• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

hej hej :) jag har skrivit om hur dagarna såg ut innan sofia kom och om när hon kom ut och ect =) om ni skulle vilja läsa det så finns det under fliken blogg på min profil =) 

• fru Elle
    DetGodaLivet skrev 2012-06-23 21:16:13 följande:

För oss är inte heller dopfrågan svår. Vi är båda ateister och eniga i att om barnet vill tillhöra ett religiöst samfund, ett politiskt parti eller något annat sådant då får de välja det själva när de är stora nog. Vi kommer inte att göra den typen av val åt våra barn.

Tycker inte det är en särskilt mysig tradition heller, de dop ja varit på har alla varit rätt stela särskilt den kydkliga biten. Så det är definitivt inget jag saknar.

En dopgudstjänst när det bara handlar om barnen tycker jag kan vara lite mysigt. Men har varit på ett dop som fick mig att aldrig vilja sätta min fot i kyrkan på länge. Var inte bara en dopgudstjänst utan dopet var bara en liten del av gudstjänsten, tror det var en högmässa. Om det nu kallas så, gudstjänsten höll på i över två timmar innan dopet började, prästen uppmanade församlingen att gå ut och värva nya medlemmar och han beklagade sig över att kyrkan tappade så många medlemmar. Var en som satt på samma rad som oss som satt på knäna på golvet hela gudstjänsten och mumlade. Barnen runt omkring undrade vad hon sysslade med. 

Min man vägrar följa med på fler dop efter det, så att vi inte skulle ha ett dop var ett enkelt val. Han har dessutom gått ur kyrkan. 
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Ska läsa direkt Angelica!

Har samma syn som Detgodalivet ang. Dop, men förstår att många vill ha traditionen bara för att. Vi hade namnfest med massa kakor och bullar och barn i alla åldrar. Superkul!

Jag ringde aldrig, men jag borde nog göra det om det är samma i morgon, tokigt mkt sd, inga som gör ont ännu men kan ju som sagt va bra å kolla upp ändå.... Måste haft en lyxgraviditet sist, tänk om detta ska fortsätta i typ sex veckor till?! Jag kommer va helt slutkörd vid bf!!

• Sommaren12

Vi kommer antagligen döpa vår dotter. Skulle inte kalla mig religiös men jag har en tro på Gud och ber ofta. Kyrkan hade jag mycket glädje av som barn, kyrkans barntimma. Men går aldrig i kyrkan längre. Gud är den jag tillber men det är inte riktigt den guden som presenteras i bibeln, har nog hittat en slags egen tro som bottnar i kristendomen. För mig känns det självklart att döpa min dotter, jag ser det inte som att jag gör valet åt henne. Så funkar inte tron och som jag förstått det så är inte riktigt det tanken med dopet från kyrkans sida heller. Man väljer dopet som ett skydd av ens barn av den tro man själv har. Min man tror dock inte alls på Gud och har ingen större lust till dop vilket jag respekterar så känns det inte rätt alls för honom så blir det inget. Blir dock ingen namnfest heller då.

• bez imena

7eHimlen; tack för svar.. Har ej varit och fått den undersökt idag för det gör inte lika ont längre, men är det lika imorrn så lär jag nog göra något :/

• 7eHimlen

Om det inte gör lika ont nu så är det nog ingen fara, mitt blev liksom bara värre, fast som sagt, det kändes som sendraget var på väg men aldrig kom. Känns ju säkert olika oxå, min propp kom i vaden. Bara ha det under uppsikt så är det mig lugnt

• bez imena

Va 17???????? Nu är inte hickan nere mer, utan uppe under brösten/ revbenen... Junior har vänt på sig och sitter :( hade förbaskat ont i ca 5 min, kanske vände han sig då? Jag som trodde muffilningarna var att han fixerat sig... Men några v kvar att vända sig tillbaka.. Men ändå..

• bez imena

Ouh vad obehagligt med propp :/ en atb kamrat beskrev det som du o hade i vaden å. Hur behandlas propp vid graviditet?

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-23 22:35:53 följande:
    Va 17???????? Nu är inte hickan nere mer, utan uppe under brösten/ revbenen... Junior har vänt på sig och sitter :( hade förbaskat ont i ca 5 min, kanske vände han sig då? Jag som trodde muffilningarna var att han fixerat sig... Men några v kvar att vända sig tillbaka.. Men ändå..
    Jag brukar känna åt båda hållen, beroende på vilken sida hon ligger på. Ibland känns det alltså mest vid axlarna, och ibland är det rumpan som hoppar mest på henne. Jag tror inte det behöver betyda att din bebbe vänt på sig.
  • godisbit
    ullis1990 skrev 2012-06-23 21:16:01 följande:
    Hårfärgning vid graviditet - olika bud tydligen? Ja, nu sitter jag här med färg i håret iallafall.. Korsdrag i lägenheten så jag slipper få i mig den starka lukten.. Vi båda verkar må bra :P hoppas på bra resultat också...
    Hårfärgning ska väl undvikas de första månaderna... därefter är det väl ok, men håret kan reagera annorlunda på färgen pga hormonerna. Jag blir inte helt klok på det resonemanget, men det är vad frissan sagt och de borde väl veta?