• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • babyhummingbird

Heja Naimis! Hoppas det går framåt!

• Ellenbmt

Ninime- jo fast tar det 20 och ni är sena hade jag med varit nervös, men det är bara å knipa! ;)
    Vi har ju drygt en timma in, och sist kände ju jag inte ens av de första 4cm öhvt! Usch, men jag ska tjata lite på min bm ska dit på fredag, se om hon kan säga något tryggande...
    Tror att min ligger på tvären igen, eller så är den enorm, har kvar trycket neråt men det är två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen....?

• fru Elle

Hoppas värkarna kom igång Naimis och att ni har eller snart har sonen hos er.

NiniMe trodde faktiskt att det skulle komma en uppdatering om att er lilla flicka hade kommit i natt. Hoppas ni inte behöver vänta så länge till. Hade jag varit öppen 4 cm hade jag nog önskat stanna på sjukhuset.

Har haft en del värkar som har klingat av. Hade ju det med tvåan med, men de värkarna var nog inte så effektfulla. När jag var in till FL 8 timmar innan FL startade sist så var jag bara öppen 1 cm. Men sen när det startade var det 1 h och 40 min.

Min mamma ska åka bort på torsdag och kommer vara 1,5 timmar bort med bil. Nu tror jag ju inte det startar då men tänk om. Men jag kan inte med att be henne vara jour i flera veckor.

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 08:17:58 följande:
    Ninime- jo fast tar det 20 och ni är sena hade jag med varit nervös, men det är bara å knipa! ;)
    Vi har ju drygt en timma in, och sist kände ju jag inte ens av de första 4cm öhvt! Usch, men jag ska tjata lite på min bm ska dit på fredag, se om hon kan säga något tryggande...
    Tror att min ligger på tvären igen, eller så är den enorm, har kvar trycket neråt men det är två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen....?
    Det är precis så som jag känner. Två knytnävesstora knölar på vardera sida under revbenen och magen ser sjuk ut vid en sammandragning. Men jag har även som du igår haft en hel del tryck neråt. Är orolig att hen försöker boxa sig ut med händerna, för fötterna (tror jag) har jag känt längt ut på höger sida till och från igår.

I dag gick jag ut ur sängen första gången vid 7:20 så jag har faktiskt fått sova. Däremot så har jag ont i halsen idag vilket jag absout inte vill. Hinner inte med att bli sjuk nu!!
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-07-25 08:17:58 följande:
    Ja hahaha jag kniiiiiper...
    Mannen tror hon kommer imorgon på bf-dagen hoppas verkligen på det

Det är svårt o veta hur dom ligger, min lilla ligger med huvudet ner, men ibland känner man liksom hur hon boxar runt på både höger och vänster sida, hur nu det går ihop hahaha
  • A R

Godmorgon!
    Nu verkar det hända grejer i tråden, spännande!

Vi har haft sjuttioårskalas för svärfar med över hundra gäster och hela släkten har varit engagerade.
    Det känns i hela kroppen att jag hållit igång och idag blir det en vilodag.
    Det ska bli varmt och jag kommer nog bara att ligga under parasollet och plaska i poolen. 
    Dock så har nog min svärmor tänkt sig att alla deras gäster (ett tiotal) ska komma och poola de med, vilket jag är mindre sugen på. Då får INTE barnen plaska och stoja för då blir hon stressad och fina frisyren förstörs. 

Hummingbird, vilket bra förlossningsbrev du skrivit, du satte ord på mina tankar kring förlossningen. Nu ska nog även jag kunna få till ett brev.

Nu ska jag försöka hitta någon bra sajt att beställa hallonbladste från, några tips?

• NiniMe
    A R skrev 2012-07-25 09:17:36 följande:
    Godmorgon!
    Nu verkar det hända grejer i tråden, spännande!

Vi har haft sjuttioårskalas för svärfar med över hundra gäster och hela släkten har varit engagerade.
    Det känns i hela kroppen att jag hållit igång och idag blir det en vilodag.
    Det ska bli varmt och jag kommer nog bara att ligga under parasollet och plaska i poolen. 
    Dock så har nog min svärmor tänkt sig att alla deras gäster (ett tiotal) ska komma och poola de med, vilket jag är mindre sugen på. Då får INTE barnen plaska och stoja för då blir hon stressad och fina frisyren förstörs. 

Hummingbird, vilket bra förlossningsbrev du skrivit, du satte ord på mina tankar kring förlossningen. Nu ska nog även jag kunna få till ett brev.

Nu ska jag försöka hitta någon bra sajt att beställa hallonbladste från, några tips?
    Vet ingen sajt men jag har köpt två olika sorters hallonbladste och den jag har nu smakar faktiskt skit, den jag hade innan var helt ok.. Ska se om jag hittar bilder..
  • NiniMe

Denna har jag druckit innan och den har jag tyckt varit god trots att man gjort den starkare med fler påsar i

Sen denna tycker jag smakar beskt och är inte alls lika god..