• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Blomsterfröna: tror livmodern tränar. Jag har haft ett par dagar med extremt mycket sd. Magen är oftare spänd än avslappnad, väldigt uttröttande.

Grattis Naimis och Tina! Här har det blivit en bebisexplosion!! :)

• Karo77

Var hos bm idag: 37+4 ,bebis 3500g och fixerad. Mycket kraftiga sd och oppen 1cm. I morgon kvall blir jag inlagd pa bb for att bli snittad fredag morgon!!!!!! .

• 7eHimlen
    A R skrev 2012-07-25 18:05:15 följande:
    Har inte läst något från 7eHimlen på ett tag, undra om det blivit bebis där med kanske?
    mammsen skrev 2012-07-25 18:54:04 följande:
    A R - Ja sist jag läste från henne var igår eller förrgår tror jag.. Håller tummarna att hon gosar med fru och babis nu <3
    Vad gulliga ni är som tänker på mig!! <3 Tyvärr har det inte kommit nån bebis än, men har känt mer sammandragningar de senaste dagarna, så jag hoppas jag slipper vänta till BF.
    Anledningen till att jag varit så tyst är att det  varit så sjukt varmt i vår lägenhet att jag knappt orkar lyfta ett finger. Men har ju iaf gått på semester, så idag pallrade jag o frugan oss ut t Jula o handlade solstolar, så idag har jag suttit i skuggan o njutit av vinden o att kunna andas ordentligt. Imorgon ska vi till Mama Mia o träffa en vikarierande BM, då vår vanliga är på semester. Får se hur hon känns, om jag vågar be henne kolla tappen. 
    Det är så himla kul att det kommer massa bebisar nu!!! :D Grattis alla som nu får gosa med sina små!! 
    Karo77 skrev 2012-07-25 18:59:02 följande:
    Var hos bm idag: 37+4 ,bebis 3500g och fixerad. Mycket kraftiga sd och oppen 1cm. I morgon kvall blir jag inlagd pa bb for att bli snittad fredag morgon!!!!!! .
    Visst bor du utomlands Karo? Varför ska du bli snittad? Men lycka till!! Så spännande att VETA när man får se den lilla bebisen ju!! 

Tjockisbullen - Vad skönt för dig med att du snart får snosa bebis!!!  

Det var nån som skrev att många verkar föda för tidigt här i tråden, massa bebisar redan ju, och augusti är en vecka bort :P Spännande och roligt är det iaf  och jag hoppas och tror att jag följer samma linje och slipper vänta till 25/8 - även om det "BARA" är en månad bort nu, så är man ju såååå förväntansfull och sååå AVIS på alla som redan fått och nu bara gosar o myser med sina små!

Nån som vet hur det går för Hejåhå? (eller hur hon nu stavar)? Så himla jobbig sits hon är i nu, hoppas verkligen lilleman växer till sig och får slippa maskinerna snart!

• FruKå

Ajaj nu har jag nog stressat lillen. Känns som han försöker ta sig ut genom skinnet. Åkte lite offroad m fyrhjuling o det var som att sitta på en mekanisk tjur i 20 min. Kan han tagit skada av detta tro?

• godisbit

Oj vad det händer saker på en dag nu! Välkomna alla nya bebisar och lycka till Tjockisbullen! Lycka till till Karo också även om det är en dag kvar... =)

Idag blev det svalka som tema! Tog premiärdoppet i 20-gradigt (kändes som isbitar) mälarvatten och sen har det blivit svalkande mango smoothies och isvatten! Startade ismaskinen idag och övervägde ett tag att fylla en hel balja med is och bara doppa händer och fötter =) 

Annars är det mest lite fix inför att en kompis kommer på besök från USA. Läkare som hon är erbjöd hon sig även att tajma besöket så hon kunde förlösa vår bebbe, men det är nog roligare med ett vanligt besök medan jag fortfarande kan hitta på ngt =)  och 34+0 idag så förhoppningsvis ska det inte komma ngn bebbe på ett par veckor ännu!

Nu ska här storkokas köttfärssås för att fylla frysen lite, lika bra att börja i tid! Det är ju inte varje dag man lagar mat så här på sommaren (grillat och sallader är ju inte så lämpligt att storkoka för infrysning liksom). 

• Noli

Grattis till de nyanlända trådbebisarna! Håller verkligen tummarna att det ska sätta igång på riktigt snart för er som har det kämpigt med krämpor och annat, det måste vara oerhört jobbigt att dras med återkommande förvärkar som luras och har sig.

Tjockisbullen och Karo77: Vi verkar bli en liten skara som får träffa våra små inom de närmaste dagarna så jag passar på att önska er stort lycka till! Själv är jag toknervös och extremt förväntansfull på samma gång inför morgondagens snitt. Lär inte bli mycket sömn inatt...!

• fru Elle

Grattis till sonen Naimis, då gick det ganska fort i slutet om inte BM hann med. Tur att ni var på sjukhuset denna gången. Inte kul att förlora mycket blod, hoppas du känner dig piggare snart.

Tina426 grattis till er tjej

Tjockisbullen, hoppas igångsättningen går bra.

Många bebisar som redan har kommit och verkar bli några fler julibebisar i tråden.

Har varit mycket sol idag med, ville inte utsätta ryggen för mer sol så hade på mig en tröja hela dagen. Magen vill jag inte sola så mycket heller. Hade inte gjort något om baksidan på benen kunde få lite färg men det är inte så bekvämt att ligga på magen

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • mammsen

Morgondagens planer är IKEA, Lisseberg och ett kvällsdopp i havet, är det genomförbart när mab har 25dagar till bf? och hur ska jag hålla mig sval i värmen? några tipps???

• FruFoxy

Grattis till alla som fått bebisar, så roligt att logga in och mötas av det!

Tjockisbullen & Karo77:
    Lycka till, till er!

blomsterfröna:
    Med min tredje så hade jag sd var 5-8 minut i en hel natt och visste inte om det var på riktigt eller ej då de kändes men inte sådär som jag mindes värkar i början. Men det var på riktigt och det förstod jag när vattnet gick efter några timmar med sammandragningarna och ca 4 timmar senare efter det började värkarna kännas lite mer men de blev aldrig tätare än 5-8 min mellan förrän vi hade varit inne på förlossningen någon timme. 

Idag var det bestämt att vi skulle ta en tripp till närmsta sjö med ett gäng sköna typer för att bada och möjligtvis spela lite minigolf. Men dagen hade nått annat inplanerat, nämligen ett spyende barn, så det var bara att ställa in. Så typiskt eftersom jag sovit HELA natten och var piggare än jag varit på 8 månader, tro det eller ej -men det är sant
    Så det blev till att fylla upp poolen på framsidan och steka sig lite. Tyvärr lite för mycket så nu svider magen rätt ordentligt, ajaj! Men om jag ska se det från den ljusa sidan så slipper jag blända alla barnmorskor på förlossningen

• Ellenbmt

Herregud mammsen!! Det hade inte jag pallat!! Sitta mkt och dricka mkt och härda ut bara?!