• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Här är en till som nästan är kroniskt hungrig. Har knappt haft ngn aptit under hela graviditeten så att nu plötsligt vara hungrig igen och att nästan må illa om jag inte får ngt i magen direkt är ju rätt jobbigt.
    Här tvingar man sig att ligga kvar i sängen även om man inte kan sova! Var i och för sig uppe vid fyra på toa och åt lite men nu är cl risken att jag skulle väcka barnen om jag gick upp.
    Så ligger snällt kvar och inväntar min svåger som alltid kommer på lördagar med frukostbröd och godis till dom stora barnen!

• ullis1990

Jag brukar ha en vattenflarra brevid sängen och på senaste så har jag lagt i några is-stavar i den.. Gillar inte rumstempurerat/ljummet vatten :) nu räckte det tydligen med sömn för mig, 7 timmar med endast 2 kisspauser :)

• Ellenbmt

Jag har banan vid sängen, och vatten, och novalucol.....

• A R
    Tesdy skrev 2012-07-14 07:12:55 följande:
    Så ligger snällt kvar och inväntar min svåger som alltid kommer på lördagar med frukostbröd och godis till dom stora barnen!
    Vilken svåger!

Idag åker jag på en minisemester med svärmor och svägerska för att hälsa på mamma och mina två systrar.
    Vi ska alla bo på hotellet där mamma jobbar och göra lite utflykter. Maken får stanna hemma med killarna och fortsätta renoveringen av vårt tv-rum. Han boar definitivt mer än vad jag gör.

7:himlen, vart köper du skyddet du lagt i din egen säng? Tycker det lät bättre än plastad frotté.

Jag har en fråga angående skötbord. I stan har vi två våningar med badrum på bägge plan. Ett stort där nere där jag ska ha skötbord på badkaret. Hade inte tänkt ha något på övervåningen men börjar så smått ångra mig då vårt sovrum är på övervåningen. Problemet är bara att det badrummet är så litet. Kan någon tipsa om ett smalt eller nätt skötbord? Det måste stå på golvet. I sovrummet är det snedtak så det blir lite svårt att få in ett där.
  • eightythree

Tycker varje natt är olik den andra. Beror på mat och vilotider för dagen som varit tror jag. Brukar dock alltid vakna vid 3-4 tiden en sväng innan jag somnar om till 5, 7 osv =) Ett par tre kisspauser per natt som regel och hunger som flera av er andra. Vissa nätter får jag upp och tar en macka eller ett glas mjölk med en banan, medan andra nätter tar jag två glas vatten och försöker hålla mig till frukost.

Sambon gör sin sista natthelg innan semestern och äldste sonen är hos farmor och farfar på sommarlovsmys med fiske osv i stugan,. Jag och 3åringen ska försöka hitta på något idag med. Funderar på kantarelljakt! =)) Jag tycker om att strosa runt och leta svamp, och han likaså. Kan ju leta så får han plocka Måste af försöka göra ngt av helgen nu - lite kvalitetstid!

Nu känner jag mig redo för att bebis ska få komma. Har haft en spärr i mig och inte kännt mig redo men det har vänt. Nu får hon gärna komma. =) Ska hämta en amningskudde imorgon och ska leta bärsele eller sjal, men det är väl ungefär vad som saknas. Tror jag har det mesta jag vill ha....

Tjuvstartade med att köpa en docka till lillgrabben så vi kan börja träna lite med hur man är mot en bebis - försiktig, äta, sova osv. Så kan ju han ta hand om sin bebis när jag tar hand om den nya familjemedlemmen sen kanske?! Får helt enkelt se hur allt kommer att bli. Men han vill att dockan ska ha en kompis ocså så vi vad som sker när han fyller år i slutet av Juli. Pojkdockan "Ellen" kanske får sig en vän.

Har sett att ni pratat slemmis osv. Vet att jag vid tidigare grav tydligt kunde urskilja att det var annat än vanlig grav.flyting när det var likt äggvita och mer som en seg klump. Men vad det verkar när man läser på olika gravidsajter så kan det skilja sig en del i färg...?

Hoppas ni får en bra dag i regn/sol!

• Tesdy

Ja jag har en toppen svåger, han har ingen egen familj och ser våra barn som sina. Han har till och med tatuerat in deras namn på sin arm! Så nu ber han oss om ett kort namn till annars får det inte plats brevid dom andra två.

• Blomsterfröna

Jag längtar mer och mer efter bebisen. Har 33 dagar kvar men känns som 100. Sista månaden e dryg och går så sakta...:(

• Naimis

Godmorgon tjejer! Igår hade jag och mannen förmodligen sista egentiden innan bebis kommer. Bio och lite shopping blev de. Var även ute och åt middag med mamma och syster, kom hem vid 21 och totalt död.

Gick in i vecka 39 igår, har alltså bara 13 dagar kvar till bf. Denna jäkla ovissheten börjar ta kol på mig. Jag börjar nästan ångra att jag inte propsat på en igångsättning pga att tidigare förlossning gick så fort. Bara för att ha en dag att ställa in sig på. Har sovit kasst i natt pga jag inte vet när de kommer hända. Ge mig ett tecken på att nåt är på g!!!!

Just nu känns de som han kommer stanna 100 år till.

• 7eHimlen

Trossan och A R - köpte dem på citygross, det är pampers o de heter Bedmats ligger bland blöjorna de borde ju finnas överallt.