• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • godisbit

Babygruppens senaste uppdatering står det att man inte ska ladda ner... Så de vet nog om att det strular, fast att de har ändrat hur de räknar/anger datumet är nog inte ngt de ser som strul!

• eightythree

Frumii: Stort grattis till bebisen! =) 

Capy: Instämmer med tidigare talare - spännande!!! Ta hand om er!

Angelica: Kramar till dig!!! Ni är kämpar!!!

• A R

FruMii, stort grattis till er! Det gick snabbt!

Capy, spännande! Håller tummarna för att det går bra och inte tar allt för lång tid.

Angelica, tänker på er och Sofia. Hon har ju trots allt gjort fantastiska framsteg men det är klart att det är en jättetuff situation för er. Tänk på att hon behöver dig och du behöver prioritera din egen hälsa också för att orka. Be om hjälp, har ni ingen nära /kära som kan backa upp er med lite mat och support?
    Många kramar till dig!

---
    Själv är jag på semester på västkusten. Vi lånar en stuga här tillsammans med mon storasyster och hennes familj. Allt är bra med mig och bebisen i magen och jag sover t.o.m gott på nätterna. Hyrde en TENS förra veckan och jag är bättre ön någonsin i bäckenet, så skönt. I morgon bär det av hem till landet igen.
    PTidigare diskuterades värdet av denna tråd och för mig har ni betytt oerhört mycket!

• Naimis

Stort grattis Frumii! Underbart att ha sin lilla bebis utanför magen.

Capy: Lycka till!

• Albasmamma

Grattis FruMii!

Skickar stora styrkekramar Angelica och instämmer med de andra. Försök få hjälp och avlastning så att du orkar!

• EmelieOfGbg

Oj, här händer det grejer:) Grattis FruMii och lycka till Capy!

Har en undran. Inatt så vaknade jag av att jag hade ont i magen typ mensvärk fast värken va liksom inte så långt ner, det var mest typ i navelhöjd och ut på sidorna. Kan detta ha varit förvärkar? Trodde först jag behövde göra nr 2 men icke! Sen undrar jag också ifall bebis brukar röra på sig som vanlig när man har förvärkar eller SD?

• Ellenbmt

Emelie- det kan ha varit förvärkar. Och ja bebis kan röra sig som vanligt, ibland blir de stilla

• Sommaren12

Emelie: jag hade likadant för ett par veckor sedan. Höll på i ca en halvtimme med sd. Låg i sängen å pustade å stönade men sen slutade det ganska tvärt. Vet inte säkert men tror det var förvärkar. Har dock inte haft det så igen sen.

Lycka till Capy!! :)

• EmelieK86

Här har det hänt mycket!

Grattis FruMii och lycka till capy!

Nu börjat det känns verkligt när man ser att andras bebisar börja komma :) har nog fortfarande inte riktigt fattat känns det som ;) två barnsmamma när sommaren i slut :)

Påtal om babygruppens app så funkar den för mig iaf.

Nu vankas det frukost så dags att upp och hoppa! Ha en bra onsdag på er!