• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Var in till läkaren i Falun igår och fick göra CTG och ultrajud, mina "magattacker" har fortsatt och sitter i längre. Han hittade dock ingenting och allt såg bra ut med den lilla som tur var. Däremot sa han att min magvägg var väldigt tunn och verkade förvånad själv över hur ytligt man känner barnet, och hade funderingar på om det kunde göra så att det gjorde ondare när barnet rör sig, lät lite luddigt tycker jag... Annars sa han bara att jag skulle fortsätta med Omeprazol om det skulle vara magkatarr vilket jag inte tror själv att det är... Hann precis somna igår kväll innan nästa attack kom, grinade och fick nästan panik för det gjorde så ont. Det sjuka är att när jag får sådär ont drar magen ihop sig som aldrig förr och jag är ändå rätt säker på att det inte är förvärkar.

Iaf så ringde de från spec-mvc här i borlänge nyss, hade en tid nu på fredag för att prata om bäckenträngsel och ev. röntgen, men nu hade de fått en remiss från läkaren jag träffade igår om att göra ett tillväxtultraljud om två veckor. Så de slog ihop tiderna så nu ska jag dit torsdag nästa vecka. Jag undrar bara varför? Han sa ingenting om det igår och han uppskattade då vikten till 1,8 kg ca (v. 33+3 då) och sa att det var fullt normalt. Är det kanske bara för att kolla att den växer som den ska ändå?

Puh förlåt för gnäll, har mått toppen under graviditeten (bortsett från foglossningen) fram till runt vecka 30 och nu är det krämpor till tusen, det får gääärna bli augusti snart   

• Svipp

Sommaren - ja, det visste inte jag heller men det var bland det första han visade mig. Och det syntes tydligt när han uppmärksammade mig på det. Så fråga om de kan visa dig. En kul detalj!

A R - ja, det var jättekul! Jag har oxå BF i slutet av augusti så vi lär ju få vänta lite längre men då hinner vi bli riktigt taggade av att se de andras bebisar...och kanske lite avis oxå.

Idag är det varmt ända hit upp till Piteå och det känns underbart eftersom vi med undantag för midsommarehelgen bara haft regn och rusk. Jag har till och med klippt en del av gräsmattan idag. Lär jag väl få sota för ikväll, men jag är så glad att jag är så pass rörlig och smärtfri så jag kan inte låta bli. Jag är så förundrad hur samma människa som är gravid med samma man kan ha så otroligt olika graviditeter. Vad kan det bero på? Jag njuter iaf.

• natlup

Ett tipps till er med halsbränna. Testa digivekex. Det hjälper mot min halsbränna. :)

• Makkinje

Någon som har ett bra tips mot kramp i benen? Har börjat få det mer och mer och värst är det på natten då jag inte kan sova pga det. Hade inte det i mina tidigare graviditeter utan det är en ny härlig grej ;)

• Makkinje
    Ellenbmt skrev 2012-07-04 18:39:45 följande:
    Makkinje- jag med!! Drick mer vatten!
    Tycker jag dricker hur mycket vatten som helst, men får väl börja dricka mer då :)
  • Ellenbmt

Det är nåt mer, kalk och nåt? Kvitamin....

• mammsen

Styrkekram till LiJon! Härligt med ett extra TUL :) Och jag kan tänka mig att du har ett helvette med smärtan! Urs!! Men tänk på att nu är det bara veckor kvar tills bebis är ute och då är alla jobbiga gravidproblem bortglömda!

• NiniMe

När du får kramp så böj foten uppåt, snabbt som fan, så du liksom stretchar ut vadmusklen, massera på stället... Jag hade det en period men det har gått över nu Håller tummarna att ditt med gör det