jag har ganska mkt sd och tryck neråt. Inget smärtsamt. Sist hade jag dock bara små lätta sd två timmar som öppnade mig 4cm utan att jag la märke till det....

• Ellenbmt

Är ju bara v33-34, 34-35 om jag får bestämma :)