• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Issan8

Hej tjejer, jag hör till en av de som ofta läser men skriver väldigt sällan. Måste höra lite med er angående det här med förvärkar/sammandragningar, jag känner nämligen inte av vare sig det ena eller det andra. Och när jag läser här verkar ni alla ha massa förvärkar och sammandragningar. Jag känner inte ens något efter fysisk aktivitet typ lång promenad eller dammsugning eller så.

Jag kanske ska vara glad å slippa men man vill ju att allt ska vara så normalt som möjligt.
    Jag är i v 37, BF 7 Aug. Har sedan 1 vecka tillbaka fått en riktig kanonkula vilket jag gärna hade sluppit men nu är den där och jag får va glad att jag ändå mår så bra.

Bebisrörelserna är också annorlunda för mig nu, inte lika ofta sparkar men plötsligt spretar typ en fot rakt ut mot ena sidan och det känns som om bebis pressar sig mot sidorna, hur känns era bebisrörelser?

• Albasmamma

Maaya: Ja, jag försöker vila mycket och vara observant på förändringar. Tack för din omtanke. Håller tummarna är våra bebisar kommer snart och att vi slipper HF.

• Roos26

Piss dag ida!!! Sambon e riktigt sur å bitter för vädret e skit å vill dra utomland fast jag inte kan följa med ...kul:( plus att vi har inget planerat ikväll å ingen tv då vi väntar på ny parabol .....skit dag !!!

• Blomsterfröna
    Issan8 skrev 2012-07-13 20:09:17 följande:
    Hej tjejer, jag hör till en av de som ofta läser men skriver väldigt sällan. Måste höra lite med er angående det här med förvärkar/sammandragningar, jag känner nämligen inte av vare sig det ena eller det andra. Och när jag läser här verkar ni alla ha massa förvärkar och sammandragningar. Jag känner inte ens något efter fysisk aktivitet typ lång promenad eller dammsugning eller så.

Jag kanske ska vara glad å slippa men man vill ju att allt ska vara så normalt som möjligt.
    Jag är i v 37, BF 7 Aug. Har sedan 1 vecka tillbaka fått en riktig kanonkula vilket jag gärna hade sluppit men nu är den där och jag får va glad att jag ändå mår så bra.

Bebisrörelserna är också annorlunda för mig nu, inte lika ofta sparkar men plötsligt spretar typ en fot rakt ut mot ena sidan och det känns som om bebis pressar sig mot sidorna, hur känns era bebisrörelser?
    Ja här pressas oxå en fot rätt ut i sidan och dom e ju inte sköna precis.... ang sammandragingar och förvärkar så har jag en del sammandragningar men inga förvärkar.... väntar barn nr 4 och har inte haft en enda sammandragning med dom andra.... jag hoppas ju att hon vill komma tidigare...har BF den 16.e aug
  • Gadget

Issan8, jag har precis som du med bebisrörelser. En rumpa som trycks ut eller en fot men inte så mycket sparkar på länge. (BF 3 aug).
    Förvärkar eller sammandragningar har jag inte heller. Eller jo, magen blir hård titt som tätt vilket väl är sammandragningar, men det är inte förenat med smärta. Känns inte ens skulle jag vilja säga. Så hur värkar ska kännas har jag ingen aning om. Inte kan jag heller träna på att andas igenom någon smärta.
    Men tror mig ha läst att man som omföderska brukar få mer smärtsamma förvärkar. Tror att ni som skrivit mest om förvärkar och sammandragningar har barn sedan innan, inte sant? Med dig undantagen då Blomsterfröna.

• jguz

Jag har inte heller några förvärkar... Har inte haft med någon av mina graviditeter.

Sammandragningar hade jag MYCKET förra graviditeten, då väntade jag tvillingar och tappen blev påverkad fast att jag inte hade ont.

Nu har jag liiiite sammandragningar, kanske fem om dagen.

Jag tror att vi alla är byggda olika och allt är "normalt". Oavsett om vi har förvärkar eller inte. :)

• Issan8

Ok tjejer tack för era svar, antar att det inte är något att oroa sig över var mest nyfiken på om det är ovanligt att inte känna så mycket när det ändå är så pass nära förlossning. Jag räknar inte med att föda tidigare än beräknat. 

Sitter nu å klämmer i mig lösgodis som mannen kom hem med. Får lite dåligt samvete, går alla färgämmen å all "skit" som finns i lösgodiset ut till bebis eller "filtreras" det bort på något sätt? Försöker äta varierat och få i mig alla vitaminer men ibland kan man inte låta bli godis å choklad, inte sant Glad 

• Sommaren12

Roos: han kan väl inte åka utomlands nu?! Vet inte ditt bf men SÅ långt kan det ju inte va kvar? Jag fick knappt åka ner till Malmö nu i v 36...

• Ellenbmt

Jag blir mest ledsen och deppig. Hoppades med att han va nöjd med mina blowjobs :)

Suck.

Nu försvann fotknölarna...

• Nettan1982

Hoppar in med en fråga, ni verkar vara öppna & ärliga med det mesta. Skrattar ofta när jag läser er tråd :)

Men den eviga slemproppen... Kan den se ut som förkylningssnor? När det är sådär gulaktigt & segt liksom... Eller är det bara skumma flytningar?

Blir inte klok på vad som kommer ur mig riktigt...