• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    Jloow skrev 2012-07-05 10:00:23 följande:
    Naimis: åh en sån har jag också suktat efter! Men i den här lägenheten får den inte rum och i den nya är det annat som måste prioriteras. Vi har redan en babysitter som jag kan inte riktigt skylla på det heller.. :p

Vi kände lika förra gången. Varken plats eller ekonomin just då, men gud vad den hade behövts. Med en son som skrek hela kvällarna om man inte vaggade honom. Kommer säkert få en som totalvägrar nu bara för vi köpt den..:-P
  • Sommaren12

Tack ni! :) Känns som sista pusselbiten. 

Jag har sovit ganska bra i natt. Man har ju verkligen bytt perspektiv på vad som är en "bra" och en "dålig" natt, förut hade jag tyckt att jag sovit skitdåligt om jag sov som inatt. Men det har varit ganska svalt här och det har varit så skönt, har bara behövt gå på toa några gånger men somnat direkt sen. 

Nu har jag lite extra energi som jag tänkte ta till vara på. Ska städa kylskåpet och balkongen tänkte jag. Sen stundar det snart fika med min mammagrupp hemma hos mig, har bakat en stor blåbärscheesecake. :)

Ha en fin dag! :) 

• Gadget

Ännu en natt med dålig sömn för mig. Är det fullmånen som spökat? Eller så är vi helt enkelt bara gravida.

Mysigt med fika med mammagruppen Sommaren! Jag känner ju inte heller så många här och en jag umgåtts lite med har precis flyttat till en annan stad. Kände inte att jag klickade superbra med någon i min grupp men mailade en igår ändå för att höra om hon fortfarande var gravid och ville ses på en fika. Är inte van att "ragga" kompisar så där men tänkte vad sjutton, man behöver ju inte vara bästisar bara för att man tar en kaffe. Hon hade inte heller fått än så vi ska höras idag om tid. Kände mig lite stolt över mig själv.

• Naimis
    Gadget skrev 2012-07-05 10:52:11 följande:
    Ännu en natt med dålig sömn för mig. Är det fullmånen som spökat? Eller så är vi helt enkelt bara gravida.

Mysigt med fika med mammagruppen Sommaren! Jag känner ju inte heller så många här och en jag umgåtts lite med har precis flyttat till en annan stad. Kände inte att jag klickade superbra med någon i min grupp men mailade en igår ändå för att höra om hon fortfarande var gravid och ville ses på en fika. Är inte van att "ragga" kompisar så där men tänkte vad sjutton, man behöver ju inte vara bästisar bara för att man tar en kaffe. Hon hade inte heller fått än så vi ska höras idag om tid. Kände mig lite stolt över mig själv.

De var duktigt gjort! Det känns som det är mer komplicerat när man blir är vuxen och inflyttade. Alla har redan sin umgängeskrets. Har iofs bott i sthlm hela livet. Men vi flyttade ut där vi bor nu 2 år innan Neo föddes. Kände då inga här alls, sen iom att man fick barn så blev de till att "ragga" vänner på bvc och öppna förskolan. Vi blev ett ganska tajt gäng på 6 mammor som fortfarande umgås.
  • Gadget

Ja fördelen med när man får barn är väl gissar jag att även de som har massa vänner kanske saknar andra som är lediga på dagarna. Då är det inte bara den stackars nyinflyttade som behöver lära känna folk.

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-04 22:10:14 följande:
    INGEN är gladare än jag just nu!!! Ä N T L I G E N!!! Skål
    Grattis -- du har ju väntat på detta nästan lika länge som på bäbisen ju! Skål

Maken ska börja operation "Storstädning" nu på söndag. Köket blir första krigszonen. Efter allt är rent och fint skulle han ge sig på 'freezer cooking' så att frysen är full med mat och jag har lovat att hacka all lök. Man måste ju göra sig nyttig på nått sätt!

(Någon som råkar ha erfarenhet av riktigt goda storkok?)
  • suss85

Idag är det 20 dagar till BF... sen får man väl räkna med att lägga till dagar... eller kanske veckor?! men det känns så overkligt..  på Söndag åker jag och sambon till Stockholm blir intressant och se hur mycket man orkar springa runt och kolla där uppe... 

• Makkinje
    NiniMe skrev 2012-07-04 19:02:29 följande:
    När du får kramp så böj foten uppåt, snabbt som fan, så du liksom stretchar ut vadmusklen, massera på stället... Jag hade det en period men det har gått över nu Håller tummarna att ditt med gör det

Tack, ja massera får min sambo göra dagligen ;)
  • Gadget
    fransyskan skrev 2012-07-05 11:35:15 följande:
    //
    (Någon som råkar ha erfarenhet av riktigt goda storkok?)
    Grytor av alla slag passar ju bra att göra mycket av, eller klassisk bolognese. Vi tänkte också göra lite extra när jag lagar mat framöver så vi kan frysa in, men sommarmat känns egentligen inte optimalt för frysen. Men sist jag gjorde bolognese blev det några lådor extra som man bara kan värma på och koka pasta till. Ska kanske göra en stor köttgryta även om det känns lite mer höstigt, men det tycker jag alltid blir gott att värma på. Men annars fungerar ju hämtpizza någon dag också. Det är maken bra på att laga.
  • Jloow

Naimis: ja jag tänker att om det är så att vi får en sån bebis som behöver mycket vaggning så får vi lov att investera i en sån gunga för vad jag har förstått så är sweetpea:n överlägsen i popularitet..