• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro

Min BM vill ha täta kolltider och prover etc etc eftersom hon tycker att mitt BT är högt (ligger runt 140/85). Detta trots att hon följt mig under två tidigare graviditeter, BT har alltid gått upp mot slutet och det har aldrig visat sig vara havandeskapsförgitning (vilket jag inte heller fått med de fyra tidigare barnen).

Min personliga misstanke är att det är min vikt kontra storlek som orsakar att BT går upp. Plus vårdstress. Jag har alltid betydligt lägre tryck hemma än hos dem, vilket jag också påpekat.

Det är så otroligt olika från BM till BM. Det tycker jag känns otryggt, vill ju gärna tro att det finns något slags vetenskap bakom råden, något slags mall, statistik,  och inte bara personliga idéer a la "klok gumma". Ska jag gå till en klok gumma så gör jag nog hellre det bokstavligen för då kanske jag kan förmoda att hen valt sitt jobb utifrån något slags förmåga eller talang.

• Tira

Var hos bm igår och nu har lillkillen äntligen lagt sig till rätta så nu hoppas jag bm kan se moderkakans placering på ultraljudet nästa vecka För övrigt har jag fyra veckor kvar att jobba...att jobba heltid nu och ha en treåring hemma går sådär. Humöret är ju inte på topp alltid och jag slocknar typ direkt efter kvällsmaten. Hoppas allt går fint för er andra

• trossan

Lijon- har inte heller barn sen innan, men jag trodde plastat frotté var något man skulle ha :) så det köpte vi på hemtex!

Tillfälliga BM idag var väldigt trevlig, och det kändes så bra att hon fick väldigt liknande siffror som vanliga bm fått när hon mätt. Hon sa också att huvet satt fast neråt och en sak som fick mig lite mer positiv till allt Bök där inne med rumpor som sticker ut hit och dit - att bebisen vänder på sig från sida till sida är ett sätt för den att borra ner sig djupare, och det är ju bra- vägen ut! :)

• Blomsterfröna

Här bökas de oxå en hel del och jag känner ju mkt stickningar i underlivet:) hon e den vildaste av dom andra än så länge:)

• bez imena

Cupcakekiller; japp, jag hade bim och vi var och handlade och kunde inte hålla mig tills vi kom hem så jag köpte digitaltest på apoteket som va bredvid o sprang in på toan i rusta, hehe kände bara på mig att nu har det nog tatt sig, efter några års försök. Fränt var det!

• Roos26

Jo han vill åka nu, jag är i v 33 . Jag är sjukskriven så jag har kollat upp de med flygbolag å försäkringar å fram till v 32 hade jag fått åka med i praktiken å de visste han....han måste tydligen få sol annars orkar han tydligen inte jobba. Förstår att han vill för de är första riktiga semestern på 5 år. Och han har byggt upp ett företag å jobbat som bara den å nu går företaget riktigt bra men trodde inte han skulle vilja lämna mig hemma så här sent i graviditeten:/ Vet inte om han verkligen gör de men känns inte ens kul att han vill :( Vi kan ju åka tillsammans allihopa så fort bebisen blivit lite större eller ev bila någonstans nu istället men nop han vill iväg nuuu !! Får hålla tummarna att han blir på bättre humör...

• 7eHimlen
    trossan skrev 2012-07-13 22:20:20 följande:
    Hon sa också att huvet satt fast neråt och en sak som fick mig lite mer positiv till allt Bök där inne med rumpor som sticker ut hit och dit - att bebisen vänder på sig från sida till sida är ett sätt för den att borra ner sig djupare, och det är ju bra- vägen ut! :)
    Åh det hade jag inte hört innan, att allt bök o rumpan hit o dit är deras sätt att borra sig längre ner!! Underbart ju!! :D min är vildare än vildast så då händer det ju iaf nåt där inne :D 

Plastad frotté har vi köpt till spjälsängen, men sen köpte vi vanliga kisskydd till mig om vattnet går i sängen; sånt där pappersliknande som man lägger under lakanet. Har nämligen hört att plastad frotté blir så varmt och jag håller redan på att avlida i vårt sovrum. Hoppas det funkar, det är ju iofs inte ens säkert att vattnet går innan man är på bb, men ändå, synd på bäddmadrassen annars ju :P