• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    Blomsterfröna skrev 2012-07-26 09:09:00 följande:
    Spännande Kampis:) håller tummarna för dig:)

Tack men det behöver du inte göra tror jag haha! Räknar ju med att gå över och det är 17 dagar kvar, men det känns bra att kroppen förbereder sig lite den här gången jämfört med sist :)

Började klocka dem när jag tyckte de kom lite väl tätt, 40 sekunder emellan och varade i 30, sen glesade de ut och var 3 minuter mellan och varade nästan en. 
  • Kampis

Ang det här som nån sa om att många får innan bf, jag fick höra för ett tag sen att det var många som hade vaccinerat sig mot grissjukan som födde tidigare - tror ni det kan ligga nåt i det?

• godisbit

Aprilia - kul att det är fler här som syr lapptäcken! Jag har sytt ett litet att ha i vagnen och håller på med ett lite större att ha i sängen/på golvet eller lite var det kan vara mysigt. Stora täcken har vi några sedan tidigare som vi brukar ha till picknick eller att krypa under och värma sig på soffan Lapptäcken är så gosiga!

Har du sytt förut, eller är det första projektet i lappteknik?

• novaunique

Stövelkatten:
    Jag har det också jobbigt på kvällarna, känns som ångest Och jag kan inte för mitt liv fatta varför - kvällarna och nätterna går ju bra här! Maken har semester, han hjälper till HUR mkt som helst, lillpojken är hittills en DRÖM och sover och äter bra (lite ont i magen skrikande en period varje kväll bara) så ja.. jag antar det är hormonerna. Jag känner hur det kommer krypande på kvällarna och försöker komma på sätt stt lindra det men kan inte komma på vad. Därtill dessa tårar! Igår vid middagsbordet pratade min sexåriga dotter om den gången för tre år sedan då jag råkade klämma hennes fingrar i en dörr och helskotta vad jag började gråta! Lilltjejjan sprang till mig och sa -"men mamma jag har ju förlåtit dig för det för längesen!!" men allt jag kände var vilken usel mamma jag är.

Hormoner var det ja..

• Ellenbmt

Tillbaka från bm. Ruckbar bebis, och bm sa att hon trodde att vi inte skulle ses mer... Undrar om hon har rätt? Hoppas det!
    Har ju bf 10/8 och nästa möte 7/8.... Mitt uträknade bf enl äl och samlag borde vara 4/8. Den som lever får se..

• LindaPernilla

Sitter ni och äter någon god frukost just nu så fortsätt inte att läsa :P

när jag gick på toa imorse och skulle torka mig så var det som gröna "bitar" på papperet. Blandat med nå flytningar.

Har annars vanliga vita mjölkflytningar.. Är det slemmisen tro? Eller något annat snusk?

• Aprilia1977
    godisbit skrev 2012-07-26 09:23:38 följande:
    Aprilia - kul att det är fler här som syr lapptäcken! Jag har sytt ett litet att ha i vagnen och håller på med ett lite större att ha i sängen/på golvet eller lite var det kan vara mysigt. Stora täcken har vi några sedan tidigare som vi brukar ha till picknick eller att krypa under och värma sig på soffan Lapptäcken är så gosiga!

Har du sytt förut, eller är det första projektet i lappteknik?
    Åh, detta är första lapptäcket, jag kan tala om att jag redan varit och köpt en ny tygbit... har så svårt att bestämma storleken på "lapparn". 20x20 eller 30x30?? Jag har fyra olika tyger och allt går i vitt, gult och svart... Hittade ett så otroligt gulligt tyg på små, små humlor, Är så spänd på att komma igång... av någon konstig anledning hade jag mätt upp en kartongbit heeeelt galet fel!!!

Ena sidan var 17.5cm, den andra 18 och den tredje var 17cm... hur lyckades jag med det? Ritade upp och klippte ut... sedan satt jag där med pannan i djupa veck och undrade varför tygerna såg så ojämna ut!!!!! Jag skyller på att jag är gravid.... GAAAAAAAAHHH!!!Skrikandes 
    ღ..Störst, bäst och vackrast, det är superlativen..ღ
  • Ellenbmt

Usch novaunice! Hormoner å ångest å Depp är inget att leka med! Se till att göra saker du mår bra av så kroppen producerar dopamin! Bra musik kan hjälpa mkt med! Och om du är sån som gillar smink å år och sådär så kan det hjälpa att göra sig fin och kanske gå till Ica typ.. Kram på dig! Och stövelkatten med!