• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Grattis frumii!! Va roligt trots snabb förlossning :)
    Capy - lycka till och hoppas allt går bra för dig!

Nu har jag fått tid för TUL, imorgon kl.09 ska de kolla till vårt underverk. Sambon kommer hem från sommarstugan ikväll så han kan följa med. Känns väldigt skönt att ha med honom om jag ska vara ärlig, även om jag hade fått åka själv om han inte kunnat komma ifrån.
    Hoppas nästan på att få en smygtitt på vad det är för sort där inne eller att läkaren ska försäga sig, samtidigt som jag inte vill veta :) va svårt! Haha! Men hoppas i alla fall att bebis mår bra, det är huvudsaken just nu

• Nivlar

Hej på er!
    Ännu en som hoppas in i tråden sent om det är ok :) 
    Är i v 34+0 idag, igår började slemproppen att lossna... först små bitar som såg ut som genomskinlig gele, och nu idag en mycket större klump som var mörkare röd/brun... 

Vet att slemproppen kan gå många veckor i förväg men förra barnet kom i v 34+6 efter plötslig vattenavgång så känner jag att det kan hända när som helst. Hoppas verkligen att lillen kan stanna i iaf ett par veckor till...

Hur mycket slempropp finns det egentligen? :)

• Tesdy

Spännande Capy - hur går det för er??

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Albasmamma

Varit till BM på extra koll idag pga min huvudvärk. Det är en vikarierande BM för min ordinarie har brutit benet (jag gillar inte alls denna "nya"). Jag har gått upp ett kg sen förra veckan, blodtrycket låg på 130/80 (brukar aldrig ha så högt, ligger väldigt lågt i vanliga fall och inte haft högt i några av mina tidigare graviditeter. Urinen visade spår av äggvita. Men hon tyckte ändå att det såg bra ut, ska kolla upp igen nästa vecka. Nåja, får hoppas att allt är bra. Hon lyssna iaf på hjärtljuden och de låg på 140 som vanligt.

• godisbit

Ang appen - ta bort ev skal el bumper på telefonen, använd vanliga hörlurar utan mic, jag brukar sätta tel i flygläge (mest för att det känns olustigt med strålning när jag trycker telefonen mot magen). Jag brukar ställa in appen på clear sound-läge för att leta fram mig fram till ljudet, sen när jag vet var jag ska lyssna brukar jag gå över till "hjärtfiltret". Höj volymen och lycka till!

• mijja12

Sommaren12: han är inte så mycket för att ta på magen samt lägga örat där jag får dra hans hand så fort bebis sparkar för att han ska ha känt en spark iaf.
    Bm sa att bebis är fixerad och att förlossning inte var långt ifrån nu. Jag blev lite rädd när hon sa så har inte ens packat bb väskan. Det blev helt verkligt nu att om kanske några dagar så kommer vi kanske ha en bebis.

• Sommaren12

Mijja: min man är likadan. Jag får typ be honom att känna/lyssna. Verkar va många karlar som är så. Lite trist.
    Min bm sa också nåt sånt till mig sist. När hon känt att bebis var fixerad och att hon ligger långt ner frågade hon mig om jag kände mig redo och sen sa hon lycka till när jag gick trots att jag har fler besök bokade. Blev lite paranoid av det och nu när jag åkt till Malmö såg jag till att bb-väskan blev packad ifall ifall...

• mijja12

Sommaren12: jo men blir lite nervös när dom säger så "lycka till", det verkar vara många män som är så tror det blir annorlunda sen när bebis är ute :)

• Naimis

Äntligen har jag fått veta att vagnen är skickad från England.

Fick lite panik idag när min mamma, som ibland inte tänker, berättade att dom skulle åka iväg till hälsingland ett par dagar. Då de är våra enda barnvakter hemma just nu känns de kanske inte optimalt. Nu stannar dom hemma, känns bra men jag har lite dåligt samvete. Det kan dröja flera veckor, tänk om dom stannar hemma i onödan?! Hon visste mkt väl att vi räknat med att dom ska va hemma som dom sagt.

Har världens snällaste föräldrar, ibland tänker dom inte så långt bara, då min mamma aldrig själv varit gravid kanske det är för mkt begärt.

• capy

Här händer inte mycket. Sitter i ett rum på förlossningen och bara väntar... lite molvärk men ingen direkt action. Blir igångsatt imorgon eller fredag om inget händer. Hoppas det kan komma igång av sig självt.