• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mijja12

Ska till bm vid 14.45 då ska mannen med och höra bebis hjärtljud för första gången han är lite nervös sa han i morse när vi vaknade :) bara synd att det är hon andra bm idag med nästa gång blir det min vanliga och jag längtar efter henne lite :)

• Sommaren12

Mijja: mysigt! Har han provat att lyssna direkt med örat mot magen? Min man säger att det hörs tydligt. Har även iStethoscope på ajfånen (gratis versionen), med den å ett par hörlurar kan man också lyssna på hjärtat. :) helt sjukt vad man kan göra med en mobil eg...

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-07-11 13:40:02 följande:
    Mijja: mysigt! Har han provat att lyssna direkt med örat mot magen? Min man säger att det hörs tydligt. Har även iStethoscope på ajfånen (gratis versionen), med den å ett par hörlurar kan man också lyssna på hjärtat. :) helt sjukt vad man kan göra med en mobil eg...
    VA kan man? Det måste jag ju prova hahah
  • Svipp

Ååå, vad spännande läsning idag! Grattis till dig FruMii! Tänk att det kan gå så fort! Lycka till Capy!
    Angelica- tänker oxå på dig och hur ni kämpar.

Jag är ännu mer förkyld idag men pallrade mig till bm i förmiddag. V. 34 nu, inom parentes var v. 30:
    HB 134 (130)
    Tryck 110/70 (110/65)
    Bebishjärtat 144 (148)
    Sfmått 32 (27)
    Socker 4,4 (4,7)
    Vikt +6kg (+5kg).
    Läge: huvudet nedåt och rörligt.

Bm sa att jag skulle passa mig för att få feber för då blir bebisen påverkad och slö. Och hosta kan sätta igång förlossningen. Så det är sängläge för mig även idag. Vi skulle ut och äta ikväll, jag och några tjejkompisar men det har jag fått ställa in. Känns surt, då jag verkligen sett fram emot det. Men...inte så mycket att göra åt och vädret är ändå för tråkigt för att sitta på en uteservering.

• Ellenbmt

Jag fick inte appen att fungera? Bara brusade

• Gadget

Tack för era tankar kring min yrsel. Det känns bättre efter min middagslur. Helt galet vad jag kan sova nuförtiden egentligen. Allra bäst är mellan 10-12. Så kanske var det lite vätskebrist. Men järnvärdet kan nog spela in också. Har inte behövt äta tillskott på hela graviditeten men sist var det lägre än vanligt även om det låg inom spannet för normalt. Minns inte vad det låg på.
    Har ätit rödbetor nu till lunch, de ska väl vara järnrika har jag för mig.

• Ellenbmt

Broccoli, spenat, bönor och linser är bra med!

• 7eHimlen

Ojoj, shit vad det händer saker nu! :D

Grattis Frumii, skönt att det verkar ha gått bra iaf, trots otroligt snabb förlossning!
    O lycka till capy, hoppas allt går jättebra!!

Ska bli så kul att se bilder på de små sen! :D 

Angelica1991 - Skickar massa massa styrkekramar till dig och Sofia! Försök att tänka positivt, det har ju ändå gått väldigt mycket framåt sen hon kom, tänk vad bra hon mår om man tänker på hur mycket för tidigt hon kom!! Och som någon annan skrev, du är så stark redan, tänk vad stakra du o lillan blir när du tar hand om dig själv bättre! Lättare sagt än gjort, det förstår jag, men försök! :D Ät en morot och gå på fem minuters promenad om dagen, till att börja med, så kommer det naturligt sen! :D

Min mage har oxå knäppt den senaste månaden, och jag har inte heller hittat nån nanan info än att det ska vara bebisens leder.
    Och apropå att gå in i saker så gör jag det heeela tiden. Var inte så liten och nätt innan graviditeten, men det märks verkligen stor skillnad nu och man glömmer sig ju emellanåt! :P

• Sommaren12

Ellenbmt: vad har du för hörlurar? Måste va vanliga utan handsfree. Höj sen ljudet ordentligt på både mobilen och appen. Jag fick det inte heller att funka först men när jag begripit mej på makkapären så var det lätt.

• bez imena

Visst är det bara en viss tid man får gratis att förbruka? Så fattar ja d som. Sen fortsätter man där man slutade sist o sen kan man ej lyssna mer? Men jag hör hjärtat, häftih