• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    Challelotten skrev 2012-07-25 12:05:17 följande:
    Lycka till ni som är på gång ;0)

Själv var jag hos arbetsterapin idag och fick en skena till ena handen då den domnar hela tiden.

Köpte mig färsk ananas igår får se om det hjälper. Annars får man ut och gå.

Idag ska vi försöka åka och bada får se om man orkar dig ner i vattnet.

Glöm inte det bästa igångsättnings"knepet":
    NUTELLA! En jäkla massa! 
  • anneh

Mammsen: Underbara tips, du är klok du! Nu när jag börjar tänka efter så kanske jag har några önskemål ändå! Ska se till att få ner dom på papper :)
    Mm ang sex, här blir det bara typ var 3e dag, lusten och viljan finns, men det är såå varmt inne! Men nu jävlar ska det färdknäppas, hoppas man mjuknat nånting till på fredag..

• Kampis

"bara var 3dje dag"??!! haha åh..  Min unge kommer komma ut med spindelnät på huvet..

såg förresten på fb att Naimis har fått en son nu, ifall nån inte sett det! 

• anneh

Kampis: hahahaha! Fick en härlig bild framför mig, spindelnät haha!

Jaa jag såg också det, får passa på att gratta Naimis här också, grattis!

• Novixi

Kampis: haha nutella?! :) det har jag aldrig hört! Varför skulle det hjälpa till? Jag har inget emot om det funkar, älskar nutella!! :D

• Novixi

Stort grattis till Naimis! Såg också på fb att hon fått en liten kille :)

Kampis och anneh: ang sex. Jag och sambon myste till det för ca 1,5 vecka sedan. Innan dess hade vi nog inte haft sex på ca 1-2 (eventuellt även 3) månader :/ tror som kampis, ungen kommer komma ut med spindelnät på sig :P haha! Förra grav kunde jag väcka sambon mitt i natten och vilja mysa men denna gången har jag ingen lust alls :( känner mig lite taskig mot honom faktiskt.

• Kampis

Ingen aning, fick höra det förra gången, bäst att inte forska i det så man inte får nån anledning att inte äta det ;)

• Novixi

Sant, sant! Ska genast sätta mig med skeden i nutellaburken och njuta ;)

• A R

Tack för tipset om hallonbladste NiniMe!

Maaya skrev 2012-07-25 11:12:30 följande:
    Jag är helt uppe i varv nu o panik fixar det sista hemma så allt är perfekt när bebis kommer men tänkte endå uppdatera er vad som händer ;) jag är ju på kontrol på sjukhuset varje dag nu pga havandeskapsgörgiftning ( har en väldigt lindrig sådan o känner inte av den) o eftersom jag är fullgången nu (v.38 + 3) så är det prat om igångsättning nu i slutet av veckan :D men det kanske inte behövs för i morse gick slemproppen, har haft "mensvärk" sen igår, 1 cm kvar av livmodertappen o idag när dom kolla så var jag öppen 3 cm :D Den här veckan har jag med stor sannerlighet min bebis
    Spännande, hoppas det sätter fart ordentligt nu {#emotions_dlg.flower}

Kampis, hahaha, spindelnät på huvudet, ja det kommer nog vår lilla kille ha med.

• Roos26

Vill inte klaga på värmen men för mig e de olidligt. Vill sitta i solen men gömmer mg i skuggan:/ Tvätta alla bebiskläder igår å ska vika in dom sen , MYS!! Sambon tjatar om att jag måste packa BB väskan för han har typ insett att de snart e dags å i nästan hela aug kommer han jobba borta då vi öppnar upp nya kontor i Malmö å Stockholm :P så fram tills 28 Aug måste bebisen stanna inne annars får min sambo köra rally hit:P Ska ut med en tjej kompis på Avenyn ikväll men har svullnat upp som en gris å tror fasiken inte jag har något normalt/ snyggt att ha på mig ....Grrrrr