• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Svipp

Håller med, ni är då för roliga typer här! Inga hämningar, riktigt skönt!

Jag har haft det så kul ikväll. Klackar blev det och mycket surr och drinkar. Mycket skönt att kunna köra bil ut till stugan nu oxå. Trodde aldrig att jag skulle orka sitta där så länge, sex timmar blev det, men tiden rusade iväg.

Ni har skrivit så mycket jag skulle vilja kommentera, men nu orkar inte ögonen va öppna nå mer. Hoppas ni får sova gott i natt iaf alla sköna damer!

• Sommaren12

Fler som inte kan sova inatt? :( har flyttat ur kompisens underbara säng och bor nu med mannen hos svärisarna. Har stirrat i taket i fyra timmar nu. Är sååå jääävla törstig men vågar inte gå ner till köket själv, fjantigt kanske men jag är lite spökrädd och får "vibbar" i det här huset. Vill inte väcka mannen heller som också sovit dåligt sista tiden.

Trodde min slempropp gick förra veckan, kom massa slemmig flytning men det var kanske just bara en riklig flytning för det låter inte riktigt som ni beskriver ändå.

Åh jag tänker med tillbaka på plusset! :) hade testat på bim -2 och fått negativt. Hade superregelbunden mens, typ på klockslaget och när det kom nån bloddroppe på bim var jag så besviken. När det inte kom mer tyckte jag det var skitstörigt men trodde inte öht att jag var gravid pga blod å minus. Skulle iväg på julpyssel med kompisar och gjorde ett test "bara för att kunna släppa det helt" i all stress. Sminkade mig samtidigt och slängde bara ett stressat öga på testet och höll på att trilla baklänges av det starka plusset. Blev helt darrig å förvirrad och trodde det inte. Gjorde två test till närmsta veckan.

Roos: kan ni inte hitta en lugn mysig weekend i Sverige och komma iväg båda två. Förstår att han vill vila ut i solen men vem vill inte kunna det?! Inte kul att bli lämnad själv nu. :/

• jguz

Här e en till som inte kan sova... Roar mig med att kolla på allt skit som säljs på blocket.... Suck....

• mijja12

Sommaren12: jag har alltid ett glas vatten vid sängen har halsbränna på nätterna och orkar inte gå upp :) lider med dig jag är precis likadan när vi sover hos hans föräldrar.

Så ja nu har bebis bökat runt i över en timme för att komma längre ner tror jag. Gör lite ont i magen när han bökar. Sov gott alla

• Ellenbmt

Väcktes av dottern nyss, hon ville bara veta att jag fanns..
    Nu blev jag vrålhungrig och bajsmödig!
    Typiskt!

• Nettan1982

Jag tror jag skulle vunnit ett pris om det var en tävling om vem som vaknat av jobbigaste sak.

Min granne har sex. Vilket är extra blä eftersom det är mitt ex! :/ Sånt vill jag faktiskt inte höra... Så blev jag toanödig oxå vilket iof var bra för där hörs det inte... :)

• trossan

Jag kan somna jag, men vaknar tidigt istället. Då har ni varit min räddning de senaste veckorna när sömnbristen varit som värst! :) jag har liksom spart att läsa på dagarna för att jag ska kunna ha något att göra så här dags på morgonen :) och då har det till slut nästan blivit något att se fram emot :) Förhoppningsvis somnar jag om om en timme eller så..

7e himlen- bra med papper i sängen! Låg faktiskt precis och tänkte på det! :) var köper man sånna då?

Roos26- jag vet inte riktigt vad jag ska säga men jag tycker det är så himla tråkigt och egoistiskt av din man att vilja åka iväg själv! Har han förstått att fl Kan sätta igång och är han beredd att missa det? Han kanske bara verkligen tror att det är självklart att det dröjer t Bf? Hoppas han kommer på andra tankar!

Så himla mysigt att läsa om era plus sommaren och bez!!
    Är fortfarande lite för trött för att skriva mer själv just nu... Zzz...

Godmorgon!! :)

• Gadget

Jag drömde att jag födde barn. Sedan väckte katten mig som stod och gapade på balkongen. Vi brukar ha henne ute hela natten för hon vill ändå inte sova och stör oss. Men nu regnar det och istället för att bara lägga sig på en stol på den trots allt regnskyddade balkongen valde hon att gapa tills någon gav upp. Det gjorde jag och nu kan jag inte somna om. Blä.

• Stövelkatten
    Svipp skrev 2012-07-14 01:51:54 följande:
    Håller med, ni är då för roliga typer här! Inga hämningar, riktigt skönt!

Jag har haft det så kul ikväll. Klackar blev det och mycket surr och drinkar. Mycket skönt att kunna köra bil ut till stugan nu oxå. Trodde aldrig att jag skulle orka sitta där så länge, sex timmar blev det, men tiden rusade iväg.

Ni har skrivit så mycket jag skulle vilja kommentera, men nu orkar inte ögonen va öppna nå mer. Hoppas ni får sova gott i natt iaf alla sköna damer!

Va roligt att läsa om din utekväll! Väl förunnat.

Här somnade jag själv vid två på natten medan sambon umgicks med datorn. Sonen, 5år, har börjat dra ut mer och mer på insomnandet och på morgonsömnen vilket visserligen är skönt men opraktiskt då semestern är slut på måndag. Nåja, idag studsade han upp vid fem! När jag för en gångs skull somnat om efter en kisspaus. nåja... Nu kan jag ju njuta längre av mensvärk och halsbränna!
  • Issan8

Hmm här har man blivit som ett levande alarm, 5.30 varje morgon vaknar jag, kissar så klart (oftast för andra el tredje gången) sen måste jag bara gå å käka nåt...å då brukar jag ändå äta typ flingor eller mackor innan jag somnar vid midnatt.....är ni andra lika hungriga? Är så less på denna dödshunger som kan komma helt plötsligt å hoppas det blir bättre när bebis är ute...har iof hört att amningen gör en minst lika hungrig.