• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis

barnmorskebsök idag v 35+2

Hjärtljud 145
    blodtryck 110/55
    Järn 125
    socker 5.8
    Sf 31-32 . Om hon verkligen försökte kunde hon få det till att jag hade växt en cm på tre veckor, ökat 0-1 cm bara..
    men bebis är fixerad (var tydligen det redan förra gången v 32 precis som storasyster)

Vikt + 10 kg.      

Idag var det där jävla tattarbarnmorskan som hängde upp sig på min vikt. Nu sa hon inget om det, men när hon skulle  känna efter hur bebis hade ryggen sa hon att det var svårt att känna eftersom "den igger extremt långt in och så har du egen mage sen innan"

Suck!

Vi pratade även om att rörelserna har minskat och hon tyckte att om de inte kommer igång igen inom någon dag borde vi åka in. Men inatt var det holabaloo så jag är inte så orolig :) 

• babyhummingbird

Grattis frumii och lycka till Capy :)

Själv beger man sig ner mot tvättstugan för att tvätta upp alla kläder som skall med till BB och för första dagarna hemma!

• novaunique

Stövelkatten:
    Vet inte, men jag hoppas det! Pratade med öron-näsa-hals och de vill se mig redan nu (eftersom jag har så ont i bihålorna), men min familjeläkare blåvägrade att skriva remiss (som tyvärr behövs) och sa
    -"det är normalt med svullna slemhinnor när man är gravid - jag skriver ut rinexin".
    Detta trots att en jourläkare redan förra söndagen konstaterade att jag behöver antibiotika men pga av allergi inte kan få.
    Jag blir inte klok på sjukvården i mitt landsting. Ska till en annan läkare kl 15 idag i hopp om att han kanske skriver remiss.

• sally12

Gadget- jag känner mig också yr, plus illamående på det. Känns lite som i början av graviditeten. Galet trött också, dags att sova lite på soffan ;)

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-11 12:00:23 följande:
    Kampis: tycker du verkar ha skinn på näsan, säg till idioten nästa gång!!

Fast det är ju sant haha! Hade hon nämnt nåt om viktuppgången eller så hade jag drämt till henne, men nu hade hon ju rätt :O
  • Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-07-11 11:59:54 följande:
    Stövelkatten:

Vet inte, men jag hoppas det! Pratade med öron-näsa-hals och de vill se mig redan nu (eftersom jag har så ont i bihålorna), men min familjeläkare blåvägrade att skriva remiss (som tyvärr behövs) och sa

-"det är normalt med svullna slemhinnor när man är gravid - jag skriver ut rinexin".

Detta trots att en jourläkare redan förra söndagen konstaterade att jag behöver antibiotika men pga av allergi inte kan få.

Jag blir inte klok på sjukvården i mitt landsting. Ska till en annan läkare kl 15 idag i hopp om att han kanske skriver remiss.

Men suck... Kunde inte jouren hjälpt dig med en gång? Du skulle snittas va? Låter ju iaf bättre än att krysta med bihåleinflammation, Hua...
  • jguz

Nu ska jag bege mig till gröna Lund med stora sonen (11 år), min mamma och syrrans dotter (även hon 11 år).

Jag och mamma Kommer väl sitta på en bänk och glo medan ungarna åker tills de kräks.

Ska åka dit komunalt för jag vågar inte köra bil inne i stan (fick körkortet för ett åt sedan nästan precis).

Hoppas jag orkar en heldag... Värst blir nog att åka hem ikväll när fogarna knakat ihop helt och hållet....

Men vad gör man inte för sina barn!??