• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    fru Elle skrev 2012-07-14 09:45:02 följande:
    Har ju fått tid för bedömning av igångsättning just för att det har gått fort tidigare. Kommer ihåg hur jobbigt det var förra gången med ovissheten när förlossningen skulle starta. Att hela tiden rodda med barnvakter som skulle finnas tillgängliga, inte det lättaste när närmaste familjen bor en timme bort. Hade blivit ombedd att åka in direkt när det startade. Var inte heller det lättaste med alla de förvärkar som jag hade med andra barnet, är dessa värkar de riktiga eller inte? Nu kände jag ju på en gång när de riktiga startade, när jag vaknade av värkarna fick jag andas igenom dem från start, så var det inte med förvärkarna. Sen hade vi turen att mina föräldrar som över just den natten och vi åkte in efter att jag hade haft tre värkar.

Men det går ju inte att bo inneboende hos barnvakter eller ha barnvakt boende hos sig i flera veckors tid i väntan på att det ska starta. Så det känns som en igångsättning är en bra lösning för oss denna gången. Men vill samtidigt helst att det startar spontant när kroppen har skött allt så bra tidigare. Så vi kommer göra en kontroll och bedömning en fredag när jag är i vecka 38+3, om kroppen inte är mogen för igångsättning så är planen att de gör en hinnesvepning, skulle det starta under helgen så bor vi hos mina föräldrar som har 10 minuter till sjukhuset. Förra gången startade förlossningen 8 timmar efter de hade gjort en hinnesvepning. om det inte har startat under helgen gör vi en ny kontroll på måndagen. Lite skillnad att bo inneboende en vecka istället för att binda upp barnvakter i flera veckor.

Ringde själv till förlossningens auroramottagning, BM ringde tillbaka till mig efter att ha pratat med en läkare och vi bokade in denna tiden för bedömning. Var inget problem att få denna tid för bedömning av en igångsättning när man hade haft snabba förlossningar tidigare. Sen om jag hade mycket sammandragningar/förvärkar innan jag hade denna läkartid så var det bara att ringa innan så kunde de göra kontrollen tidigare. Så du kan ju ringa till förlossningen och höra dig för.

Precis samma saker jag oroar mig över! Känns dock lite sent att komma med detta mindre än 2 veckor innan bf. Det kommer säkert gå bra, men tänk om jag inte kan skilja på förvärkar och förlossningsvärkar?!
  • LiJon

En kanske nojjig fråga, men; tror ni det är okej att använda lösögonfransar? Tänker på limmet som är rätt starkt, men det är ju på en så pass liten hudyta så det borde väl vara lugnt...? Ska på parmiddag ikväll och ikväll vill jag gå all in med smink och kläder, passa på när man får och kan klä upp sig lite ;)

• EmelieK86

Lijon
    Tror absolut att det är okej med lösfransar, det är ju så lite man har på så tror att det är heelt okej!

Skälv sitter man i bilen på väg uppåt från Skåne . Vi bestämde att ta in på hotell på halva vägen och fortsätta resan till Sthlm imorn. Sen blir det hem och förbereda allt för lillebrors ankomst!

• Blomsterfröna

Tror min slempropp börjar lossna. Läste på nätet att den kunde va gulaktig och beige i färgen samt en lätt kraftigare flytning och det e ju precis de jag har. Men förlossningen kan ändå dröja ett par veckor. Jag hoppas iaf att hon kommer om 3 veckor:)

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-14 11:58:11 följande:
    Babyhummingbird- sluta med avslutat samlag?! Har det varit ert prev. Medel tidigare?!?! Jag blir gravid om jag ser en snopp på tv, hade aldrig klarat att vara utan p-piller el liknande!! Så olika man är skapt. Båda våra graviditeter beror på slarv med piller... :)
    Hahahaha samma här
  • babyhummingbird

Vi har kanske bara haft tur.. eftersom det tog sig första gången vi försökte.. eller så var det vara ett "lucky shot".. Sambon är i alla fall nöjd och menar att han har "bra krut i kanonen".. haha.. Män är så löjliga! :D

• NiniMe

Mina flytningar har varit typ ingenting fram till nu, det blir mer och mer för varje dag som går nu, dock inte överflööd men mer....
    Jag har släppt stressen på att lillan ska komma NU, nu känns det helt overkligt att hon kan ju komma verkligen närsom helst, idag imorgon eller om ett par veckor, känns så nära nu Hjärta
    Foglossningen har nästan på släppt så den har jag inte problem med längre, dock har jag kraftiga illningar från rumpan och ner till knävecket, skitjobbigt då det känns som benen ska vika sig och ibland känns det som kramp som inte vill släppa... Det är nog det som är jobbigast nu men det kommer inte speciellt ofta, några gånger om dagen bara...
    Ja och sen halsbrännan Kräks

• NiniMe

Funderar på om man ska ta ett bad ikväll, ett bad med ansiktmask, bubbelbad och slapp... Det stora problemet är att jag vet inte om jag vågar... Känns inte som jag kommer komma upp igen hahaha, får väl ha mobilen brevid i nödfall....

• Gadget

Bellatrixx - jag kan egentligen ingenting om astrologi. Vet bara att min man själv är ett typiskt lejon och det ligger väl också i deras natur att tycka att de själva är rätt bra och därför önskar han sig väl en son av samma sort.
    Det blir vad det blir i alla fall, och just nu låter han mig inte städa mer för att inte värkarna ska starta så det går väl ingen nöd på mig heller. Haha.