• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Livmodertappen har flyttat sig lite och mer och mer slempropp släpper. (typ som de mysiga ägglossningaflytningar man kan ha) vet att det kan dröja länge, men jag finner kroppens funktioner väldigt fascinerande. kul att "följa" SAS.

Ska strax vagga iväg till centrum med min första mamma-kompis. (sonens kompis mamma) hon har två tjejer sen innan och hade plockat ihop en sopsäck kläder till oss! Mycket tacksamt.

Förresten, vi testade babyskyddet i bilen och jag undrar om det sitter säkert. Med säkerhetsbältet om skyddets rygg känns det som att skyddet skulle kunna välta mot baksätets ryggstöd, alltså att bebisen far in ansiktet före i ryggstödet. Är det så med alla skydd, stabiliserar bebisen själva stolen, eller har vi införskaffat någon skitmodell?

• Kampis

Men ni har väl handtag på skyddet ;) handtaget ska ALLTID ALLTID vara framåt vid färd just därför :) Ser däremot ofta folk som har handtaget bakåtfällt, huu

• godisbit
    capy skrev 2012-07-11 16:16:13 följande:
    Här händer inte mycket. Sitter i ett rum på förlossningen och bara väntar... lite molvärk men ingen direkt action. Blir igångsatt imorgon eller fredag om inget händer. Hoppas det kan komma igång av sig självt.
    Håller tummarna för er Capy att det startar upp av sig själv - stort, varmt lycka till!
  • Kampis

Jag har alltid nåt nytt projekt på gång här hemma, bara under graviditeten nu har jag målat om och inrett ett rum till dottern, byggt en sandlåda, målat om all bröstpanel i köket, håller på med en hundkoja till hunden som nästan är färdig och idag gjorde jag ett nytt: Renovering av skötbordet!
    Köpte ett helt vanligt Sniglar på Ikea till storasyster som har fått vara som det var, så att säga.

Köpte hem trådbackar för ett tag sen, så idag har vi (jag och dottern) målat om det, sågat ut och satt dit trärälsar ch dit med backarna - jag är jättenöjd :) Ska kanske dit med ett draperi runt med, vet inte riktigt än får se vad sambon tycker =)   

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-11 16:23:48 följande:
    Men ni har väl handtag på skyddet ;) handtaget ska ALLTID ALLTID vara framåt vid färd just därför :) Ser däremot ofta folk som har handtaget bakåtfällt, huu

På riktigt?! Hu, har jag missat någon annan balsal info... okej, bra att jag frågade för det hade jag ingen aning om.

*bajsmamma*
  • Kampis

Hantaget funkar som en störtbåge, just så att bebis inte ska hamna mot ryggstydet  :)

• jguz

Är på grönan... Har ont på vänster sida av magen. Inte bara nere i ljumsken utan hela vänster sida av magen. Rör jag så känns det som ett stooooort blåmärke... :-/
    Vad kan det bero på?