• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Under min fl med dottern så skrek jag i 45 minuters krystande meningar i stil med " nu bajsar jag!" "ahhh! Jag bajsar på mig" "jääääävlar vad skitnödig jag är!!" men jag vet inte om jag bajsade....?

Sommaren!- Ta med en termos om du känner dig osäker. Köp en som är lite större än en 33cl flaska, det passar till de flesta skötväskor och är en bra mängd. Tycker jag iaf!

Idag har vi boat som fasen! Köpt ny tv på impuls!?!?- möblerat om hela vårt gigantiska vardagsrum, packat undan fyra flyttkartonger med "bråte", målat färdigt en gäststuga och gjort det till ett "hotellrum" med kaffebryggare, tekokare, minibar osv! Tokfint! Även nästan klara med barnrummet.

Dock får jag lida för detta påhitt, värre foglossning än detta har jag aldrig upplevt! Stackars er som har/haft såhär ont!!! Kan bara sitta upprätt, kan inte röra benen öht!!

Imorgon kommer våra gamla grannar från götet! Så härligt att visa upp vårt fina hem för dem!!

• LiJon

Haha, här är en till mage som också precis börjat knäppa. Första gången för nån vecka sen och efter det ett par gånger till, också i samband med att hon rör sig kraftigt. Högt låter det också!

Har mått så bra psykiskt graviditeten men nu senaste dagarna har jag känt mig så låååg. Vet inte om det är hormoner eller vad det är, är lättpåverkad av vädret annars och det har regnat konstant och varit grått senaste dagarna så kanske därför.

Vill inte heller att bebisen kommer ut så mycket tidigare trots krämpor nu, men 1-2 v innan beräknat skulle inte göra nåt. Är hon nu lite liten så är det ju dock bäst om hon stannar tiden ut.

• cupcakekiller

Åh, skrämde bebisen nyss när jag hickade, fick 3 sekunders-ångest med haha :) Någon mer som går in i saker med magen btw? Tycker ju att jag borde ha vant mig vid att vara tjock nu men tydligen inte! Går in i diskbänken flera gånger per dag..

• Monica82
    cupcakekiller skrev 2012-07-10 21:21:19 följande:
    Åh, skrämde bebisen nyss när jag hickade, fick 3 sekunders-ångest med haha :) Någon mer som går in i saker med magen btw? Tycker ju att jag borde ha vant mig vid att vara tjock nu men tydligen inte! Går in i diskbänken flera gånger per dag..

Vad skönt att allt var väl med bebisen! Jag har det som du går in i allt känns det som, har tom små blåmärken på magen...

Har också hört det klicka från magen nu under senare veckor, men inget jag känt av i tidigare graviditeter.  
  • Novixi

Sitter fortfarande och väntar på samtal från gyn för att få tiden till mitt TUL. Var hos BM igår förmiddag och hon skulle skicka remissen direkt så jag kunde vänta mig ett samtal antingen igår eftermiddag eller senast idag under dagen.
    Men ingen har ringt?! Hon sa att det inte fanns några tider i vår stad så hon skickade remissen till grannstaden, och att jag skulle få en tid så snart som möjligt. Går ju in i v.37 på torsdag.
    Tänkte jag skulle ringa BM imorgon bitti och kolla med henne så att remissen verkligen kommit iväg.
    Tycker det verkar konstigt annars när hon sa att de skulle ringa senast idag :/

Har också funderat på albasmamma. Hoppas allt är bra med henne i alla fall!

• babyhummingbird

Hej allihopa! Jag har varit med i den här tråden sen starten i princip och var väldigt aktiv i början.. sedan dalade det hela ut i samband med att det var så hektiskt på jobbet sista månaderna innan jag gick hem. Men nu har sedan tre veckor tillbaka gått på semester som sedan blir automatiskt föräldraledighet. Jag har dock läst allt här inne.... söndagar har jag ägnat åt att läsa ikapp... och senaste två veckorna har jag läst varje dag! Så jag hänger med i "snacket". Mitt BF är den 2/8 så inte långt kvar nu!!! Tänkte slänga upp lite bilder i bildtråden också, annars finns det mycket bilder i bloggen :) Så hoppas jag är välkommen tillbaka trots LÅNGT uppehåll ;)

• Gadget

Självklart är du välkommen tillbaka Babyhummingbird! Du var en av flera jag reagerade över att vi inte hört något från på länge när jag tidigare idag läste igenom BF-listan.
    Ser fram emot bilder.

• ErikaJohanna

Ciao! Jag har inte heller varit aktiv i tråden men läst då och då, nu när jag har mer tid (har semester sen blir det grav.penning fram till BF 27 aug!) så har jag nästan läst dagligen! Det är så kul när det börjar dra ihop sej för alla och som förstföderska så suger man i sej allt med skräckblandad förtjusning!
    Själv mår jag ganska bra, har lite foglossning och är allmänt tung o klumpig..
    Lycka till alla!

• anneh

Babyhummingbird; välkommen tillbaka! Reagerade också på att du inte skrivit på ett tag, vi har ju samma bf, minns att du varit väldigt aktiv sen början :)