• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Blomsterfröna

Ibland känner jag mig som en ensamstående med 3 barn + de i magen. Vi har ju eget inom restaurang och då jobbar han hela tiden. Han sover borta pga besinkonstnaderna. När han väl kommer hem så sover vi då han e hemma runt halv tolv och sen åker han kl 10
    Dagen efter så man får ingen hjälp av han. Hade jag inte varit gravid så hade de varit lugnt men e jobbigt att ta allting själv inom hemmet och barnen då man e höggravid. Jag e helt slut nu efter allt städ och tvätt och disk... Svetten vara rinner. Jag vet att han vill va hemma och hjälpa men tror det e svårt för honom och förstå hur tungt allt e med att bära ett barn.

• Ellenbmt

Babyhummingbird- sluta med avslutat samlag?! Har det varit ert prev. Medel tidigare?!?! Jag blir gravid om jag ser en snopp på tv, hade aldrig klarat att vara utan p-piller el liknande!! Så olika man är skapt. Båda våra graviditeter beror på slarv med piller... :)

• novaunique

Ellenbmt: hahahah tack för dagens skratt!!!

• Bellatrixx

Gadget - jag är med intresserad utav astrologi och är en sen kräfta och när jag blev gravid blev jag så glad att det skulle bli ett lejon, men nu i efterhand känns inte en empatisk kräfta alltför dumt ändå hihi! samtidigt spelar ju inte heller soltecknet all roll utan även om måntecken och en tredje som jag inte minns hur det stavas för att bilda "jag-et". Så tänk inte för mycket på soltecknet!

Ang plus så hade jag slutat m ppiller men mensen kom aldrig (2 mån, haha något otålig?) och jag testade med olika tester som visade neg, sen skulle jag på läkarbesök och jag visste att de skulle fråga om jag var gravid så jag köpte ett test på Ica mest för att utesluta en grav. väl på jobbet kissade jag på Stickan och det visade positivt, det var den 27/11 och jag var såå glad så jag ringde och bokade av läkartiden av bara farten killen min fattade det inte förens jag köpte varje test på Apoteket (skulle kolla så jag var gravid på alla, haha knasigt!) och de visade plus. Han blev jätteglad men tyckte jag var lite knasig som la ut så mycket pengar på test.

• tessanbessan
    EmelieK86 skrev 2012-07-13 18:52:23 följande:
    Att bråka när man är gravid är ingen höjdare och det kan ju ibland börja med ingenting som fortfarande är ingenting när man bråkat klart :( jag har varit helt hemsk och jätte aggressiv denna gång! Helt hemsk! Speciellt när man har en man som aldrig har höjt rösten eller blir arg tillbaka :( Har en annan fråga mindre trevlig kanske men är det någon som har fått rikligare flytningar nu sista tiden? Börjar fundera på om det är slemproppen som går pö om pö eller vad det är? Blir inte klok!

Jag är en av de i gruppen som går in och läser varje dag. Men aldrig lämnar något spår själv, fy skäms på mig. Men nu måste jag! Är i vecka 35+6 idag och oh ja, rikliga flytningar har jag också fått de senaste dagarna. Första gången var för 3 dagar sedan, ursäkta nu detaljer och så, men dom var så tjocka och ovanligt slemmiga. Detta har kommit typ 2-3 gånger men aldrig så att jag kunnat "se" slemproppen, men funderar också på om det kan vara den som släpper lite pö om pö. Inget blod eller så. Vill bara få lite mer tecken just nu på att något är på g faktiskt. Känner mig så hemsk som säger det så här "tidigt" i graviditeten eftersom bebis inte räknas som fullgången, men dessa smärtor.. :( Förvärkarna, alltså den mensvärken och smärtan i ryggen som jag har i princip Hela dagarna är inget roligt längre. I början var det lite "wow", snart dags kanske typ, men nu kräker jag på det! Och toabesöken just nu!!!! Är det inte fram så är det bak :$ skulle lika väl kunnat flytta in på toaletten tills lillan vill titta ut. Det är ändå där jag spenderar den största delen av dagen haha. Ääh, jag är så negativ just nu, jag vet, förlåt. Men just nu är jag så trött på att vara gravid. Smärta, toabesök, fruktansvärt osocial (orkar & vill inte träffa människor).. Men, jag får gotta mig med att i slutändan har det varit värt vartenda ett! :)
  • mijja12

Ang pluset så hade jag precis börjat ta medicinen för inseminering sen andra dagen på medicinen skulle jag få min mens så vart vi och storhandla på Ica maxi så sa jag till mannen att mensen är nig försenad eller något så han bara ta ett test när vi kommer hem då. Jag gick och tänkte på det när vi kom hem och var väldigt kissig så gjorde ett test för dagen efter skulle vi vara barnvakt till hans systerdotter. Så hann jag inte mer än doppa pinnen i kisset förän det var två streck stod där ett tag på toaletten med byxor och trosor nere och börjar halvspringa till mannen på balkongen med ett fett smile.. Det var vårt lilla plus :) nu är det frukost

• Bellatrixx

Jag har inte haft särskilt ont i min grav. Men nu har jag konstant mensvärk som gör himla ont. Vad är det för något?

Nu ska jag börja skära jordgubbar, plocka fram cheesecaken jag bakat osv inför födelsedagsfikat ifrån min pappas släkt. Förresten, nu är det många som börjat slå vad utav vänner och familj om när bebisen kommer, första datumet ut är 23/7 och sista 12/8 än så länge.. Bf är 2/8. Någon mer som har folk omkring sig som har börjat gissa?