• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Lindapernilla: undrar samma sak. Hade så vid några tillfällen igår och i förgår. Inga stora bitar men som du säger var de (snor)gröna och jätteklistriga. Inte alls som de vanliga flytningarna man brukar ha. De är som vatten och vita annars. Tror som du att det är bitar av slemproppen som börjar lossna, men inte säker. Någon som vet?

• babyhummingbird

Biopremiären (Batman) jag sett så mycket fram emot avklarades igår utan allt för mycket sammandragningar.. Skönt! Dock så började det så fort vi kom hem.. men la av efter en timme. Nu så får bebis faktiskt stanna tills på söndag i alla fall.. för på lördag ska vi på bröllop på några av våra bästa vänner och sambon är bestman. BF den 2/8 men hoppas på att barnmorskan kan görs en hinnsvepning den 31/1... *Håller tummarna!*

• novaunique

Ellenbmt:
    Tack! Må-bra-saker it is! (så gott det nu går, man ser ju ut som ett packe surmjölk i nyllet och orken är obefintlig - sitter just nu och försöker önsketänka in den rena disken in i skåpen från diskmaskinen, funkar fan inte )

• Sommaren12
    babyhummingbird skrev 2012-07-26 11:03:24 följande:
    Biopremiären (Batman) jag sett så mycket fram emot avklarades igår utan allt för mycket sammandragningar.. Skönt! Dock så började det så fort vi kom hem.. men la av efter en timme. Nu så får bebis faktiskt stanna tills på söndag i alla fall.. för på lördag ska vi på bröllop på några av våra bästa vänner och sambon är bestman. BF den 2/8 men hoppas på att barnmorskan kan görs en hinnsvepning den 31/1... *Håller tummarna!*
    Såg den med igår. Tyckte den var kanonbra! Kissade tre gånger halvtimmen innan vi gick in i salongen för att undvika toaspring haha! Var en ny salong med sjukt sköna fåtöljer som var rätt så tillbakalutade och massa benutrymme så satt bekvämt hela filmen. Skönt! :)
  • babyhummingbird

Sommaren: Tyckte också den var jättebra! Kissade också flertalet gånger innan vi gick in och drack minimalt med vätska.. Så det fick bli två ordentliga glas med cola light efter bion! :D

• Challelotten

Konstingt att dagarna går så långsamt nu mot slutet och man ska hinna med allt innan det är dags BF 11/8 :0) Men igentligen ska man bara bara luta sig tillbaka och ta det lugnt innan den kommer då har man inte så mycket tid kvar längre.

Vi tänkte också se Batman men vi har inte bestämt någon dag än. Sen skulle jag vilja passa på och se Snövit också. Har 4 biljetter som går ut i höst. Sen hinnar man nog inte gå på så mycket.  

• Sommaren12
    babyhummingbird skrev 2012-07-26 11:32:09 följande:
    Sommaren: Tyckte också den var jättebra! Kissade också flertalet gånger innan vi gick in och drack minimalt med vätska.. Så det fick bli två ordentliga glas med cola light efter bion! :D
    Haha samma här! Satt och suktade efter mannens cola zero när det började bli torrt i munnen... :P
  • FruKå

Vill med se batman men de biografer vi har har så sjukt obekväma stolar!
    Rekommenderar verkligen snövit! Jag grät en skvätt där till ett underbar låt... Och chris hemsworth!!! MUMMa komsikomsi

• FruKå

Gjorde just en svalkande järnrik smoothie., så god!
    Hallon
    Blåbär
    Jordgubbar
    Pressad citronsaft
    Citronmeliss
    Persilja
    Laktosfri mjölk o vaniljyougurt