• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • eightythree

Ingen sömn här heller. Diskat och fixat frukost till barnen och nu har jag just lagt mig en stund. Hoppas man kan vila lite iaf innan dagen drar igång. Så trött nu att hushållssysslor och handla mat gör mig gråtfärdig. Blä!

• isaochbel

Här trillar det in bebisar Grattis till alla jag missat och ett stort lycka till, till er som ska sättas igång och snittas. Idag är jag inne i v. 40 (39+0) passade på att bada i sjön i går och gud va skönt det va att få svalka sig! Idag är det BM besök och jag tänkte fråga lite fint om hinnsvepning orkar verkligen inte mer, känns som han aldrig kommer o komma :(

• mammsen
    Idag blir det gbg nästa! Jag har just betalat lite räkningar och kommit fram till att vi skippar ikea, ekonomin är lite halvtråkig denna månaden nu i samband med bilköp och allt.. Men jag ser fram emot lisseberg :) Det blir väll max 5-6 timmar ochjag kommer att ha en tunn t-shirt med lite ärmar på, blir jag asvarm så får jag göra som jag gör på barnen på sommaren blöta ner kläderna med lite vatten :) Lovar att dricka ordentligt och vila i skuggan om jag får ro till det ;) Jag ska ju bara titta på när sambon och dottern åker, yeye Ha en toppendag allihopa och föd många fina barn idag! 

Stövelkatten
    - När hon börjat suga och blir irriterad på att det forsar för fort så låt det forsta lite och ta henne till bröstet när det lugnat sig lite :) Napp? Kör bara! Bättre det än tumme tycker jag, den kan man ju aldrig ta ifrån barnen sedan! Och man FÅR känna sig less ibland, det är helt normalt :) Det behöver inte bli lika illa som förra gången och blir det det så vet du att det går över, vi finns här!

Jgus - Det är inget man kollar upp i sve med ärren, altså det händer i princip aldrig att det är några problem vare sig man har ett, två eller 3 ärr.. Dock gör man fortfarande ks av rutin i vissa länder när kvinnan gjort ks tidigare. Men det finns de bm som skickar till remiss här med av gammal vana om man gjort snitt innan, det leder dock nästan aldrig någonvart.. Min mamma har gjort ett akutsnitt, sedan ett katastrofsnitt och sedan ett planerat snitt (eftersom hon blivit snittad) sedan när de tog bort dessa rutiner så födde hon sista barnet normalt och behövde inte ens göra några kontroller på något av ärren som är sitter lite kors och tvärs :) Och jag har ALDRIG hört talas om någon som facktiskt har spruckit i ett gammalt ärr.. någon annan som vet någon??
  • fru Elle

Stövelkatten inte roligt med babyblues, speciellt inte när du har haft depressioner tidigare. Är väl ganska vanligt att man blir lite nedstämd när barnet är ett par dagar. Men om det är på väg att bli en värre variant av babyblues så är det ju bra att du känner igen tecknen så du kan få hjälp på en gång.

Ang napp försök med lite olika typer av nappar. Sen så är det en del små där nappen aldrig stannar kvar i munnen, men fortsätt försöka. Om amningen fungerar så borde det vara fritt fram med napp.

NiniMe övertid är inte roligt. Har inte behövt gå över själv. Men ser det lite som att som barn räkna ner till julafton och sen så flyttas plötsligt den stora dagen en vecka eller två.

• Kampis

Stort grattis Albasmamma!!

Inatt hände det äntligen lite saker här,  hade sammandragningar under 2 timmar som började med att sätta sig så de strålade ner i ljumskarna och sen övergick till att vara i ryggen - äntligen lite action!!

Om det berodde på att jag badade lite igår eller för att vi faktiskt HADE SEX "KORS I TAKET!!"  vet jag inte.. hoppas att det berodde på baded för det var skönare, trots att jag är värsta badkrukan :O    

• A R

Katten, jag hade också babyblues med min första som kom på kvällarna. Mådde toppen på dagarna och pyton på kvällarna. Men det blir bättre och det är bra att prata om det även om det mest är hormonerna som spelar dig ett spratt.

NiniMe, håller verkligen tummarna för att det sätter igång för dig snart. Du får tänka på mig och jag har över en månad kvar till bf, när jag väl sitter där med min bebis har du myst med din flera veckor redan {#emotions_dlg.flower} 

• Aprilia1977

God morgon! (14 dagar kvar)

Vaknade kl 3 och somnade om kl 6 för att åter vakna nu vid halv nio-tiden. Det är sååå obekvämt att sova och jag vet inte om det är ett sätt för oss att inte vilja vara gravida längre, eller om det är som så många säger att kroppen förbereder sig på att ha samma rutiner när bebisen är vaken? Vad tror ni?

När vi köpte vårt hus, införskaffade vi en luftvärmepump och kan tala om att jag har det sååå behagligt nu när det är varmt ute. Då är det svalt inne. På nätterna, när jag ligger som en klimakterie-val och svettas och innetemeraturen ligger på 19 grader, så ligger mannen med dubbla täcken och hackar tänderna... hihi...

Jag tycker att allt det här med att vara gravid är så otroligt underligt, fantastiskt och skrämmande. Det är så många tankar som far runt i mitt huvud och jag kan tala om att jag har tid att tänka. Många dåliga tankar kan påpekas. Jag har en bebis som är superaktiv ena dagen för att slappa den andra dagen, vet inte om det är normalt, men ska höra mig för med min BM.

För att slippa tänka har jag nu varit och köpt tyg och stoppning, för här ska sys ett lapptäcke, ett täcke som jag tänker ha utomhus varma dagar. Där bebis, jag och sambon kan ligga och mysa... Tanken är god och jag vet teoretiskt sett hur den kommer att bli, men det kan gå käpprätt åt skogen!

Önskar alla en underbar dag!    

Störst, bäst och vackrast, det är superlativen!