• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991
    Baralillajag skrev 2012-07-03 11:02:28 följande:
    Min lilla kille skulle ha blivit född i augusti men bestämde sig att komma ut den 14 maj nu är han snart 2 månader och får lämna neo i morgon :)

skriv in dig på augusti bebisar 2012 =) det finns 4 bebisar där redan =D skriv vilken vecka också :) kul att se tycker jag :D
  • Angelica1991
    livelovelaugh skrev 2012-07-03 12:38:42 följande:
    Grattis Angelica! Så fantastiskt! Duktig är hon lillgumman din och nu går det bara frammåt :)

För vran del är det snart hemgång :O Z ammar fullt nu och slipper sonden till helgen, det vi väntar på är att hon slutar dippa i pulsen, hon har igår fått slippa medicinen för det igen så nu väntar vi. Klarar hon det får vi åka hem! iadg vägen hon hela 2005g! 

tack alla som skrivit och jag blir så glad att ni blir så glada och att ni peppar mig faktiskt =D

Tack så mycket, ja äntligen är det våran tur att gå framåt =D jag har sätt över 20 stycken kommit och gått i salen och snart kanske vi får lämna också fast inte hemåt men nästan :D hihih
    åh men vad roligt :D åka hem vilken frihet =D tyvärr kommer inte jag kunna amma min sötnos för mitt mående har inte vart det bästa så av den anledning inte kommit nå mjölk men jag får bita i sura äpplet och flaskmata :/ det går ju det med :) hihi min tösagno vägdes idag till 2060 g =) så våra väger nästan lika mycket =D hihi
  • Hejåhå

TACK för att jag fick sova hela natten inatt! Underbart! :)
    Jag sov med ett kylblock inlindat i ett örngott vid fötterna. Rekommenderas!

• NiniMe

Delar med mig av denna underbara ironiska text hahahaaha, så här ÄR DET, speciellt ju närmre man kommer bf

Idag har jag mensvärk= det är på g

Idag är sammandragningarna tätare eller gör ondare=det är på g
    Idag springer jag på toa för att göra det stora mkt ofta=det är på g
    Idag måste jag kissa hela tiden= det är på g
    Idag trycker det lite extra i ena ljumsken=det är på g
    Idag kom det extra mkt flytningar=det är på g
    Idag har jag inga flytningar=nä det är klart, allt kom ju ut igår alltså på g
    Idag har jag ont i ryggen=det är på g
    I natt sov jag dåligt= kroppen är vaksam för att det är på g
    I natt sov jag bra= kroppen behöver vila för att det är på g
    Idag känner jag mig deppig= hormonrubbningar för det är på g
    Idag känner jag uppåt=kroppen har massa energi för det är på g
    Idag känner jag ingenting=ja ja, det har man ju hört, precis innan det är dags brukar allt stanna av en stund...
    Läste denna lista på en gravsida hahaha så jävla gjuten :)

• fransyskan

Fick göra mitt ultraljud trots att jag inte hade en remiss. Doktorn pratade till och med engelska vilket var helt "wow".

Dock har jag, enligt doktorn, en "stor" baby. Just nu är jag i vecka 32 +2 dagar och hon uppskattade hans nuvarande vikt till 2.3 kg och gissade att han vid födseln skulle väga en bit över 4kg. Inte för att han var rund om magen, utan han var tydligen "proportionerlig" med långa ben, osv.

Är detta mycket enligt svensk standard också? (Har hört tidigare att franska bäbisar är små.) Hans pappa är över 1.85, jag är dock under 1.55. Har inte haft diabetes, hade normalt BMI innan och har "bara" gått upp ca 10 kg. Har försökt äta nyttigt men det har absolut slunkit ned onyttigheter också

• Noli
    fransyskan skrev 2012-07-04 09:10:27 följande:
    Fick göra mitt ultraljud trots att jag inte hade en remiss. Doktorn pratade till och med engelska vilket var helt "wow".

Dock har jag, enligt doktorn, en "stor" baby. Just nu är jag i vecka 32 +2 dagar och hon uppskattade hans nuvarande vikt till 2.3 kg och gissade att han vid födseln skulle väga en bit över 4kg. Inte för att han var rund om magen, utan han var tydligen "proportionerlig" med långa ben, osv.

Är detta mycket enligt svensk standard också? (Har hört tidigare att franska bäbisar är små.) Hans pappa är över 1.85, jag är dock under 1.55. Har inte haft diabetes, hade normalt BMI innan och har "bara" gått upp ca 10 kg. Har försökt äta nyttigt men det har absolut slunkit ned onyttigheter också
    Min son vägde 4600g vid födseln, och till mig har de sagt att barn över 4500g räknas som "extra stora". Våra längder ser ut ungefär som er, pappan kring 1.85 och jag under 1.60. Inga stora barn i släkten på någon sida, ingen diabetes etc. Man vet helt enkelt inte varför vi fick ett så stort barn, men man kunde se att flödet i navelsträngen inte hade börjat avta mot slutet som det ofta gör samt att moderkakan var väldigt "välmående" och att han hade stor mängd fostervatten. Sedan har sonen fortsatt ligga flera kurvor över medel och är fortfarande vid 3 års ålder större än jämnåriga. 

Ibland vet man helt enkelt inte vad det kan bero på! Men se det som ett plus att veta innan förlossningen. Jag kände själv på mig att han var stor mot slutet vilket jag påtalade, men de ville inte göra någon viktuppskattning.  
  • sowe81

fransyskan - jag tror inte att 4 kg räknas som stor bäbis här i sverige, tror medelsnittet ligger strax därunder. (men jag vet inte säkert, bara vad jag hört).

• A R

Fransyskan, min son vägde 4,1 och var 53 lång och det var ingen som kommenterade det. Idag är han något kortare än genomsnittet och med normalvikt.

Idag har jag skrivit packlista och börjat med bb-väskan.
    Har någon erfarenhet av BB-stockholm, får man blöjor till bebisen där?