• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 14:43:25 följande:
    Det finns smokeless cigg att röka katten! Eller snus om det är ett alternativ?

Ja just det, såna man kan köpa på flygplan! Det kanske kan vara något, då stillas ju det mentala behovet också, vilket är problemet med snus. (och nikotintuggummin osv) det som saknas är just det där att gå ut, sitta ner och ta en cigg.

Tack för tipset!
  • NiniMe
    Mammsen: Ja vad ska man göra hahaha, jag var riktigt nere innan, kände bara att jag ville ligga i sängen och glo i taket...
    Efter bm-besöket så blev jag lite hoppfull ändå...
    Men jag hoppas verkligen att jag slipper nästa besök hos henne haha, hon skulle visserligen köra runt därnere igen då men jag vill ju inte komma dit, jag vill FÖDA...
    Jag känner verkligen ingenting, dom blodblandade slemiga flytningar som kom samma dag och igår fm efter hinnsvepet är borta, bara vanliga flytningar...
    Har lite mensvärk nattetid men inget mer än dom vanliga sd på dagen Obestämd
    Letar efter alla symptom som finns men det finns ju INGA, det kör ju bara igång för dom flesta, så jag hoppas att det KÖR igång på mig med....
    Pappan här hemma tror hon kommer imorgon och blir ett torsdagsbarn som sina bröder och på självaste bf-dagen... Ja man kan ju hoppas han har rätt

Ang teet, ja jag blandar nog det för starkt för det andra i vit förpackning blir inte så beskt, där kan jag lägga i fleeeera påsar och det smakar lika gott ändå..

{#emotions_dlg.flower}Ett stort GRATTIS Naimis nu är jag ordentligt avis på dig som fått din bebis
  • Naimis

09.12 kom vår lilla kille. 3410 g och 52 cm, 2 dagar innan Bf.

Började klocka värkar vid midnatt, 7-8 min mellan. Sov 1,5 timme, sen klockade jag lite till då 5 min mellan. Ringde efter barnvakt, ringde DS och innan vi hann åka var de 4 min mellan.

03.45 var vi inne på FL, värkarna kom mer sällan och jag var bara öppen 2 cm och tappen var fortfarande 2 cm. Efter legat med ctg ett tag börjar promenerandet. 07.15 är jag öppen 4-5 cm och värkarna kommer med 4 min mellan. 08.30 går vattnet är då öppen 6 cm, sen går de så fort att BM inte hänger med.

Förlorar dock en del blod och blir kvar på FL till kl 13.30.

• tjockisbullen

Grattis Naimis! 
    Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
    Håll tummarna för oss! 

• Gadget

Stort grattis Naimis!

Och lycka till tjockisbullen - vad spännande att veta att imorgon kommer han.  

• Issan8

Grattis Naimis till sonen.
    Skrattade lite när mamsen skrev om hur hon fick karln sin att undersöka tappen, det hade nog aldrig min pryda gubbstrutt gått med på haha. Idag har även jag vart på kontroll, SHIT va jag väger mycket nu, ligger ta mig tusan på + 18 kg. Lägger man på sig mera fett el är det mest vätska man samlar på sig nu i slutet? 

Min läkare är väldigt rätt på och gav mig massa förslag på hur man får igång förlossningen. Hon nämnde ett flertal ggr att sex är det absolut bästa varpå jag å mannen skrattade lite nervöst, vi har fan inte gjort det på 4 månader för jag har inte direkt haft lust å han vill inte "olla bebisen" som han säger men nu jäklar tror jag vi får släppa till lite å köra nån vända. Har dock13 dagar till BF så än är det ingen brådska.

Gör det förresten något om man blandar hallonbladste med typ honung el ger det mer effekt om man dricker det "rent"? 
    Fy tusan, 30 grader i Zürich idag å noll vind. Inte ens katterna orkar gå ut. Få se om jag går ner till sjön eller stannar inne med fläkten i högsta hugg. 

• strangeryoutwo
    tjockisbullen skrev 2012-07-25 15:11:31 följande:
    Grattis Naimis! 
    Vår "lilla" kille ska få titta ut redan imorgon med igångsättning eftersom han idag på TUL beräknades till 4,2 kg REDAN så fick tid för igångsättning redan imorgon efter 09.00 på morgonen!
    urHåll tummarna för oss! 
    Vilken vecka är du i?

Hur lätt är det att få igångsättning för att barnet är stort? Mitt barn väger strax under 4 kg och jag har BF 2 augusti.

Finns det några nackdelar med igångsättning?

• strangeryoutwo
    Issan8 skrev 2012-07-25 15:16:46 följande:
    Grattis Naimis till sonen.
    Skrattade lite när mamsen skrev om hur hon fick karln sin att undersöka tappen, det hade nog aldrig min pryda gubbstrutt gått med på haha. Idag har även jag vart på kontroll, SHIT va jag väger mycket nu, ligger ta mig tusan på + 18 kg. Lägger man på sig mera fett el är det mest vätska man samlar på sig nu i slutet? 

Min läkare är väldigt rätt på och gav mig massa förslag på hur man får igång förlossningen. Hon nämnde ett flertal ggr att sex är det absolut bästa varpå jag å mannen skrattade lite nervöst, vi har fan inte gjort det på 4 månader för jag har inte direkt haft lust å han vill inte "olla bebisen" som han säger men nu jäklar tror jag vi får släppa till lite å köra nån vända. Har dock13 dagar till BF så än är det ingen brådska.

Gör det förresten något om man blandar hallonbladste med typ honung el ger det mer effekt om man dricker det "rent"? 
    Fy tusan, 30 grader i Zürich idag å noll vind. Inte ens katterna orkar gå ut. Få se om jag går ner till sjön eller stannar inne med fläkten i högsta hugg. 
    Jag har gått upp 30 kg. Undrar vad det ska sluta på.

Jag testade färdknäppen för någon vecka sedan, men det var inte kul. Svettigt och otympligt. Vet inte om jag ska försöka igen.
  • RockTheRebell

Vi jobbar mer för smilegroparna fick en ordentlig åktur igår som resulterade i mina första förvärkar hela natten. Tillslut tröttnade jag och alvedonen hjälpte sen. Så jag tror färdknäppen funkar sen. Det var verlkligen skönt o inte påklistrat. Idag har jag iofs konstig färg i trosskyddet men det beror nog på förv. Hade även torkad mjölk på mig imorse så nåt tokigt grejar den med. Men jag kan inte heller hitta min tapp ^^